Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 52 av 52

Diskussion: det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    NEJ

    har du kunnat spela usa region zelda utan problem med din konsoll
    kan du köra med det för å få in downgrade och de du behöver..

    bara du kommer ihåg å trycka rätt version till ditt japanska wii
    sen när du väl kommit så långt in i downgrade processen
    du ska ju inte ha en downgrade startad i U eller E sen du ska ha J i menyn där du väljer i downgraden sen..

    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag har lagt ner hoppet, väntar på något enklare att downgrada. Funka det med vilken region av Zelda som helst? Jag har Japansk Wii måste jag ha japansk Zelda då. Kan nån svara ja ellar ner?

    JA=Då måste jag skaffa Zelda på japanska för att Downgrada.
    NEJ=Det betyder att jag kan använda USA region och Downgrada min Japanska WII.
    Last edited by nimrath; 2008-08-08 at 10:43.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    supertrist att inget hjälpt vi andra tycks fått ordning på det med våra SD kort
    hoppas på bättre tur med annat SD kort för din del.

    Kolla en sak till med de du har laddat in i ditt sd kort
    kolla runt på utsidan på kortet så det är öppet för all skrivning/läsning ska finnas en prick/en hake man trycker/drar upp/ner eller nåt för å öppna/låsa kortet helt förmodligen de såg jag i mitt kort när de var nåt fel..

    Citat Original inlägg av Black_Dragon Visa Inlägg
    Nope, ingen é lessnare än jag, men det funka inte ens med ditt lilla wii_kit nimrath. men tack för försöket till hjälp iaf. har en sissta grej som jag ska prova & det é med ett annat SD-kort.
    Last edited by nimrath; 2008-08-08 at 11:23.

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
    NEJ

    har du kunnat spela usa region zelda utan problem med din konsoll
    kan du köra med det för å få in downgrade och de du behöver..

    bara du kommer ihåg å trycka rätt version till ditt japanska wii
    sen när du väl kommit så långt in i downgrade processen
    du ska ju inte ha en downgrade startad i U eller E sen du ska ha J i menyn där du väljer i downgraden sen..
    Tack ska ta ett sista försök!

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!
    Jag köpte ett nytt sd-kort & då va det inga problem
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    står "no code found to load.hanging" vad innebär det? har gjort det som står här på forumet. har provat både FAT och FAT32. Har försökt hur många gånger som helst. Har ett sandisk 2gb wii

    provade med ett annat minne men det blir samma fel. varför kan han inte hitta den satans filen?? har formaterat minst 10ggr med 2 olika program.

    det funkar nu. jag sket i o skapa dom där mapparna apps, customios osv. jag la wad filen och boot.dol filen i roten på sd kortet, det funka galant.
    Last edited by svartblod; 2008-08-14 at 17:36.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
    får du inte ordning på det?
    Jag kan maila över det upplägget för nergradering jag har använt i mitt SD kort
    ge bara mailen så kan du köra igen och se om homebrewCh tar det upplägget
    bara att packa upp och kopiera det uppackade som det kom fram efter uppackningen rakt till ditt kort..
    Skulle du kunna skicka det till mig med? Jag har ett spel som jag ska chippa med dem har lagt in 3,3 uppdateringen. " ironfist_3@hotmail.com " Ta bort " ".

    Jocke

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Skulle du kunna skicka det till mig med? Jag har ett spel som jag ska chippa med dem har lagt in 3,3 uppdateringen. " ironfist_3@hotmail.com " Ta bort " ".

    Jocke
    du fick ordning på det hittade alla filer på webben?

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag har inte kollat så mycket. Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra. Ska jag ladda ner vissa program till datorn och vissa till Wiit eller hur funkar det? Jag lödde in ett D2Pro chip i Wiit och det funkar med brända och orginal spel. Vad är det som inte ska funka med 3.3E uppdateringen igentligen?

    Jocke

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Jag har inte kollat så mycket. Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra. Ska jag ladda ner vissa program till datorn och vissa till Wiit eller hur funkar det? Jag lödde in ett D2Pro chip i Wiit och det funkar med brända och orginal spel. Vad är det som inte ska funka med 3.3E uppdateringen igentligen?

    Jocke
    funkar alla dina spel du vill ha/har ska du ju inte nergradera
    den är en stadig version 3.3 igentligen för spelen i wiit,

    fast den blockerar endel custom/scrubbade/nerbantade i storlek- spel som guitar hero och ssbb brukar 3.3 blockera och ibland åxå mario cart och mario galaxy
    och då går det inte fixa utan att köra nergradering eller en freeloader
    har man tex fixat ett spel med regionbefria/regionfree så ska inte de funka heller sägs de men de är olika.

    nej så funkar alla dina spel nu och efter hand de nya du fixar så ha 3.3 i wiit
    annars kan jag kolla i hårddisken om jag har alla filer kvar för att nergradera

    du behöver som alltid när man ska föra över saker från datorn till wiit ett sd kort löst eller i en kamera eller mobil som du kan ladda in allt i mellan datorn och wiit..

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Kolla gärna om du har kvar filerna. Skriv gärna en liten guide hur man gör mm. Eftersom det inte var mitt Wii så kan det ju vara bra att ha filerna så jag kan nedgradera ifall det skulle behövas.

    Jocke

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nedgraderat utan problem! 3.2E nu

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena killar!

    Jag har lite samma problem! Hade varit supertacksam om ni kunde guide en newbie igenom processen!

    Har precis köpt mitt wii här på PSXCARE, med d2pro chip o 3.3 version.
    Nu försöker jag nedgradera men det går inte riktigt vägen:

    Lyckades installera HBC, men:

    1. Bara bubblor som glider upp genom hbc channel o inga program (uppkopplad på nätet)
    2. Försöker använda nedgraderingsprogrammet direkt igenom twilight hack. Döpte om den till Boot.dol, men Twilight hack kan inte exekutera filen!

    Vad göra???

    Tacksam för hjälp!
    Last edited by bahmani; 2008-09-26 at 10:27.

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack! Tack vare dina instruktioner, Loregarden, har jag fått in 3.2E igen, så nu kan jag köra custom Guitar Hero och dylikt. Tack så väldigt!

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Loregarden Visa Inlägg
    Absolut! Jag är inget vidare på spanska heller, men hittade lite info på andra forum.
    Eftersom jag inte hade homebrew channel i min burk så började jag med att lägga in det för att nedgraderingen skulle gå lite lättare.

    Jag använde det senaste twilight hacket "twilight-hack-v0.1-beta1.zip" för att lägga in nyaste HBC "the_homebrew_channel-beta_8.tar.gz".
    Följ instruktioner på wiibrew.org om du inte vet hur man använder sig av TP hack och sen lägger in HBC.
    Kravet är att man har ett sd-kort med läsare. Jag hade ingen läsare, men använde min digitalkamera, som använder sig av sd-kort, och läste och skrev till kortet där igenom.
    Sd-kortet får max vara på 2Gb, men det räcker med 128Mb för det använde jag.

    När man väl fått in HBC i burken så måste man ladda ner 2 program:
    "Custom IOS37 rev 03" & "Custom IOS Downgrader v1.0"
    http://www.filedropper.com/waninkoko
    Du måste även ha "IOS37-64-v2070.wad" som är en nintendo original fil som var lite svårt att få tag i. Googla på den. Ska ligga på 1,82Mb ung.
    Här är det krav att du har interuppkoppling på ditt wii också annars går det inte.

    När du fått tag i alla program lägger du in IOS37-64-v2070.wad i rooten på ditt sd-kort och skapa även en "apps" katalog och i den en "CustomIOS" katalog. I den katalogen lägger du cIOS37_rev3-Installer.dol, men döp om den till
    "boot.dol"
    Ditt sd-kort bör nu se ut så här:

    IOS37-64-v2070.wad
    \apps\CustomIOS\boot.dol

    Starta HBC och kör filen. Installationsprogrammet startar. Följ instruktionerna. Wii:t startas om...
    Ta nu ur sd-kortet och skapa en "Downgrader" katalog i "apps" katalogen. I den katalogen lägger du "cIOS_Downgrader_v1.1.dol" som du också döper om till "boot.dol".
    Ditt sd-kort bör nu se ut så här:

    IOS37-64-v2070.wad
    \apps\CustomIOS\boot.dol
    \apps\Downgrader\boot.dol

    Kör downgrader programmet och välj vilken version du nedgradera till (stega med upp och ner knapparna på wiimoten). Har du en PAL maskin ska du ju självklart välja dom med E på slutet.
    Installationen körs.. det tar cirka 4 minuter.
    Nu är ditt wii nedgraderat till den version du valde.
    Lycka till!


    För dom som undrar så är mitt wii chippat med med WiiKey + 1.9s.

    Om man har ett GameCube minneskort i när man försöker installera nergraderingen så kommer det antagligen inte att fungera.
    Så innan "23517_cIOSDowngrader_v1.2" eller tidigare/senare version installeras så rekomenderar jag att ta ut GC minneskortet.

    /Snowbiz.

  15. #45
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag skulle endast använda japansk zelda så du inte brickar ditt wii!
    Jap konsol=jap spel, osv.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    vad gör jag för fel?? har den nya hacken och när ja ska installer in homebrew channel så kommer det upp bara en massa start cluster= ffff.... snälla någon hjälp mig!! har 3.3e på wiit o nu kan ja inte ha homebrew channel och vill nedgradera den..snälla någon

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    kan man nergradera från 3.4e ?

    har en wiikey 2 vet ej verison på den..hur kollar man det?
    Last edited by Cyberbata; 2008-12-19 at 00:42.

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Har du läst allt om instruktioner för nergradering?
    Har du alla filer och program,
    för nergradering?

    Isåfall JA du kan nergradera från 3.4 för vad
    downgraden gör är att den,
    med trådlösa internet uppkopplingen man har, de måste man köra trådlös internet.
    De den gör är att den suddar ut ver man har och
    skriver över/laddar hem den ver man väljer 3.2 ex vis
    och skriver den istället.

    Citat Original inlägg av Cyberbata Visa Inlägg
    kan man nergradera från 3.4e ?

    har en wiikey 2 vet ej verison på den..hur kollar man det?

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    nice...jag har försökt men ag får inte fram några program från SD kortet. Har nog sammma fel som alla hadde hittils.

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    jag fattar inte hbc kan inte ens se min Custom Ios mapp

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    jag har ett problem jag göra allt som det står men sd kortet hittar inte apps/CustomIOS mappen? Hjälp snälla.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jag har kört guiden av "Loregarden" in i minsta detalj nu. Problemet är dock att det fortfarande inte fungerar. Installationen säger bara:

    ........Error (RET 1020)

    Bör man blåsa av hela SD kortet eller något och se om det är det som är problemet eller ligger felet någon annan stanns?

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. är det 100% att vara på nätet med chippat wii ?
    By corre in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •