Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 52

Diskussion: det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19

    det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten

    det finns en möjlighet att lägga in wii konsoll versioner från 2.0 upp till 3.3 om man verkligen vill ha den och man kan nergradera med dessa verktygen åxå från 3.3 om man inte vill ha den,
    man behöver lite kunskaper om WAD filer och hur man installerar dem
    samt ett SD minneskort och minneskortläsare till datorn förstås.

    De som testat och de som utvecklat dessa är ett antal
    och har inte rapporterat några problem om brickade wii
    se efter själva och testa..

    CODE+------------------------------------+
    | [+] Custom IOS downgrade v1.0 |
    | Developed by Waninkoko |
    +------------------------------------+
    | Www.teknoconsolas.info |
    +------------------------------------+

    Wii Downgrader 1.0 And CIOS37 Rev.03

    [Disclaimer]:

    -- THIS application comes without any warranty, express or implied.
    I have no responsibility for any damage in your Wii console because of a
    im proper use of this software.


    [DESCRIPTION]:

    -- It allows you to downgrade the firmware on your Wii
    any version available.


    [Requirement]:

    -- Custom IOS37 rev 03 or higher.
    -- Internet Connectivity.


    [How to use it]:

    -- Run the application and select the version of firmware to install.


    [Kudo]:

    -- Team Twiizers and devkitPRO devs for their great work in libogc.
    -- All betatesters.
    -- Nitrotux, for his IOS5.

    WANINKOKO present

    for people question, this downgrades to anyfirmware you like. from around 2.0 upwards
    thanks to Infinity-X for the translation

    First Install the Rev.03 CIOS37 then the Downgrader.

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Förutsättningen för att kunna nedgradera wii:t är väl ändå att man varit duktig och lagt in homebrew channel INNAN man uppdatarat till 3.3.
    Har man inte hängt med och gjort det (det inkluderar mig) så blir det väl moment 22. Homebrew channel går inte och lägga in med 3.3 i wii:t.
    Rätta mig om jag har fel.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Inte riktigt den ene homebrew:n de skriver om som släppts är för nergraderingen
    och den andre delen är en custom firware till wiit som lägger sig i wii menyn
    ungefär som homebrewchannel fast utan att behöva homebrewchannel man går igenom den customfirmware:n istället och lägger in nergradering wad:en

    Skulle man föredra homebrewchannel å kolla/köra dessa filer med så finns ju nya twilighthacken som stöder 3.3versionen och nyaste homebrewchannelversionen finns ute som går lägga in efter 3.3 update

    Citat Original inlägg av Loregarden Visa Inlägg
    Förutsättningen för att kunna nedgradera wii:t är väl ändå att man varit duktig och lagt in homebrew channel INNAN man uppdatarat till 3.3.
    Har man inte hängt med och gjort det (det inkluderar mig) så blir det väl moment 22. Homebrew channel går inte och lägga in med 3.3 i wii:t.
    Rätta mig om jag har fel.

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Aahh! Då är jag med. Är det nån här som provat att nedgradera med lyckat resultat då eller? Hoppas det för jag tänker nog prova snart iaf.
    Skriver här igen om hur det gick...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    den här nergraderingen är rätt ny en eller två veckor sen release läste jag
    lite säkrare än den som kretsat runt förr den byggde på att semibricka wiit för ett ögonblick för att sen återställa den sekunderna efter..

    Den hemsida skaparna har denna på och på privata tracker-sidor ntorrents/blackcats games de användarna har testat och de har funkat utan problem bara man gör processen rätt ska det gå man får följa stegen rätt för att inte bricka wiit många gör i fel ordning med andra homebrew och så råkar de bricka wiit,
    gör rätt och det är inga problem gäller veta vad man pysslar med så går allt har inte själv testat än inte innan nintendo ställer till det ännu mer med nya upgrade:s då kör jag denna,
    den lägger in customfirmware och kör sen downgrade i customfirmware:et
    så det är lite säkrare än den som fanns innan som sagt..
    vet dock inte om install av dem och genoförandet i dem filerna är på spanska då originalsidan är på spanska/italienska då kan det vara svårt med å köra downgrade på rätt sätt

    lyckligt nog ställde inte 3.3 updaten till så mycket för mitt wii som alla rapporterar att den ska göra/har gjort så behöver inte än sabbade bara min ppf patchade/regionbefriade ssbb usa inte scrubbed spel eller bort med fixade save eller utomregionsaves osv

    Citat Original inlägg av Loregarden Visa Inlägg
    Aahh! Då är jag med. Är det nån här som provat att nedgradera med lyckat resultat då eller? Hoppas det för jag tänker nog prova snart iaf.
    Skriver här igen om hur det gick...

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jaa nu var det iaf gjort och allt gick vägen. Nedgraderade från 3.3 till 3.2.
    Provade och spela ett custom guitar hero som inte gick innan, men nu funkar det kanon.
    Tack för all hjälp!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Loregarden>>

    Jag skulle bra gärna veta hur du gjorde, så jag inte brickar mitt wii, é inte speciellt bra på spanska
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Absolut! Jag är inget vidare på spanska heller, men hittade lite info på andra forum.
    Eftersom jag inte hade homebrew channel i min burk så började jag med att lägga in det för att nedgraderingen skulle gå lite lättare.

    Jag använde det senaste twilight hacket "twilight-hack-v0.1-beta1.zip" för att lägga in nyaste HBC "the_homebrew_channel-beta_8.tar.gz".
    Följ instruktioner på wiibrew.org om du inte vet hur man använder sig av TP hack och sen lägger in HBC.
    Kravet är att man har ett sd-kort med läsare. Jag hade ingen läsare, men använde min digitalkamera, som använder sig av sd-kort, och läste och skrev till kortet där igenom.
    Sd-kortet får max vara på 2Gb, men det räcker med 128Mb för det använde jag.

    När man väl fått in HBC i burken så måste man ladda ner 2 program:
    "Custom IOS37 rev 03" & "Custom IOS Downgrader v1.0"
    http://www.filedropper.com/waninkoko
    Du måste även ha "IOS37-64-v2070.wad" som är en nintendo original fil som var lite svårt att få tag i. Googla på den. Ska ligga på 1,82Mb ung.
    Här är det krav att du har interuppkoppling på ditt wii också annars går det inte.

    När du fått tag i alla program lägger du in IOS37-64-v2070.wad i rooten på ditt sd-kort och skapa även en "apps" katalog och i den en "CustomIOS" katalog. I den katalogen lägger du cIOS37_rev3-Installer.dol, men döp om den till
    "boot.dol"
    Ditt sd-kort bör nu se ut så här:

    IOS37-64-v2070.wad
    \apps\CustomIOS\boot.dol

    Starta HBC och kör filen. Installationsprogrammet startar. Följ instruktionerna. Wii:t startas om...
    Ta nu ur sd-kortet och skapa en "Downgrader" katalog i "apps" katalogen. I den katalogen lägger du "cIOS_Downgrader_v1.1.dol" som du också döper om till "boot.dol".
    Ditt sd-kort bör nu se ut så här:

    IOS37-64-v2070.wad
    \apps\CustomIOS\boot.dol
    \apps\Downgrader\boot.dol

    Kör downgrader programmet och välj vilken version du nedgradera till (stega med upp och ner knapparna på wiimoten). Har du en PAL maskin ska du ju självklart välja dom med E på slutet.
    Installationen körs.. det tar cirka 4 minuter.
    Nu är ditt wii nedgraderat till den version du valde.
    Lycka till!


    För dom som undrar så är mitt wii chippat med med WiiKey + 1.9s.
    Last edited by Loregarden; 2008-07-30 at 12:24.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Tack så mycket, ska försöka detta lite senare inatt, nu ville frugan kolla på film, men jag skriver & berättar hur det gick, eller ber om hjälp
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Hej,

    Jag har wiikey 1.9s och 3.3J.

    Kan nån ge mig instruktion på hur jag lägger in twilight-hack-v0.1-beta1.zip homebrew in i systemet? så jag kan downgrada?

    Jag hittar ingen instruktion alls.

    Tack.
    Last edited by feifam; 2008-07-31 at 10:25.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    h*tp://wiibrew.org/w/index.php?title=Twilight_Hack
    den guiden kanske?
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej,

    Jag har wiikey 1.9s och 3.3J.

    Kan nån ge mig instruktion på hur jag lägger in twilight-hack-v0.1-beta1.zip homebrew in i systemet? så jag kan downgrada?

    Jag hittar ingen instruktion alls.

    Tack.
    Last edited by nimrath; 2008-07-31 at 10:33.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    jo jag har hittat den sidan också men det står jävla massa. Kan nån förenkla den instruktionen på hur man lägger in homebrew?


    SD card
    SD card reader
    The Legend of Zelda: Twilight Princess that has been played at least once
    Some homebrew to load

    Är det növänligt att köra Zelda och ha några homebrew att ladda?

    JAg har en Jap wii 3.3 behöver då fixa Zelda på japanska versionen?

    Börja bli trött på dessa komplicerade grejer.

    Finns det nåt annat sätt att nerdragera utan homebrew?
    TACKSAMT FÖR RÅD OCH HJÄLP.
    Last edited by feifam; 2008-07-31 at 11:07.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    jap zelda behövs nog inte bara du brickblockar spelet annan region
    har du inte zelda dock är det inte enkelt att få in de som fixar nergradering från 3.3
    har du zelda dock kan jag kolla efter hur man enklast gör
    den nye hacken till zelda för 3.3 ver i wiit som man lägger som savefil behövs förstås åxå för att komma vidare till en nergradering..
    Sen minneskort som passar i wiit ett från en mobil eller kamera eller ett löst som man plockar mellan wiit och datorn till och från i processen..

    nintendo blockade ju i 3.3 versionen att köra saker från bootdiskar
    som fanns innan å stoppa i med alla homebrew man behövde samlade direkt på samma källa,
    de har därför blivit lite pilligare att fixa med nytto saker till sitt wii som nintendo inte har signerat..

    här är en video om hur installera homebrewchannel
    liten hjälp på vägen kanske
    h*tp://www.youtube.com/watch?v=TEuj0tUzanQ&feature=related

    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    jo jag har hittat den sidan också men det står jävla massa. Kan nån förenkla den instruktionen på hur man lägger in homebrew?


    SD card
    SD card reader
    The Legend of Zelda: Twilight Princess that has been played at least once
    Some homebrew to load

    Är det növänligt att köra Zelda och ha några homebrew att ladda?

    JAg har en Jap wii 3.3 behöver då fixa Zelda på japanska versionen?

    Börja bli trött på dessa komplicerade grejer.

    Finns det nåt annat sätt att nerdragera utan homebrew?
    TACKSAMT FÖR RÅD OCH HJÄLP.
    Last edited by nimrath; 2008-07-31 at 17:50.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Jag har Zelda fast på USA versionen. Spelar det nån roll vilken Zelda man har eller måste jag skaffa japanska Zelda?

    Vad menar dom med "The Legend of Zelda: Twilight Princess that has been played at least once Some homebrew to load" Jag förstår att man måste spelat Zelda men vad mens Some homebrew to load?

    Börjar får mer klarhet..

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    så du kikade på videoklippet hur man lägger in homebrewchannel
    det är vad man ska ladda in i minneskortet i wiit från datan
    some homebrew to load= homebrechannel filerna
    nergraderingen och wad filerna var för sig de är sådant..

    "The Legend of Zelda: Twilight Princess that has been played at least once
    det svarar sig själv man ska ha sparat en gång i zelda
    och när man sparar/kopierar in hacken till wiits minne i saveplatserna
    sen kör igång zelda
    och laddar twilight hack i save i zelda så är man en bit på vägen för att få in homebrew..

    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag har Zelda fast på USA versionen. Spelar det nån roll vilken Zelda man har eller måste jag skaffa japanska Zelda?

    Vad menar dom med "The Legend of Zelda: Twilight Princess that has been played at least once Some homebrew to load" Jag förstår att man måste spelat Zelda men vad mens Some homebrew to load?

    Börjar får mer klarhet..

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Jag lyckas verkligen inte få in TH har försökr flera ggr, men den bara stannar på samma ställe varje gång, den rabblar lite & sen står det "exception 0300 occurred!" sen lite mer rabblande, närmare bestämt 12 textrader, sen står den still, snälla nån hjälp mej!!!!! har provat att trycka på både a på remoten & på GC kontroll, vågade till slut stänga av wii:t efter 1,5 timmar, & inget verkar pajat.
    Kör en gång till & låter skiten va igång till imorgon bitti så får vi se vad som händer.....

    har nu stått på samma ställe i 7 timmar & inget har hänt, vet nån vad som é felet??? ska jag prova med en boot.elf fil istället?

    Såå ÄNTLIGEN, hade missuppfattat infon om homebrew filen, viste inte att man skulle packa upp den, tills jag kollade på inst.videon på youtube. & då insåg att jag inte hade en hel uppsjö med filer utan bara 1.
    Last edited by Black_Dragon; 2008-08-03 at 16:07.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Förlorar man sina spel data och sånt nät man nedgraderar från 3.3E till 3.2E?

