Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Snes super wild card

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Snes super wild card

    En arbetskamrat frågade mig om jag kunde hjälpa han att ladda ner spel (roms) från internet för att spela på hans Super Wild Card.Jag sa att de inte skulle va nå problem och erbjöd mig att hjälpa han.Han ville ha chrono trigger och det är större än en diskett,4 mb tror jag att det var.Är det nån som vet hur man delar upp spel som är större än en diskett till flera disketter så man kan köra dom på Super Wild Card??

    Jag vet inte om den här frågan hör hemma i det här forumet men jag gör ett försök.

    Tack i förhand!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Västerbotten
    Inlägg
    63
    Respekt
    22

    Post

    Jag har också införskaffat ett super wild card, och funderar också lite på det där, Det ser ju inte lika dant ut om man gör en egen kopia av ett supernes spel som när man tar en rom. Borde ju finnas nått program,. Hör av dig om du hittar nån lösning.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    Har för mig att det fanns ett verktyg som heter Stool nånting, som var till för att skicka roms från en dator via en kabel kopplad på paralell-porten och SWC-boxen. I det programmet finns ett alternativ att splitta upp i mindre segment. Gamla Norton Commander 4 hade också ett alternativ som jag tror heter "split/merge files" som fungerade bra ihop med SWC.

    kolla på <a href="http://spliceworld.parodius.com/" target="_blank">http://spliceworld.parodius.com/</a> angående tools till swc
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Var?
    Inlägg
    38
    Respekt
    0

    Post

    Om jag inte minns fel så skall man annars kunna ladda över hela spelet till SWC enhetens flash minne om den nu har det.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med snes station!!!!!!!
    By ps2asker in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 20:02
  2. Bästa NES, SNES och GBA-Emulatorerna?
    By Freddo_mAN in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 12:14
  3. Snes Station
    By MrHeffa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 04:27
  4. Super Wild Card
    By ZeMo in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 19:58
  5. Memory Card - Mega Memory 16MB
    By ninjasmurf in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-03-16, 04:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •