Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: PSP hjälp

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17

PSP hjälp

Tjenare , jag har planerat att köpa ett PSP ett tag nu och nu när jag har råd så har jag lite frågor kring psp slim , psp (fat) och firmware.

Ber om ursäkt ifall mina frågor framgår klart i någon FAQ eller i en annan tråd men vad jag har hittat då jag är helt ny på forumet har inte fått mig att förstå x)

Jag undrar först och främst vilket ni rekommenderar ?

Jag har tänkt att använda den till allt som den har att erbjuda alltså , internet , musik , film , spel osv.

När jag köpt PSP vad behöver göras för att kunna surfa? ( förutom att sätta upp nätverk )

Kräver youtube att man har firmware ? såg någon beta "grej" i en tråd tidigare.

Kommer jag behöva ett extra batteri för att kunna använda den konstant i säg ca 8 timmar ? ( blandat spelande,musik m.m )

Hur lång är laddningstiden för Slim respektive "Fat" ? och följar laddare med vid köp av psp och kan man spela medan psp'n laddar?

Kan man lägga in nerladdade 700 mb's filmer om dessa är konverterade i en converter?
    Läste något om en spärr i psp'n.

Skulle bli jätteglad ifall någon kunde hjälpa mig !

Tack på förhand , och ursäktar ifall jag har missat en massa svar som redan finns
    Last edited by Heelflip12345; 2008-08-11 at 01:48.

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Och kan någon berätta om Slim , och Slime & Lite är samma model ?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Heelflip12345
    Jag undrar först och främst vilket ni rekommenderar ?
    Jag har tänkt att använda den till allt som den har att erbjuda alltså , internet , musik , film , spel osv.
    När jag köpt PSP vad behöver göras för att kunna surfa? ( förutom att sätta upp nätverk )
    Kräver youtube att man har firmware ? såg någon beta "grej" i en tråd tidigare.
    Kommer jag behöva ett extra batteri för att kunna använda den konstant i säg ca 8 timmar ? ( blandat spelande,musik m.m )
    Hur lång är laddningstiden för Slim respektive "Fat" ? och följar laddare med vid köp av psp och kan man spela medan psp'n laddar?
    Kan man lägga in nerladdade 700 mb's filmer om dessa är konverterade i en converter?
    Läste något om en spärr i psp'n.
    1. Slim för mer batteri, bättre skärm, mer minne. Fat om du vill kunna köra ALLA homebrews (90% funkar till slim)

2. Du måste sätta på WLAN genom att flippa en switch om du har fat =)

3. Youtube funkar inte som standard då det kräver en högre version av flash än vad pspn har, finns dock homebrews (hemkodade program) som fixar det, har dock inte provat själv så jag kan inte svara på om de funkar eller inte.

4. Ja, 4-5 för ett standardbatteri

5. Laddningstiden är samma tror jag, laddare medföljer (OBS, ej USB-sladd till slim!) och ja, man kan spela medans

6. Japp

7. Spärr, kanske va den ovanför du syftade på och isf så är det bara att det inte kan vara xvid, bara divx och mpeg med rätt upplösning/bitrate. Kolla in Salkins pspconverter (klistrad) för konverterare.

8. Jag, finns psp fat och slim&light

Om du har några fler frågor så tveka inte att fråga, du är faktiskt den enda jag har sett som enbart ställt frågor som inte finns med i faqen, bra jobbat!

PS. Du får gärna lägga in en extra radbrytning här och där nästa gång
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Tusen tack för alla svaren hjälpte väldigt mycket !
    Haha och såg nu när jag försökte urskilja mina egna frågor att allt var en enda stor röra , ska tänka på detta nästa gång för min och andra skull
    Last edited by Heelflip12345; 2008-08-11 at 01:47.

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Jag kom just på en fråga till , är det bara youtube som använder sig av den högre versionen flashplayer ?
    Funkar tex , gametrailers etc etc.
    Och kan den streama mediaplayer och/eller quicktime videos via browsern ?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Jag kom just på en fråga till , är det bara youtube som använder sig av den högre versionen flashplayer ?
    Funkar tex , gametrailers etc etc.
    Och kan den streama mediaplayer och/eller quicktime videos via browsern ?
    Pspen har flash 5 och youtube kräver 7 (?) om jag inte har helt fel.

Vad gametrailers och andra sidor kräver vet jag faktiskt inte.

Det där med streaming är jag lite osäker på, tror bara att det är med flash du kan stream till pspen via browsern, annars så behöver du nog ett 3'e-parts program.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Okej , tackar än en gång svaren och jag har nog bestämt mig för att köpa en psp slim från psxcare.

Undrar lite vad som följer med , vad följer med ? x)
    Tänker på saker som laddare , fodral och sånt, eller måste det köpas bredvid ?

Och sen undrar jag också att ifall mina kompisar har en psp som inte är flashad med ett orginal spel säg tex. MGS.

Kan jag spela med dom med mitt nerladdad MGS då ?

Och när jag köpt Psp't är det bara ladda ner och lägga in spel och spela då ?
    Krävs några uppdateringar etc ?

Läst om något m33 3.90 ?

Läste även om att man var tvungen att formatera innan man börjar lägga in , behövs det när man köpt en färdig flashad från er ?

Och sen en sista fråga , mina två småbröder har också tänkt sig att köpa en psp som är flashad och då undrar jag om man köper ett psp spel kan man då fixa så att alla kan spela det spelet fast man bara har en skiva ?
    Tänkte om det går att spara på hårddisken eller måste man ladda ner från tex TPB ?
    Last edited by Heelflip12345; 2008-08-11 at 22:43.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Du behöver inte ladda ner nya uppdateringar så länge spelet inte kräver en nyare firmware.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Okej , tackar än en gång svaren och jag har nog bestämt mig för att köpa en psp slim från psxcare.

Undrar lite vad som följer med , vad följer med ? x)
    Tänker på saker som laddare , fodral och sånt, eller måste det köpas bredvid ?

Och sen undrar jag också att ifall mina kompisar har en psp som inte är flashad med ett orginal spel säg tex. MGS.

Kan jag spela med dom med mitt nerladdad MGS då ?

Och när jag köpt Psp't är det bara ladda ner och lägga in spel och spela då ?
    Krävs några uppdateringar etc ?

Läst om något m33 3.90 ?

Läste även om att man var tvungen att formatera innan man börjar lägga in , behövs det när man köpt en färdig flashad från er ?
    Tack för radbrytningarna

1. Det som följer med är: Laddare, psp. Inget annat

2. Du kan spela med dom.

3. Nja, oftast. Du kan behöva ändra UMD-emulator för vissa spel med det hjälper vi dig såklart med

4. Högre firmware = fler funktioner och buggfixar, vissa homebrews funkar dock inte då (dom stora uppdateras regelbundet så kolla om det har kommit nya versioner av dina homebrews)

5. Minneskortet ska formateras innan du använder det, ALLTID (OBS, allting på det försvinner). Det gör så att du får alla de mappar du behöver, detta behöver du oftast bara göra en gång.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Tack för svaren !
    Det blir nog ett köp och jag antar att om jag kör fast så kan jag fråga här

Undrar dock lite över sista frågan , kanske edita den för sent eller något men här kommer den igen iallafall.

Mina två småbröder har också tänkt sig att köpa en psp som är flashad och då undrar jag om man köper ett psp spel kan man då fixa så att alla kan spela det spelet fast man bara har en skiva ?
    Tänkte om det går att spara på hårddisken eller måste man ladda ner från tex TPB ?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Tack för svaren !
    Det blir nog ett köp och jag antar att om jag kör fast så kan jag fråga här

Undrar dock lite över sista frågan , kanske edita den för sent eller något men här kommer den igen iallafall.

Mina två småbröder har också tänkt sig att köpa en psp som är flashad och då undrar jag om man köper ett psp spel kan man då fixa så att alla kan spela det spelet fast man bara har en skiva ?
    Du kan rippa själv genom att ändra vilken disk som visas i windows (från minneskortet till UMD-läsaren) och sedan använda t.ex. UMD-gen för att skapa en CSO- eller ISO-fil, detta är dock lika olagligt eftersom du har bara köpt liscens för ett spel, men risken för att öka fast är i princip 0
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Tack än en gång för ett in-depht svar !
    Fast eftersom jag är så jäkla nyfiken så måste jag också veta mer haha

Följer det med ett minneskort när man köper psp'n isåfall hur stort?

Och om jag köper ett 4gb minneskort till och formaterar det kommer dom där ISO bla bla bla mapparna upp i det minneskortet också eller bara i det som satt i från början, om det nu sitter i något från början.

Ganska rörig fråga eftersom jag knappt förstår vad jag vill fråga själv men hoppas ni förstår och kan förklara

Och tillbaka till "självrippandet" hur svårt är det klarar vilken nolla som helst av det eller är det bara för folk som förstår sig på datorer ?

Och ännu en grej , är det som serienummer på skivorna så att om alla kör med samma rip kommer man inte kunna köra mot/med varandra då för att spelet känner av att det är samma spel i den andra psp'n?
    Last edited by Heelflip12345; 2008-08-12 at 01:18.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Tack än en gång för ett in-depht svar !
    Fast eftersom jag är så jäkla nyfiken så måste jag också veta mer haha

Följer det med ett minneskort när man köper psp'n isåfall hur stort?

Och om jag köper ett 4gb minneskort till och formaterar det kommer dom där ISO bla bla bla mapparna upp i det minneskortet också eller bara i det som satt i från början, om det nu sitter i något från början.

Ganska rörig fråga eftersom jag knappt förstår vad jag vill fråga själv men hoppas ni förstår och kan förklara

Och tillbaka till "självrippandet" hur svårt är det klarar vilken nolla som helst av det eller är det bara för folk som förstår sig på datorer ?

Och ännu en grej , är det som serienummer på skivorna så att om alla kör med samma rip kommer man inte kunna köra mot/med varandra då för att spelet känner av att det är samma spel i den andra psp'n?
    1.
    Citat Original inlägg av Xager
    1. Det som följer med är: Laddare, psp. Inget annat
    2. Du måste formatera via pspen (buslätt)

3. Du kan nog rippa med lite hjälp

4. Inga serials här :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Tack för svaren och tålamodet haha !

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Tack för svaren och tålamodet haha !
    Så lite så =)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hur aktiverar man 1,5 kernel mode?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av BooliBoo Visa Inlägg
    Hur aktiverar man 1,5 kernel mode?
    Så vitt jag vet så är det redan aktiverat om du har en fat, för en slim så behöver du en homebrew
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    ok så man måste lägga in det som ett program som man sedan aktiverar via recovery menyn eller?

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt
    17
    Nu har jag beställt en PSP från er sida och tänkte att jag skulle samla på mig lite spel medan leveransen är påväg.

Och så gick jag in på den här länken

http://thepiratebay.org/torrent/4063...s%5BUSA%5D.rar

och hittade God of war som jag var lite sugen på , kommer den funka till dom psp'na som ni säljer är det rätt version på firmware osv ? läste att den funka fint på 3.9x
    vad är eran för version ?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Nu så skeppas dom med 4.01 om jag inte har helt fel, och om ett spel kräver lägre FW än vad du har så är det ingen fara
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2008
    Respekt