Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 45 av 45

Diskussion: trasig x360

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    aha ok. kan det va att det kommit kylpasta utanför chippet?

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    Det ska nog inte vara någon fara,som du märkte när du plockade isär den första gången så var det också en massa pasta utanför.men det behövs inte mycket pasta,bara ett tunt lager den gör ju så det blir bättre kontakt.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    ok låter ju bra. jag får en 0102 kod hela tiden. är det fel på gpun lr cpun. ?

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    0102 unknown error - though it's most likely GPU related literally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere. So far there is 1 major theory for what causes most of these errors is that the Ram, CPU, or GPU are not soldered properly to the mother board due either to poor manufacturing or excessive heat up and cool down cycles that stress, weaken and eventually break the soldered connection. This can be solved by re-Heating the chips DO NOT attempt this if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced. I have also heard of limited success by simply switching the AV cable from "HDTV" mode to "TV" mode.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    hmm då kanske jag ska satsa på att försöka få den bra iaf. men jag vet inte vad det e för fel :S

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    Det är ju någon lödning nånstans som inte är bra,så prova koppla ur fläktarna i 2 min och låt den kallna sen.Det här är ju inga garanterade lösningar men den funkar ju inte ändå så det är ju värt att prova.Den första jag fixade har funkat i snart ett år.
    Eller så hör du med Hansi vad han ska ha för att fixa den.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    har försökt få den att bli överhettad å få 2 röd lysen. men det har inte gått. har gjort så att den fått va utan fläkt osv men det har inte gått heller.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    En box krånglade så för mig med så det jag gjorde var att låta den stå och blinka rött i några timmar(med fläktarna inkopplade)sen när jag startade om den så funkade den.Men det kan kanske bara vara flyt men den har funkat i några månader nu.Men kör den aldrig mer än 2-2.5 min utan fläktar.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    får försöka igen :P

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    jag ger upp. ska köpa nytt xbox

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    hur stor chans är det att dom byter ut dvdn om man skickar in den på lagning vid rrod?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    hur stor chans är det att dom byter ut dvdn om man skickar in den på lagning vid rrod?
    den är nog rätt stor nuförtiden. byter de moderkort så brukar de komma i paket med tillhörande dvd vad jag läst. kanske inte gjorde det så mycket förr men nu när de tagit åt sig rrod problemet mer och även kommit med den nya dvd-spelaren så är risken större än förr iaf. du kommer sannolikt få ny nyckel när de byter moderkort så att spara din gamla och byta dvd sedan är nog inte heller något att hoppas på, tyvärr. risker brukar ses i % och då skulle ja tippa på att 30-40% chans att du får behålla din gamla.

du har inget att förlora om du inte kan reparera den själv. endera har du en box som iaf spelar orginalspel och fungerar sedan... med lite tur även blir flashningsbar någon gång i höst... nästa år...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    jo det ser inte bättre ut.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
    vad ska du ha för den trasiga boxen?
    vad är du villig att betala?