Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Trasig wii remote!

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    0

Trasig wii remote!

Hej!

Hoppas på någon som kan hjälpa mig här..

Satt nyss och spelade wii sports bowling med frugan och lyckades sopa in remoten i bordet och nu fungerar den inte längre.. Eller själva "pekaren" är borta.. verkar som nån sensor i kontrollen är kass.

Då till min fråga; någon som vet hur man gör för att få wii remote nr 2 att bli nr 1? Eftersom det var min nr 1 som jag dammade in i bordet med i full sving!

Tacksam för svar!

PS. Någon som vet var man köper wii remote billigast på nätet?

Redigerar: Jag ser nu att själva pek-funktionen fungerar men närr vi ska spela bowling eller något annat spel så fungerar det inte själva "sving-funktionen"!
    Last edited by SrixoN; 2008-08-03 at 14:42.

Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Respekt
    20
    hittat en billig wii remote eller behövs kanske inte?
    ett bra ställe är www.eb*y.com köpte min andra kontroll därifrån direkt från fabrik i taiwan 150 kr med frakt å allt.

Det finns endel att hitta där inte bara en å buda på.

Kanske om det inte går å svinga med den remote som varit hårt ivägslungad
    går kanske å ställa in känsligheten på den i wii menyn i wii inställningarna bläddra fram det där och testa skruva upp eller ner ir känsligheten på den där..

vill du byta plats endå på remote 1 o 2 när endå pekandet funkar på den
    så den inte var helt kass så är det bara att trycka på home-knappen (huset)
    på fjärren och peka på wii remoten som finns i home menyn och trycka reconnect i den menyn och sen knappa på den som ska vara 1:a och 2:a i den ordningen..

Citat Original inlägg av SrixoN Visa Inlägg
    Hej!

Hoppas på någon som kan hjälpa mig här..

Satt nyss och spelade wii sports bowling med frugan och lyckades sopa in remoten i bordet och nu fungerar den inte längre.. Eller själva "pekaren" är borta.. verkar som nån sensor i kontrollen är kass.

Då till min fråga; någon som vet hur man gör för att få wii remote nr 2 att bli nr 1? Eftersom det var min nr 1 som jag dammade in i bordet med i full sving!

Tacksam för svar!

PS. Någon som vet var man köper wii remote billigast på nätet?

Redigerar: Jag ser nu att själva pek-funktionen fungerar men närr vi ska spela bowling eller något annat spel så fungerar det inte själva "sving-funktionen"!

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    0
    Tack för svar!

Jag vart så ivrig igår att jag ringde till EB Games och frågade hur man gjorde för att byta plats på fjärrarna.
    Inget verkar gå att göra med den trasiga kontrollen, förutom att peka på skärmen med den och trycka på knapparna. Den duger gott och väl som kontroll till wii fit eller bara andvända när man ligger och slösurfar i soffan.

Jag ska undersöka ditt tips på var jag finner billiga remotes, hoppas på nått lyckat resulat. Tänkte jag skulle köpa på mig ett gäng, med tillhörande Nunchuck men det har alltid var för dyyyyyyyyyyrt!
    Frugan och jag har tänkt utmana ett par bekanta i ett four-player-game. Något spel som rekomenderas för detta endamål?

Tack för hjälpen!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    tjena, en kompis har haft samma problem men efter att han slagit remoten i handen ett par gånger så funka den igen utan problem så testa att ge den ett par kraftiga smällar i handen. Jag har sett på andra forum att det har något med gyrogrejen(kulan) som fastnar i remoten och är relativt vanligt förekommande problem.

Liknande diskussioner

1. Laga trasig Wii remote
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 19:13
  2. Stänga av ljud på Wii Remote?
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 22:41
  3. Strul med 2 st wii remote.
    By lost in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 21:31
  4. Trasig Wii köpes !!!
    By zdx in forum Nintendo WII - Allmänt