Hey!
Jag har ett par frågor till er eliter angående upplösning och "lagg" på 360. Jag har nyligen införskaffat mig en Samsung 50" Full HD Plasma och har självklart ställt in boxen på 1080p. Det jag undrar är:
1. Om ett spel inte stöder 1080p så startas det i 720p och inte 1080i va?
2. Jag spelade demon till NBA Street Homecourt och det flöt väldigt dåligt när jag hade boxen inställd på 1080p. När typ endast en gubbe var i bild och "kameran" var hyffsat still (och det är ju inte ofta, hehe) så flöt det fint, men annars så såg det inte bra ut när spelarna sprang hastigt över planen. Bilden var dock fin och jag märkte skillnad på upplösningen när jag satt på 1,5 meter. Först så trodde jag att spelet inte stödde 1080p utan istället startade i 1080i och att det var anledningen till att snabba rörelser inte flöt. Men nu så kollade jag alla covers av NBA Street Homecourt på cdcovers.cc och på dem stod det att spelet stöder 1080p. När jag kör i 720p så flyter spelet fint. Varför flyter det inte fint när jag kör NBA Street Homecourt demon i 1080p? Är det så att just demon inte stöder 1080p utan startar istället startar i 1080i? Jag ställde in boxen på 1080p och körde demon till Iron Man (som enligt covers på cdcovers.cc stöder 1080p) och det flyter helt perfekt. Jag blir inte klok på detta, hehe!
Detta är tv:n som jag har:
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se114998
Jag är riktigt tacksam för svar!
Bookmarks