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Det vet jag inte, men kan inte tänka mej det, har inte stått nånstans om det & jag har läst otaliga forum om det här.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Woopee!
    Downgraded!
    Tack så mycket för din guide Loregarden!
    Nu ska jag bara få SMG att funka på nått annat språk än Japanska (fråga mig inte varför det inte redan funkar..). SMG skulle starta redan vid 1.9g..
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    sådärja!!!!
    Nu kom nästa problem!!!! Har lagt in homwbrew channel, men nu hittar inte HBC nånting på mitt SD kort, har gjort enligt konstens alla regler & följt alla guider jag har kunnat hitta, men det funkar inte ändå när jag klickar på HBC & sen på start, så står det att den läser SD-kortet, & sen kommer det bara upp en massa bubblor som flyter långsamt upp till ytan.
    Snälla nån, hjääälp.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  21. #21
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hmmm! Vad har du för version av HBC? Har du provat nåt att hitta nåt annat i HBC t.ex. programmen som finns att ladda hem på hemsidan. (hbc.hackmii.c**)

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Versionen é den nyaste, samma som du använde & ja jag har försökt med fler program, men den vill helt enkelt inte hitta nått.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    har du formaterat minneskortet till de Fat format som rekommenderas?
    vissa homebrew är kinkiga i wiit behövs rätt förmat för att vissa homebrew ska hittas när de sitter i wiit kortet..

    Citat Original inlägg av Black_Dragon Visa Inlägg
    Versionen é den nyaste, samma som du använde & ja jag har försökt med fler program, men den vill helt enkelt inte hitta nått.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    jag har formaterat det i FAT, kunde bara välja mellan FAT & FAT32, & efter det jag läst så funkar det inte med 32 utan bäst va 16, men det kan inte jag välja i utforskarn. kanske ska hitta nått annat prg att formatera med.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    definitivt hitta nåt annat program att formatera med så är du igång igen är jag säker på,
    rätt FAT format så har det inte krånglat vad jag läst i andra forum
    finns på download.com
    här är nåt http://www.download.com/CompuApps-Sw...dlPid=10485574

    Citat Original inlägg av Black_Dragon Visa Inlägg
    jag har formaterat det i FAT, kunde bara välja mellan FAT & FAT32, & efter det jag läst så funkar det inte med 32 utan bäst va 16, men det kan inte jag välja i utforskarn. kanske ska hitta nått annat prg att formatera med.
    Last edited by nimrath; 2008-08-06 at 15:12.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    tack för länken, kollade på download innan men hittade inte vad jag letade efter.

    4 timmar senare.... Näää, det funkar f------n inte det heller.såg i det programet att kortet vart FAT 16 från början. nu tröttnar jag snart.
    Last edited by Black_Dragon; 2008-08-06 at 20:14.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    får du inte ordning på det?
    Jag kan maila över det upplägget för nergradering jag har använt i mitt SD kort
    ge bara mailen så kan du köra igen och se om homebrewCh tar det upplägget
    bara att packa upp och kopiera det uppackade som det kom fram efter uppackningen rakt till ditt kort..
    Citat Original inlägg av Black_Dragon Visa Inlägg
    tack för länken, kollade på download innan men hittade inte vad jag letade efter.

    4 timmar senare.... Näää, det funkar f------n inte det heller.såg i det programet att kortet vart FAT 16 från början. nu tröttnar jag snart.

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    jatack, det hade vart sjysst, har tyvärr inga större förhoppningar på att det funkar ändå, har gett upp nu, brukar inte ha problem med datorer & får jag problem så brukar jag lösa dom till sist, men detta problemet va mej övermäktigt. Det enda jag kan tänka mej nu skulle funka é ett annat SD-kort. men men, skicka gärna över filerna, det skadar ju aldrig att försöka. mejlen är cnolhag@yahoo.se
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Nope, ingen é lessnare än jag, men det funka inte ens med ditt lilla wii_kit nimrath. men tack för försöket till hjälp iaf. har en sissta grej som jag ska prova & det é med ett annat SD-kort.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Jag har lagt ner hoppet, väntar på något enklare att downgrada. Funka det med vilken region av Zelda som helst? Jag har Japansk Wii måste jag ha japansk Zelda då. Kan nån svara ja ellar ner?

    JA=Då måste jag skaffa Zelda på japanska för att Downgrada.
    NEJ=Det betyder att jag kan använda USA region och Downgrada min Japanska WII.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. är det 100% att vara på nätet med chippat wii ?
    By corre in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •