Hej,
Har en PSP Slim med senaste CFW 4.01. Har ett SONY memorystick pro duo kort i den på 8gb. Men när jag formaterar kortet via PSP så känner PSP:n bara av 4gb. Någon som vet vad detta beror på?
Tack
Hej,
Har en PSP Slim med senaste CFW 4.01. Har ett SONY memorystick pro duo kort i den på 8gb. Men när jag formaterar kortet via PSP så känner PSP:n bara av 4gb. Någon som vet vad detta beror på?
Tack
En psp kan inte allokera mer än 4g om jag inte har helt fel.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Att den inte kan allokera mer än 4 gb tror jag bara gällde i 1.50 kernel. Kör man i 3.xx eller 4.xx tror jag man skall få ut alla 8.
Jag läste även detta i readmen för "1.50 Kernel Addon V2 for 3.90 M33" på Psphacks:
Added support in the 1.50 kernel for memory sticks greater than 4 GB. (I finally got my 8GB card!) Before, only the first 4 GB portion was recognized by the 1.5 kernel. Now, the theoretical limit is 4GB*512 = 2 Terabytes. ("only" 1 TB, if Sony were using signed variables).
Betyder det alltså att psp:n allokerar alla 8 gb även i 1.50 kernel? Jag har tidigare funderat på att skaffa ett men tvekat just pga detta.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Förstår inte varför man måste använda både gibbi och gigga i datorsammanhang, folk som inte vet tror bara att dom har blivit lurade :P
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Men då borde det ju funka i min Slim?
Hej!
Jag har nyss köpt en begagnad PSP-1000 och tänkte flasha den med CFW 5.00 M33. Jag tänkte köpa ett 8Gb minneskort men har läst att 8Gb minneskort inte funkar med 1.5 Kernel. Kan man välja bort att installera 1.5 Kernel? Eller kan man ha det ändå och bara spela spel med iso-filer, alltså strunta i att använda homebrew?
Mvh Jesper
Last edited by Capitan_; 2009-04-13 at 11:00.
Det är bara att ändra 1.5 kernel i Recovery mode Men jag har inte hört att 8gb inte funkar med 1.5 kernel . Vänta tills Pendragon skriver eller Xager dom har mer koll på det...
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Efter 3.00 kan PSP enheterna allokera mer än 4Gb, i 1.50 kernel syns bara 4Gb.
Psp med CFW 5.0 klarar 16Gb utan problem.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks