hej
jag har en trasig xbox 360. funderar på att köpa en ny. vilken dvd är det som man inte kan flasha.?
sen undrar jag om det går att stoppa i den gamla dvdn i den nya maskinen så man slipper flasha om den nya.?
tack på förhand.
hej
jag har en trasig xbox 360. funderar på att köpa en ny. vilken dvd är det som man inte kan flasha.?
sen undrar jag om det går att stoppa i den gamla dvdn i den nya maskinen så man slipper flasha om den nya.?
tack på förhand.
ok då vet jag. stor risk att man får en sådan drive alltså.
men jag undrar fortfarande om man kan använda den gamla driven i den nya boxen.
Så länge det inte går att läsa ur nyckeln så kan du inte det
vilken nyckel. den i dvdläsaren lr?. min gamla drive är redan flashad.
Du måste läsa ur nyckeln i den nya läsaren och lägga in i din gamla.Och det går ej att läsa ur nyckeln i dom nya läsarna än så länge.
ok fattar inte riktigt men förstår så mycke att man måste ha nyckeln till dvd från original xboxet.
Lite snabbt förklarat,varje box har ett eget id nummer som är kopplat mellan moderkort och läsare.Sätter du in din gamla läsare i en ny box så har läsaren ett annat nummer än vad moderkortet har och kommer ej att funka ihop.Hoppas du förstår vad jag menar
jo jag förstod att det var nåt sånt
vad ska du ha för den trasiga boxen?
nja vet inte. har inte funderat på det ens. vad ska du med den till.
Är det ring of death du har på boxen?
jo. har fixat det en gång men gjorde samma sak nu å då funka det inte.
bytte kylpasta
Prova igen,sök på detta fel och prova dig fram så kommer den nog att funka igen.Jag har fixat flera stycken som jag inte trodde jag skulle få igång.
ok. men vad mer kan man göra. har bytt 2 gånger redan.
har dom funkat bra sedan du fått till dom lr?
Det räcker inte med att byta kylpasta.Dom jag har fixat har jag använt olika lösningar på.Nån som jag lade brickor emellan x-clampen och moderkort och nån som jag ersatte x-clampen med M5X10mm skruv och brickor som distans.Nån startade inte ändå men då fick den stå på i 20 min med ring of death och sen efter omstart så funkade den och har gjort så i flera månader nu med mycket spelande.
Men sök på detta fel så får du säkert igång den
ok men vad ska brickorna göra för skillnad. hur kunde du byta x-clampen mot skruvar:S
Brickorna gör att x-clampen trycker fast kylflänsen hårdare.Ta bort x-clampen sätt M5X10mm skruv och brickor,se bara till så du inte använder brickor som är så stora så det blir kortis på någon bana.
tar inte brickorna å skruvarna i chassit när man sänker ner moderkortet?
Jag har använt skruvar med låg skalle.Hör annars med Hansi,det blir ju billigare om han fixar den och du kan spela brända spel än om du köper en ny och inte kan spela brända spel.ö
ok men ska man skita i dom små skruvar som skuvas fast i metallchassit i moderkortet?
Ja sätter du i M5 så struntar du i dom.Men kolla noga så ingen bricka är för stor och orskar någon kortis.
jepp det ska jag göra
hur vet jag om det har blivit kortslutning?
Men alltså istället för att hålla på å jävlas, köp ett sånt där RROD kit för 69kr, då följer allt med skruvar nylonbrickor å hela skiten funkar klockrent. Jag har använt det på 2 boxar och dom har fungerar sen dess.
Xbox 360 samsung extreme firmware
Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
PsTWO V14 Matrix infinity
Gamecube Qoob
Ps.
Även den starke får ta i när han skiter.
¨nej
fan får inte skiten att funka. den e nog död tyvärr:S
Blinkar den fortfarande rött?
jo. kan kanske ha pajat skiten när jag försökt laga den. har inte köpt rrod kit men köpte skruvar och brickor. kanske att kylflänsen inte tar i tillräckligt. hittade inte heller nylonbrickor:S
Mät kanten på dom plupparna du skruvade ur kylflänsarna så vet du hur tjocka brickor du behöver ha emellan kylfläns och moderkort.Men det kan vara svårt att hitta brickor som inte har så stor diameter,jag tror rostfria brickor brukar ha en mindre diameter.Jag körde även en box utan fläktarna i 2 min och sen lät den kallna så funkade det sen.
Bookmarks