Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Röd/Grön blinkande lampa, verkar inte vara fel på lödning dock

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Röd/Grön blinkande lampa, verkar inte vara fel på lödning dock

    Min lillbrorsa har fått "lite" problem med sin box. Har kollat runt i forumet och sett andra med blinkande lampor med tror inte att det är fel på chippet.

    Hursomhelst, han köpte boxen chippad av firma, typ PSXCare, så chippet är ordentligt installerat. Boxen har Evolution-X installerat som dash. Han beskrev hur den havererade ungefär såhär: -"Jag for in i en meny, sen tryckte jag där, och sen där. Sen kom det upp en ruta där det stod "Deleting nånting" Jag försökte avbryta, men det gick inte. Sen startade den om och då funka den inte."

    Den startar om 2ggr sen börjar den blinka röd/grönt. Det går att starta org biosen med eject.

    Frågan är vad han har lyckats ta bort ifrån dashboarden. Han vet inte själv vart han knappat.
    Skulle va schysst om nån kom med lite ideér.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Han har flashat om chippet. Boxen måste öppnas, prova ställa om switchen på chippet och se om det startar då. Hade det varit ett mer avancerat chip som smartxx, xecuter 3 eller xenium hade man inte ens behövt öppna boxen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Den startar inte nu heller... :/ Finns det ngt annat man kan göra?
    Joo, har själv ett smartXX chip.. funkar hur bra som helst!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Hmm jag hade precis samma problem som dig med ett xbox.
    Jag vet inte vad det var för chip, men den starta om 2 gånger sen blinka röd/grönt.

    Testade koppla ur hårddisken, då visa den samma symptom. Testade därefter koppla ur DVD-läsaren, då gjorde den likadant fast blinka röd/orange. så jag vet inte om det var fel på hårddisken.

    Förövrigt när man starta upp den så kunde den 1 gång på 50 (oftast efter man slagit lite på den) visa bild på tvn. Då antingen 4 likadana rutor/eller myrornas krig rosa-grönt/eller starta upp riktigt och visa EvoX. Mycket märkligt...

    edit: och det verkade inte heller vara nått fel på lödningen, såg riktigt fint gjort.

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  3. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •