Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Fundering kring ixtreme 1.4

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Fundering kring ixtreme 1.4

    Fick nyss hem en helt ny xbox från deras support, då min gamla fick RRoD. På min gamla xbox körde jag ixtreme 1.2 och det fungerade hur bra som helst, men det var på en hitachi läsare, som psxcare flashade galant. Men nu har jag en BenQ läsare istället, och som jag har fattat det så finns det bara ixtreme 1.4 till den och inte ixtreme 1.2.

    Det jag undrar är om det finns några nackdelar med 1.4 eller om den fungerar exakt samma som 1.2? Har inte hittat det svaret någonstans riktigt. Vill ju inte direkt bli bannad :\. Eller finns det möjligtvis en 1.2a någonstans gömd på nätet? Vore tacksam om någon hade ett svar.

    /Peace out

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    16
    1.4 är mindre risk att bli bannad med. Finns ingen anledning att ha någon äldre variant så vitt jag vet.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    och det där är helt säkert? ^^ isf är det ju ingra problem hehe. Men 1.4 arbetar på samma sätt som 1.2 då med andra ord? Att skivan måste vara perfekt osv för att starta, eller? ^_^

    Tack för svar iaf

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Är du säker på att det är en BenQ du fått? Om den kom idag så är nog chansen större att du fått Lite-On drven som inte går att flasha.

    Off-topic: Varför står det att jag har begått ett brott (infraction)? Någon som jobbar på psxcare som kan svara på det?

    EDIT: Ok, har läst det nu.
    Last edited by Heenok; 2008-08-19 at 18:11.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Palanor Visa Inlägg
    Fick nyss hem en helt ny xbox från deras support, då min gamla fick RRoD. På min gamla xbox körde jag ixtreme 1.2 och det fungerade hur bra som helst, men det var på en hitachi läsare, som psxcare flashade galant. Men nu har jag en BenQ läsare istället, och som jag har fattat det så finns det bara ixtreme 1.4 till den och inte ixtreme 1.2.

    Det jag undrar är om det finns några nackdelar med 1.4 eller om den fungerar exakt samma som 1.2? Har inte hittat det svaret någonstans riktigt. Vill ju inte direkt bli bannad :\. Eller finns det möjligtvis en 1.2a någonstans gömd på nätet? Vore tacksam om någon hade ett svar.

    /Peace out
    inga nackdelar med högre version, däremot bättre säkerhet mot ban. ixtreme 1.2+ är bakåtkompatibel med tidigare ixtreme.. bara flasha på.

    1.41 är senaste till benq, inte 1.4.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ok tack så mycket, bra att veta

    och jao, 95% säker på att det är BenQ, läste lite om Lite-On och BenQ när jag fick den nämnligen. Var en video på youtube som sa att man kan kolla om man har en benq genom att öppna frontpanelen och lysa in med en ficklampa i ett av hålen och se om kablarna är vita, är dem det då är det en BenQ. Är de gula däremot så har du Lite-On.. mina var vita. Har ingen aning om det stämmer till 100% av fallen givetvis. Dock saknar den jag fick en HDMI port, vilket inte gör nåt då min förra inte heller hade det.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Bör stämma rätt bra, dock ingen som vill ta gift på det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag lånar din tråd lite för att få se om jag får svar på mina funderingar om ixtreme.

    Jag är rätt ny i 360 flashning och öppnade min 360 igår för hitta en:
    Hitachi-LG GDR-3120L
    Rom ver: 0047DJ

    Jag har laddat ner "360 Firmware Toolbox 4.6" och som jag förstår när man flashar med den så finns ixtreme inbyggt i programet så jag behöver inte ladda ner ixtreme 1.4 från xbins.

    Sedan, spelar jag mina backup spel utan att koppla upp mig till live/ingen nätverks kabel i så kan jag inte bli bannad.
    Den loggar inte data så när jag kopplar upp mig för spela demos och mina redan köpda spel så riskerar jag bli bannad?

    Tänkde fixa flashad för att mest kunna spel alla singel player spel och Coop spel över lan/split screen med polare.

    Tacksam för svar

Liknande diskussioner

  1. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  2. fundering kring nätverk
    By monkie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 21:02
  3. Splitvid när man kör iXtreme 1.4?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 18:19
  4. iXtreme 1.2 vs 1.4
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •