Absolut! Jag är inget vidare på spanska heller, men hittade lite info på andra forum.
Eftersom jag inte hade homebrew channel i min burk så började jag med att lägga in det för att nedgraderingen skulle gå lite lättare.
Jag använde det senaste twilight hacket "twilight-hack-v0.1-beta1.zip" för att lägga in nyaste HBC "the_homebrew_channel-beta_8.tar.gz".
Följ instruktioner på wiibrew.org om du inte vet hur man använder sig av TP hack och sen lägger in HBC.
Kravet är att man har ett sd-kort med läsare. Jag hade ingen läsare, men använde min digitalkamera, som använder sig av sd-kort, och läste och skrev till kortet där igenom.
Sd-kortet får max vara på 2Gb, men det räcker med 128Mb för det använde jag.
När man väl fått in HBC i burken så måste man ladda ner 2 program:
"Custom IOS37 rev 03" & "Custom IOS Downgrader v1.0"
http://www.filedropper.com/waninkoko
Du måste även ha "IOS37-64-v2070.wad" som är en nintendo original fil som var lite svårt att få tag i. Googla på den. Ska ligga på 1,82Mb ung.
Här är det krav att du har interuppkoppling på ditt wii också annars går det inte.
När du fått tag i alla program lägger du in IOS37-64-v2070.wad i rooten på ditt sd-kort och skapa även en "apps" katalog och i den en "CustomIOS" katalog. I den katalogen lägger du cIOS37_rev3-Installer.dol, men döp om den till
"boot.dol"
Ditt sd-kort bör nu se ut så här:
IOS37-64-v2070.wad
\apps\CustomIOS\boot.dol
Starta HBC och kör filen. Installationsprogrammet startar. Följ instruktionerna. Wii:t startas om...
Ta nu ur sd-kortet och skapa en "Downgrader" katalog i "apps" katalogen. I den katalogen lägger du "cIOS_Downgrader_v1.1.dol" som du också döper om till "boot.dol".
Ditt sd-kort bör nu se ut så här:
IOS37-64-v2070.wad
\apps\CustomIOS\boot.dol
\apps\Downgrader\boot.dol
Kör downgrader programmet och välj vilken version du nedgradera till (stega med upp och ner knapparna på wiimoten). Har du en PAL maskin ska du ju självklart välja dom med E på slutet.
Installationen körs.. det tar cirka 4 minuter.
Nu är ditt wii nedgraderat till den version du valde.
Lycka till!
För dom som undrar så är mitt wii chippat med med WiiKey + 1.9s.
Bookmarks