Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med bränning

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem med bränning

    Hej, jag har haft lite problem med mina brända spel dom funkar ett tag sedan börjar jag få meddelande att "Disc is dirty or damaged".

    Jag använder Verbatim DL skivor bränner med CloneCD i låg hastighet (oftast 2.4). Jag har en gammal xbox med senaste iXtreme och jag bränner med en SH-S203B med senaste firmware. Jag kollar alltid iso filerna i XDVDMulleter. Vad gör jag för fel? Det är väldigt frustrerande!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Testa att gå upp till 4X hastighet. Det brukar faktiskt ge ett bättre resultat.
    Sen kan det ju faktiskt vara så att din brännare och din XBox inte är 100 perfekta för varandra.... testa en annan brännare.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Cross Visa Inlägg
    Hej, jag har haft lite problem med mina brända spel dom funkar ett tag sedan börjar jag få meddelande att "Disc is dirty or damaged".

    Jag använder Verbatim DL skivor bränner med CloneCD i låg hastighet (oftast 2.4). Jag har en gammal xbox med senaste iXtreme och jag bränner med en SH-S203B med senaste firmware. Jag kollar alltid iso filerna i XDVDMulleter. Vad gör jag för fel? Det är väldigt frustrerande!
    Prova uppgradera firmwaren i din brännare Och Prova andra skivor
    Inte alla lasrar som gillar alla skivor

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Testa att gå upp till 4X hastighet. Det brukar faktiskt ge ett bättre resultat.
    Sen kan det ju faktiskt vara så att din brännare och din XBox inte är 100 perfekta för varandra.... testa en annan brännare.
    Man bränner skivor i den hastigheten skivorna är kompatibla i
    2.4 funkar finfint på alla 360 spel vad jag sett, har även bränt i högre hastigheter med dyrare skivor.
    Dock skall man veta att olika lasrar gillar olika skivor ibland.
    Jämför det med att du o jag går på krogen o kikar på tjejer.. du har din smak, o jag min.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Prova uppgradera firmwaren i din brännare Och Prova andra skivor
    Inte alla lasrar som gillar alla skivor
    nu använder ju grabben verbatim så kompabilitetsproblem borde det inte vara. de brukar fungera bra i alla 360 läsare.

    Citat Original inlägg av Cross
    Jag använder Verbatim DL skivor bränner med CloneCD i låg hastighet (oftast 2.4). Jag har en gammal xbox med senaste iXtreme och jag bränner med en SH-S203B med senaste firmware. Jag kollar alltid iso filerna i XDVDMulleter. Vad gör jag för fel? Det är väldigt frustrerande!
    prova 4x som redan nämts. samsung brännare brukar fungera bra med ovanstående uppsättning. du skriver du har senaste firmware så nästa steg är att se om det funkar bättre att bränna med imgburn (tveksamt) annars är det som också redan nämts, byte av brännare. återkom med resultat.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jämför det med att du o jag går på krogen o kikar på tjejer.. du har din smak, o jag min.

    Mja, egentligen vill du ha samma tjejer som vi, men får nöja dig med det som blir över, men det låter ju bättre som du beskriver det :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mja, egentligen vill du ha samma tjejer som vi, men får nöja dig med det som blir över, men det låter ju bättre som du beskriver det :-)
    HAHAHA.
    Hansi - Pendragon, 1-0 :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaren, jag ska testa bränna i 4x så får vi se om de blir någon skillnad.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Eller så kan det kanske vara så att du bör behandla dom som orginal och inte hiva runt ditt repiga furugolv vid skivbyte? =)
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nu använder ju grabben verbatim så kompabilitetsproblem borde det inte vara. de brukar fungera bra i alla 360 läsare.
    Mja... Hitatchiläsare och Samsung kan vara lite kinkiga där... Som sagt hade jag två kunder inne med samma läsare och modell men de gillade olika skivor
    Verbatim Spindel utan tryckbar yta kontra Verbatim spindel med tryckbar yta.
    När inte Verbatim funkar kan man prova ett annat alternativ, kostar ju inte mycket att prova.
    Har man otur har man fått en sådan maskin som sväljer skitskivor glatt men ratar kvalitetsskivor

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mja, egentligen vill du ha samma tjejer som vi, men får nöja dig med det som blir över, men det låter ju bättre som du beskriver det :-)
    Oskulder är tråkiga ju Hellre en lite mer erfaren "inkörd" och uppvärmd tjej än en räddhare *skratt* Du vet ju själv att det är bättre att brumma mortor med varma däck än med kalla

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    HAHAHA.
    Hansi - Pendragon, 1-0 :-)
    Står snarare 87-50 men vem bryr sig *skratt*
    Du skulle bara vilken härlig stämning det är på jobbet ibland *ler*
    Vad vore livet utan ironi och förmåga att kunna bjuda på sig själv lite.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Oskulder är tråkiga ju Hellre en lite mer erfaren "inkörd" och uppvärmd tjej än en räddhare *skratt* Du vet ju själv att det är bättre att brumma mortor med varma däck än med kalla
    efter vi andra har varit där så är hon ju inte oskuld längre och dessutom redan uppvärmd. det var så du ville ha det va?

Liknande diskussioner

  1. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  2. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  3. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  4. Problem med bränning
    By Japseye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:33
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •