Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 41 av 41

Diskussion: "Soft Unlock For The 79, no screwdriver or soldering iron required"

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Så detta är inte flashning
    Vad ska man göra för att flasha då så man kan spela backup spel.
    Precis som förut.
    Detta möjliggör att du kan Dumpa/skriva din mjukvarunyckel i Toolbox sen får du givetvis Patcha den o kasta tillbaka den som förut.

    Med denna lösning slipper du löda en krets o värma bort massa onyttig Epoxy.
    No More 97-Cancer 4 us *Yayy*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Precis som förut.
    Detta möjliggör att du kan Dumpa/skriva din mjukvarunyckel i Toolbox sen får du givetvis Patcha den o kasta tillbaka den som förut.

    Med denna lösning slipper du löda en krets o värma bort massa onyttig Epoxy.
    No More 97-Cancer 4 us *Yayy*
    Gör man likadant som med V78 efter att man har låst upp V79??

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Jupp!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Vilken fil är det man ska bränna i mappen 79 unlock ??

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Det är filerna image.xxx som ska brännas. Ladda bara cue-filen i imgburn så ska det funka har jag för mig.

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Tips:
    Det är Ljudfiler

    Det står även i Readmen hur man kastar ut saker på skiva.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Har ett par frågor till.
    Är det windows egna kommadotolk man ska använda??

    Är det någon som har haft problem med att Xboxen stänger av sig själv när man håller på och ska flasha.

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Har ett par frågor till.
    Är det windows egna kommadotolk man ska använda??

    Är det någon som har haft problem med att Xboxen stänger av sig själv när man håller på och ska flasha.
    Dosprompt funkar finfint.

    Och Nej jag använder Connectivitykit, alla som inte gör det skall bygla jord på chassit på sin 360 samt PC innan de ens försöker för att inte grilla 360n.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Det är den jag använder men när jag skriver 79unlock f så står det att det inte är ett internt kommando??

    Kan någon tala om exakt hur man ska skriva xboxens enhet är F
    Last edited by jimmy64; 2008-09-05 at 17:43.

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Nu har det löst sig.
    Tänk vad enkelt det kunde vara ifall folk talade om exakt hur man skulle göra tex istället för att skriva 79unlock x så kan man skriva att man ska ange sökvägen till mappen med 79unlock.
    Så förbannat svårt kan det väl inte vara??
    Istället för att prata i gåtor tala om exakt vad ni menar det finns många som inte förstår det ni tar för självklart.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Nu har det löst sig.
    Tänk vad enkelt det kunde vara ifall folk talade om exakt hur man skulle göra tex istället för att skriva 79unlock x så kan man skriva att man ska ange sökvägen till mappen med 79unlock.
    Så förbannat svårt kan det väl inte vara??
    Istället för att prata i gåtor tala om exakt vad ni menar det finns många som inte förstår det ni tar för självklart.
    nja, det är rätt basic att veta att filer körs från dess katalog eller via sökväg till dem. det är ju precis så dina genvägar på skrivbordet fungerar. hur ska du starta en fil om du inte pekar var den är? ska datorn gissa var den ligger? kopiera den till windows\system32 så kan du skriva 79unlock var du än är.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •