Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fråga ang. GH3 audiolag

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    Fråga ang. GH3 audiolag

    Japp.... detta är ju ett känt problem bland oss PS3 ägare som kör med Les Paul gitarren. Dom allra flesta som kör GH3 på PS3 med den officiella Les Paul guran märker av detta, i många fall (som i mitt) är det så illa att det inte går att spela med alls med bibehållen njutning
    Det här lagget är inte av den typen som går att göra något åt via spelets kalibreringsfunktion utan har att göra med gurans anslutning (2,4Ghz i stället för BT eller om det var tvärtom ).
    Nu har det ju dykt upp ett par nya guror som ska funka med GH3, tänker på Guitar Mania II samt Rockbandgitarren. Jag har dock inte någonstans blivit klok på om dom ansluts på samma sätt som Les Paul guran eller på annat sätt. Någon som kan bringa lite klarhet i detta?
    Annars blir det att köpa en 360 bara för GH3 och det kommer bli svårt att få igenom här hemma när ungarna nu behöver nya gummistövlar, regnrockar, gympadojjer å fan å hans moster.

    Thanx!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Hej!

    På min Les Paul gitarr så hängde jag upp min trådlösa adapter högt o sen kalibrerade gitarren sen gick det mycket bättre..man missar inte alls så mycket nu som förr. Jag fick inhandla Stratocaster gitarren till ps3 för Les Paul fungerar inte till Rock Band,o den fungerar felfritt. Där finns en billigare gitarr som heter "iCon Guitar Evolution 2" den ska vara fullt kompatibel med ps2 o ps3 och fungerar till Guitar Hero 3 och Rock Band. "Guitar Mania 2" e samma gitarr fast annan färg o namn annars e dom lika...fast den sistnämnda vet jag inte var man köper i Sverige men den andre vet jag.

Liknande diskussioner

  1. Enkel fråga ang ImgBurn
    By hoool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 19:50
  2. Fråga ang SOFTMOD
    By RuDE in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 12:19
  3. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:51
  4. Fråga ang live
    By ainvd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 02:07
  5. Fråga ang. ominstallation av Devhook
    By Lith in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •