Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Behöver HJÄLP med Argonchippat Wii V3.3E

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face Behöver HJÄLP med Argonchippat Wii V3.3E

    Jag hade laddat ner en scrubbad kopia av SSBB PAL som Wii:n inte ville spela. Provade att uppdatera till 3.3 genom internet eftersom det har löst liknande problem förut.


    Och nu är allt en enda röra. Mario Kart som flöt på perfekt fungerar inte längre, SSBB gör att det hänger sig, faktum är att så fort en bränd skiva stoppas i så hänger det sig. Ibland står det System Files Corrupt och ibland Error reading disc.



    Min fråga är vad fan gör jag nu? Wiit är en LEH141 och är chippat med Argon. Jag äger inte infectus och inte SDkort, men säg vad som behövs göra för att lösa detta (downgrada till 3.2? uppdatera chippet?) så får det helt enkelt göras.

    Jag är haj på tekniska termer och hur det funkar i en dator så helt nybörjare inom Wii är jag inte även om det är en del ord jag måste lära mig.

    Skulle bli jätteglad om ni kunde ge lite hjälp. Tack.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    ehmm..
    har du inget sd kort i en mobil eller kamera eller ett löst
    är du fast med 3.3 updaten som sabbar ett par spel som funkade spela i 3.2
    det kan ju komma bättre lösningar än å skicka filer som löser problemet till wiit med sd kort,
    fast just nu ser det inte ut å komma än på ett tag..

    Citat Original inlägg av Vesper Visa Inlägg
    Jag hade laddat ner en scrubbad kopia av SSBB PAL som Wii:n inte ville spela. Provade att uppdatera till 3.3 genom internet eftersom det har löst liknande problem förut.


    Och nu är allt en enda röra. Mario Kart som flöt på perfekt fungerar inte längre, SSBB gör att det hänger sig, faktum är att så fort en bränd skiva stoppas i så hänger det sig. Ibland står det System Files Corrupt och ibland Error reading disc.



    Min fråga är vad fan gör jag nu? Wiit är en LEH141 och är chippat med Argon. Jag äger inte infectus och inte SDkort, men säg vad som behövs göra för att lösa detta (downgrada till 3.2? uppdatera chippet?) så får det helt enkelt göras.

    Jag är haj på tekniska termer och hur det funkar i en dator så helt nybörjare inom Wii är jag inte även om det är en del ord jag måste lära mig.

    Skulle bli jätteglad om ni kunde ge lite hjälp. Tack.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nej, jag har bara M3 minneskort, XDkort och Memory Stick Pro Duo kort.

    Nej det verkar inte komma på ett tag. Jag får helt enkelt ta och inhandla ett SDkort eller en adapter till nåt av de kort jag redan äger. Och köra
    Twilight Hack,
    Homebrew channel,
    Downgrada till 3.2 och hitta en kopia av SSBB som funkar till 3.2.


    Om du inte tror att en uppdatering av Argonchippet möjligtvis skulle lösa problemet?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vad märkligt, jag har ett Argonchip (som jag inte uppdaterat sedan jag fick det monterat av psxcare, februari) och så har jag senaste Wii-versionen och allting fungerar jättebra för mig.
    Backups av Gamecube-spelen fungerar inte. Så är en rätt gammal version av argon antar jag.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    moderkorten och dvd:n och serienummer i wiit
    verkar åxå spela in om saker och ting slutar funka efter 3.3 update..

    har själv wiikey 1.9s med ett rätt tidigt konsoll ver nr på wiit
    det påverkade bara mitt ppf patchade regionfixade ssbb
    inte ett dugg andra spel eller savefilerna eller så som alla rapporterar att de ska påverka..

    Citat Original inlägg av sputnik Visa Inlägg
    Vad märkligt, jag har ett Argonchip (som jag inte uppdaterat sedan jag fick det monterat av psxcare, februari) och så har jag senaste Wii-versionen och allting fungerar jättebra för mig.
    Backups av Gamecube-spelen fungerar inte. Så är en rätt gammal version av argon antar jag.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    njaa har du redan stoppat i 3.3 i konsollen så
    är nog det enda en möjlighet att ha adapter till korten eller ett nytt kort för att nergradera så du kommer igång igen med dina spel som blir lustiga..

    Att updatera chippet fixar ju inte sig förbi spärren nintendo la in i 3.3
    som trixar till det i wii konsollerna på olika vis ta bort saves för vissa mellan regionerna om de inte är samma som egen region,
    spärrar ppf patchade och trucha signerade spel och scrubbed spel mm..

    ssbb och mario galaxy och mario cart de spelen brukar vara patchade eller scrubbed eller trucha signerade och de sabbar 3.3 updaten allt de för de flesta som updaterat..

    Men å andra sidan JA updatera chippet det har fixat det för många åxå
    som de har krånglat för i spel ta den updatering som är rapporterad stadigast till ditt chipp..

    Sen kan det ju hjälpa med att ändra pal och ntsc i wii menyn och vilken
    hrz bilden ska vara på det i wiit och det på tv:n
    det kan åxå lösa det för spel som inte startar ibland..

    Å sen kan en sak till lösa problem med spel som inte vill starta
    dra ur sladden i väggen och dra ur sladden till wiit låt stå över natten å spel som krånglat kan möjligtvis funka efter de..

    Många råd å tips de här om spel som inte startar
    gå på att nergradera till 3.2 i wiit först sen testa de andra tipsen Hrz på tv:n/i wii menyn och vilket läge pal eller ntsc samt att dra sladden..



    Citat Original inlägg av Vesper Visa Inlägg
    Nej, jag har bara M3 minneskort, XDkort och Memory Stick Pro Duo kort.

    Nej det verkar inte komma på ett tag. Jag får helt enkelt ta och inhandla ett SDkort eller en adapter till nåt av de kort jag redan äger. Och köra
    Twilight Hack,
    Homebrew channel,
    Downgrada till 3.2 och hitta en kopia av SSBB som funkar till 3.2.


    Om du inte tror att en uppdatering av Argonchippet möjligtvis skulle lösa problemet?
    Last edited by nimrath; 2008-08-11 at 10:29.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    La in Twilight hacket precis samt homebrew channel (hur lätt som helst ju) och ska downgrada till 3.2E igen.


    Det var visst inte så att alla spel slutade. Många spel med PAL region fungerar, och även det truchasignade ppftrixade regionsändrade Resident Evil: The Umbrella Chronicles NTSC fungerade felfritt.


    Det var alltså bara SSBB och Mario Kart som gav upp.

    En sak jag undrar: Om jag hade vetat om Twilight Hacket och hur det fungerar, hade det varit onödigt att chippa då? Hade jag kunnat spela brända importspel iallafall genom ett homebrew app?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Vesper Visa Inlägg
    La in Twilight hacket precis samt homebrew channel (hur lätt som helst ju) och ska downgrada till 3.2E igen.


    Det var visst inte så att alla spel slutade. Många spel med PAL region fungerar, och även det truchasignade ppftrixade regionsändrade Resident Evil: The Umbrella Chronicles NTSC fungerade felfritt.


    Det var alltså bara SSBB och Mario Kart som gav upp.

    En sak jag undrar: Om jag hade vetat om Twilight Hacket och hur det fungerar, hade det varit onödigt att chippa då? Hade jag kunnat spela brända importspel iallafall genom ett homebrew app?
    då får du lite ordning igen i spelandet nu då med downgrade till 3.2
    NEJ homebrew till wiit har ännu inte gjorts i sån form så den kan
    starta brända spel,
    tog attans tid att knäcka gamecube och hitta luckor för softmodd
    nu är det likadant med wiit svårkodat svårlöst
    trots att många luckor redan gett twilight hacket
    och kunna lägga in vc spel och andra nyttoprogram så lär det dröja ett bra tag till innan nåt bra för softmodd till wiit kommit..

    Däremot kan man tänka sig att eftersom det går dumpa originalspel wii
    till minnessticka så borde det ju genom softmodd gå att köra spelen genom minnessticka på någåt vis vem vet det är det närmaste alternativet ivarjefall..

Liknande diskussioner

  1. hjälp med ny psp slim
    By BLACK HAWK in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 23:34
  2. hjälp med ny psp slim
    By BLACK HAWK in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 21:21
  3. problem med XBOX LIVE, hjälp!
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 23:05
  4. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  5. Hej fått problem med devhook 0.46!! Hjälp!
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •