Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Den startar, men hänger sig

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Question Den startar, men hänger sig

    Jag har just köpt en chippad x-box av en kille. Han säger att det är ett Duo-x2 chip i den.
    Jag packade upp den, kopplade i och startade den. Funkade fin fint. Var Xbox media center på den.
    Så jag skulle köra över några spel på hårddisken (det är tydligen en uppgraderad till 40gb) med Qwix.
    Det fungerade ganska bra, gick dock lite segt.
    Sen när jag ska pilla på boxen, då har den hängt sig. Så jag gör en "vaktmästar-omstart" d.v.s. rycker kontakten och kopplar i den.
    Då står det "Executer2 config live loading..."
    Sen får jag en svart skärm, ibland händer det ingenting, men ibland kommer Xbox X'et upp direkt eller lite senare , men sen får jag Error code 13.
    Och när jag startar den genom att trycka på eject, så som man ska göra för att starta utan chippet (enligt han som sålde den) så får jag error code 7, och jag kan inte ens öppna dvd-läsaren.

    Kan även tillägga att när den startar så hör man hårddisken snurra när executer texten kommer upp, men sen stannar den och hårdisken står still sen.

    Och medans jag skrev detta så hade jag boxen öppen (har bara lyft locket för att kika om det ser ut att vara nån kabel som är av eller inte ikopplad eller någonting sånt (är nyfiken utav mig).
    Då startade den sedan upp helt fin fint igen, kom in i XBMC direkt och kunde klicka omkring mig lite grann. Sen gick jag in i mina filer och hade mig. klickade runt lite, såg att spelen fanns nu på F disken.
    Sen tröck jag på back knappen på kontrollen och då gick den tillbaka till första sidan för Xbox media center, men då mitt i allt försvann den där lilla "stäng av knappen" i nedre högra hörnet samt den andra ikonen som fanns där, och jag kunde inte bläddra eller någonting annat.
    Jag har klick ljud när jag bläddrar, men när jag försökte röra på "pekaren" så var det knäpptyst....

    Jag har ingen aning om vad det är för bios och sådana saker, för jag är ganska ny på xbox fronten. Har dock tidigare använd Qwix på min ex-flickväns xbox som hade ett aladin chip samt avalaunch...

    Vad ska jag göra?
    Vad är det som är fel?

    EDIT:

    Jag kan även tillägga att kylflänsarna som sitter under hårddisken blir väldigt varma, och att det blinkar en röd diod på chippet. har inte lyft på dvd-läsaren då jag inte har rätt verktyg för att ta loss den.

    EDIT 2:

    När den har stått en stund så går det att starta den genom att trycka på eject knappen, då kommer släden ut, men den fastnar vid Xbox loggan. kommer inte in i MS dashen...
    Last edited by RasMuX; 2008-08-03 at 14:51.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Både error 7 och error 13 har nått att göra med hårddisken:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...rror+code+xbox

    error 7 hdd timeout: (hittar ej hårddisken)

    error 13 kan inte ladda dashboard: (i ditt fall verkar den inte kunna starta/hitta XBMC-dashboarden)

    Antingen kan hårddisken vara på väg att ge upp och startar bara ibland (klickljuden du pratar om), eller så kan det ha hänt nått med xboxen's start filer när du kopierade spel till den. Filerna måste finnas på hårdisken (bl.a dashboard mm) för att den ska kunna starta upp (boota).

    Prova att ladda hem superdisc och gör en ominstallation. Förmodligen försvinner dina sparade spel och data.

    På duox chippen så blinkar en röd lysdiod, och att kylflänsarna blir varma är normalt, det är därför det finns kylflänsar och en fläkt i Xboxen.


    / M

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag kan inte boota med superdisc eller *******'s disc. Den bara piper lite lätt sen får jag ett felmeddelande. Ibland så ger den ingen felkod, utan den bara hänger sig på loadskärmen och blinkar rött och grönt...

    Eller är det på nåt speciellt sätt man ska göra för att boota med SD?
    ¨
    EDIT:

    Efter mycket om och men så har jag lyckats få den att starta upp med XBMC och nu håller jag på att ftp'a över *******s disc. Förhoppningsvis är det bara det som strular och den kommer att funka nu.
    Jag håller tummarna.
    Last edited by RasMuX; 2008-08-17 at 08:42.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. xbox fungerar utan chip men inte med
    By trasman in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 01:00
  3. Vanligt att Xbox 360:n hänger sig?
    By iCORE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 17:44
  4. Spel som hänger sig
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 16:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •