Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: ny hd 120gb med fel skiva

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    ny hd 120gb med fel skiva

    söker en skiva så att man kan byta ens hd 120gb. köpte ett paket ifrån usa via ebay men den stödjer bara usa enheter, så jag behöver en svensk sådan skiva.

    Kan någon hjälpa mig med detta, har googlat å letatt ifall man kan ladda ner ifrån någon torrent site lr liknande!

    Mvh

    Niklas

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Om du pratar om en original 120gb Microsoft HDD så är det bara att stoppa in den i maskinen, formatera och så är det klart.
    Framgår inte riktigt vad du menar.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Om du pratar om en original 120gb Microsoft HDD så är det bara att stoppa in den i maskinen, formatera och så är det klart.
    Framgår inte riktigt vad du menar.

    En svensk skiva så att man kan överföra de gamla filerna ifrån orginal hårddisken.
    I paketet som jag beställde så fick jag med sladd samt en skiva men den funkar bara på usa konsoler jag har en svensk konsol. Så jag behöver en svensk sådan skiva för att kunna föra över till den nya hårddisken!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av hugo75 Visa Inlägg
    En svensk skiva så att man kan överföra de gamla filerna ifrån orginal hårddisken.
    I paketet som jag beställde så fick jag med sladd samt en skiva men den funkar bara på usa konsoler jag har en svensk konsol. Så jag behöver en svensk sådan skiva för att kunna föra över till den nya hårddisken!
    Ring MS o be dem skicka en Svensk skiva
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av hugo75 Visa Inlägg
    En svensk skiva så att man kan överföra de gamla filerna ifrån orginal hårddisken.
    I paketet som jag beställde så fick jag med sladd samt en skiva men den funkar bara på usa konsoler jag har en svensk konsol. Så jag behöver en svensk sådan skiva för att kunna föra över till den nya hårddisken!
    Och den skivan fungerar inte i din maskin? Har du provat?
    Vore knäppt om de skivorna vore regionsskyddade.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ja jag har testat samt ringt till ms men de vägrar hjälpa mig! "suck"

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det verkar bara gå att beställa en sån kabel från MS när man köpt en Elite. Skitdåligt!
    De säljer ju större hårddiskar för tusan!

    Se denna form där man beställer för europa:
    http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/B4E...opewithfax.pdf

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av hugo75 Visa Inlägg
    ja jag har testat samt ringt till ms men de vägrar hjälpa mig! "suck"
    Vad säger konsolen när du stoppar in skivan samt. vad säger microsoft? Blånekar de hjälp rakt av?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jag hoppas verkligen att man kan beställa kabeln när man kommer ha möjlighet att lägga spel på hårddisken. 20 gb räcker ju ingenstans. Inte heller 120 gb egentligen så det lär ju komma större diskar.. och kabeln med antar jag.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jag hoppas verkligen att man kan beställa kabeln när man kommer ha möjlighet att lägga spel på hårddisken. 20 gb räcker ju ingenstans. Inte heller 120 gb egentligen så det lär ju komma större diskar.. och kabeln med antar jag.
    Lägga Spel på HDD är inget aktuellt i dagsläge, o tills dess lär någon porta så man kan köra saker från en USB disk eller via orginalkontakten med en adapter skall du se
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lägga spel på HDD blir en officiell funktion som kommer i en framtida uppdatering. Man måste fortfarande ha originalskivan i dvdläsaren för att spela, men laddningstiderna kommer bli trevligare på vissa spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Precis. Därav mitt "när man kommer ha möjlighet" ;-)
    Det kommer ju i höst och det är ju typ.. snart.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Skit i det hela förde över till minneskort å bytte ut hårddisken, kanske kommer saknas vissa filer men skitsamma! å ms har skitdålig service inte ens värt att ringa dit!

    Tack ändå för all hjälp!

Liknande diskussioner

  1. Ni som har uppdaterat med 3.3: vad innehåller wii-update 3.3 exakt??
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 11:57
  2. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  3. Ny läsare med montering?
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 12:14
  4. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  5. Fel med DUOX
    By Prankie in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 01:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •