Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Tre frågor...

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    0

Tre frågor...

Jag har aldrig använt en .dvd fil när jag gör mina backuper... Varför snackar alla om dem? Har aldrig behövt använda en
    Varför ska man/ska man inte använda en .dvd fil när man gör sina backuper?

Om man spelar på Live med sina backuper, blir man bannad då?

Är det mindre chans att man blir bannad om man lirar på Live med "riktiga" Xbox360 spel?
    Last edited by Benkei; 2008-07-30 at 16:02.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    .dvd filen anger vart layerbreaken skall vara, har du tex använd dvdecrypt så behöverm an bara ställa in layerbreaken och sen behöver man inte använda .dvd filen men med tex clonecd så kör du via .dvd filen

Finns ingen som lova något, men använder du korrekt patchade kopior och senaste firmware minimerar du iaf chansen att bli bannad.

Ja det säger väl sig själv? om du blir bannad med enbart orginalspel så beror det väl på att du sitter och är efterbliven på live och jävlas med folk, dock bannas inte din box då utan din gamertag.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    som BadRuby säger. .dvd filen innehåller bara layerbreak och imagefilens namn, alltså inget specefikt för vissa spel. du kan använda samma .dvd fil till alla 360 lir så länge du ändrar imagefilens namn i den eller imagefilens namn så att den hittas.

kör du med clonecd så bränner du via .dvd filen. kör du imgburn kan du ställa in layerbreak manuellt i det och bränna utan den.

är du osäker kan du göra en .dvd fil med notepad, detta program, xdvdmulleter eller abgx360 etc..

på övriga frågor håller jag med ovanstående inlägg.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    0
    Tack för svaren.
    På den sista frågan tänkte jag mest att det kanske inte spelade någon roll om man lirade backuper eller riktiga eftersom att xboxen är modifierad och att microsoft kanske ser sådant igenom Live, men jaja tackar.
    Så "riktiga" spel är säkert att lira på Live fastän man har en modifierad xbox?
    + Hur vet man om backuperna är mer eller mindre säkra på live? Är det om de är stealthade eller icke?
    Last edited by Benkei; 2008-07-31 at 16:55.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Benkei Visa Inlägg
    Tack för svaren.
    På den sista frågan tänkte jag mest att det kanske inte spelade någon roll om man lirade backuper eller riktiga eftersom att xboxen är modifierad och att microsoft kanske ser sådant igenom Live, men jaja tackar.
    Så "riktiga" spel är säkert att lira på Live fastän man har en modifierad xbox?
    + Hur vet man om backuperna är mer eller mindre säkra på live? Är det om de är stealthade eller icke?
    med moddade boxar är risken större att bli bannad på live än med flashade. med en flashad box med senaste ixtreme så är risken minimal att du blir bannad genom att spela "riktiga" (stealthade) backuper, alltså spelar det i princip ingen roll om du spelar backuper eller original live.

stealth kollar man lättast med xdvdmulleter eller abgx.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    med moddade boxar är risken större att bli bannad på live än med flashade. med en flashad box med senaste ixtreme så är risken minimal att du blir bannad genom att spela "riktiga" (stealthade) backuper, alltså spelar det i princip ingen roll om du spelar backuper eller original live.

stealth kollar man lättast med xdvdmulleter eller abgx.
    Tacktack Int21! Mycket användbar länk
    Förresten,jag har iXtreme 1.4, det är sen senaste, va?
    + är det större chans att man blir bannad om man spelar på en regionsfri backup än en PAL? Eller spelar det ingen roll.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Benkei Visa Inlägg
    Tacktack Int21! Mycket användbar länk
    Förresten,jag har iXtreme 1.4, det är sen senaste, va?
    + är det större chans att man blir bannad om man spelar på en regionsfri backup än en PAL? Eller spelar det ingen roll.
    1.4 med undantag benq (1.41). nej, det är ingen större risk med regionsfria ntsc.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    0
    Tackar för alla svar .Sista frågan (tror jag):
    Är det någon skillnad på NTSC-J & NTSC? (på regionsfria backuper)
    Last edited by Benkei; 2008-08-02 at 05:04.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Är det en regionsfri release så är den regionsfri.

Regionsfri: 0xFFFFFFFF
    PAL: 0x00FF0000
    NTSC-U: 0x000000FF (USA)
    NTSC-J: 0x0000FF00 (JAPAN)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

1. frågor angående import av ps3 från usa
    By PiGGELiN in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 17:25
  2. frågor om multiplayer/ system link
    By peppen in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 00:07
  3. Lite frågor ang. pandora-saker
    By hv71 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 09:57

Bookmarks