Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Rockband gitarren

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0

    Rockband gitarren

    på baksidan av gitarren finns en batterilucka plats för 3 AA batterier, vad är det batterierna skall driva?
    Last edited by SuFFix; 2008-07-28 at 09:53.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    eh... den är trådlös...?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    nej den är trådbunden, det är därför jag är så jävla fundersam över batteriluckan :S

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Lånar tråden lite, hur gör man ett band över live på rock band?
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    nej den är trådbunden, det är därför jag är så jävla fundersam över batteriluckan :S
    aha... men det finns en trådlös variant också väl?
    har bara testat det en gång, och jag kan svära på att den gitarren inte var trådbunden....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Ok, men min är det, och det är resten av gitarrerna tills i höst då den släpps trådlös i sverige.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    16
    En gissning är att de använder samma delar till den trådlösa och trådade guran. Därav blir det en batterilucka på båda.

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Någon som vet om man kan använda rock bandgitarren till guitar hero?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lulebo Visa Inlägg
    En gissning är att de använder samma delar till den trådlösa och trådade guran. Därav blir det en batterilucka på båda.
    Stämmer bra det
    Vore kul att konvertera trådburna guror till trådlösa

    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Någon som vet om man kan använda rock bandgitarren till guitar hero?
    Japp, och tvärtom men då missar man Soloknapparna o de funktionerna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

    Japp, och tvärtom men då missar man Soloknapparna o de funktionerna
    Är du säker på detta? För när jag kopplar inte Rock Band gitarren får jag upp en ruta där det står att det inte är en guitar hero gitarr..

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Är du säker på detta? För när jag kopplar inte Rock Band gitarren får jag upp en ruta där det står att det inte är en guitar hero gitarr..
    Jag är nästan helt 99% säker att vi kört GH3 med vår Rockband gura i butiken innan jag sålde Rockbandkitet vi hade som Demo så grabbarna kunde jobba på som vanligt igen ist. för att spela

    Någon som har Rockband kan ju verifiera detta åt oss kanske.
    Den som köpte en USB mic till Wii från oss av Logitechfabrikat glömde skriva hur det gick med den kombinationen med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    GH gitarren fungerar, men saknar som sagt soloknapparna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    GH gitarren fungerar, men saknar som sagt soloknapparna...
    Enligt vad min logistiknisse hittade på Google så skall Rockband guran med soloknappar bara fungera på Guitar Hero Aerosmith samt Rockband och även för PC versionen av Rockband.

    Gamla guran utan solokvistar fungerar på alla men du missar soloknapparna bara

    Jag gjorde mig av med Rockbandguran ur butik själv, annars hade jag bekräftat detta.

    Vi körde nog Gh Aerosmith en sväng i butiken med Rockbnad guran kan jag tänka.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Då skulle jag vilja veta vad som är problemet hos mig då..

    När jag kör med rock band gurran på GH3 så blir grön intryckt och orange knappen blir röd samt så funkar inte resten av knapparna.. snackar inte om solo knapparna nu för dom tappar jag bort mig bara på, men dom funkar likadant.. grön intryckt, orange är röd och resten funkar inte..

    Har inte testat på Aerosmith än :P

  15. #15
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Enligt vad min logistiknisse hittade på Google så skall Rockband guran med soloknappar bara fungera på Guitar Hero Aerosmith samt Rockband och även för PC versionen av Rockband.

    Gamla guran utan solokvistar fungerar på alla men du missar soloknapparna bara

    Jag gjorde mig av med Rockbandguran ur butik själv, annars hade jag bekräftat detta.

    Vi körde nog Gh Aerosmith en sväng i butiken med Rockbnad guran kan jag tänka.
    Vilket skulle förklara varför den inte fungerar till GH3 för mig..

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av DeZ108 Visa Inlägg
    Då skulle jag vilja veta vad som är problemet hos mig då..

    När jag kör med rock band gurran på GH3 så blir grön intryckt och orange knappen blir röd samt så funkar inte resten av knapparna.. snackar inte om solo knapparna nu för dom tappar jag bort mig bara på, men dom funkar likadant.. grön intryckt, orange är röd och resten funkar inte..

    Har inte testat på Aerosmith än :P
    Som jag skrev så skall Rockband guran inte fungera på GH 1-3 men på Aerosmith versionen och nyare.


    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Vilket skulle förklara varför den inte fungerar till GH3 för mig..
    Desvärre.

    Den som har en Rockbandgura får gärna testa detta eller skriva ett brev till skaparna av Guitarhero o fråga om det kanske kommer en patch eller adapter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •