Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ryker garantin vid chippning?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post Ryker garantin vid chippning?

    Min bror säger att garantin ryker så fort någon annan än Sony skruvar i ps2:an, men om inte mitt minne sviker mig så läste jag nånstans på denna sida nåt i stil med följande: "Vi chippar din maskin.......och om du köpt maskinen från psxcare och ingen annan än vi skruvat i den behåller du även garantin."

    Hur ligger det egentligen till?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, garantin från Sony ryker. Det är vi själva som står för garantin på de chippade PS2 vi säljer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    Tack för det. Ett sista klargörande bara: Gäller er garanti enbart själva chippet eller lagar ni till exempel en havererad laser på min chippade maskin?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Garantin gäller som för en vanlig ochippad PS2 under 1 år.

    Dvs, är den inte missskött/vårdslöst hanterad så skall den kunna spela rena och repfria originalspel. Vi garanterar inte att den skall kunna läsa hembrända media e.dyl utan problem då det är så stora variationer på dessa och PS2 faktiskt inte är tillverkad med syfte att kunna läsa den typen av media.

    Handkontroller där knapparna "tar slut" räknas som normalt slitage. Det finns ingen handkontroll som överlever mer än ett par månader i vår butik t.ex....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  2. Slumpmässiga låsningar vid IGR och vid start...
    By donmeta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 09:41
  3. Garantin ryker?
    By TheFlyingFinn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 11:11
  4. HW lösning vid chippning
    By Cramer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 17:02
  5. garantin försvinner vid install av multix ?
    By Baaz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-10-24, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •