Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flashing till xbox Duo x2

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Flashing till xbox Duo x2

    Hej, jag har precis köpt ett Duo X2 GS chip till min xbox och monterade den. Jag försökte flera ggr att flasha xboxen men det gick inte, men jag fick hjälp av den här sidan men en del saker fattade jag inte så jag hoppas att ni hjälper mig?

    Jag laddade ner eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3.zip, det fanns tre mappar, först så brände jag image filen som finns i första mappen. Sen la jag in cd:en i xboxen och det fungerade bra sen kräver xboxen att jag ska lägga en till cd men jag förstår inte hur jag ska göra sen. Vilken ska jag bränna av de andra två mapparna och ska de vara image för att brännas eller bin?

    Snälla vill ni förklara tydligt så att jag förstår!

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs de klistrade trådarna, är helt säker på att vi skrev instruktioner för detta för en massa år sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hej

    Jag läste alla de klistrade trådarna men förstår inte, jag har bränt och pajat 5 skivor. Det finns två stycken mappar, vilken ska jag bränna efter flash disc är det bios disk_sh mapp eller bios disk mapp?

    tack för din hjälp!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej.
    Jag e helt ny på detta.. PC nisse vet ni ;-)
    Min fråga.
    Jag har en Xbox v1.6 med Duo x2. Jag funderar på att uppdatera / Flasha om den. Men jag har vissa problem med att lura ut vad som e den senaste biosen.. Det verkar som om jag har volutionX Build 3935. Ni kanske tycker att jag e en komplett nöt.. som frågar ;-) O det e jag PC Ok Xbox= Gröning.
    har letat o hittat lite olika versioner. Ett problem är hur jag flashar den. vet var programmen heter o så men vilket är bäst??

    Tacksam för svar :-)

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns väl ingen anledning att byta BIOS om du inte har något specifikt problem med din nuvarande bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det är iofs helt rätt.. men klarar den över 200GB diskar?? Har orginal 8a i nu..

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på vilken bios du har :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Hårddisk från xbox till xbox
    By bynson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:10
  3. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  4. xbox 360 till VIVO?
    By holymonk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 22:00
  5. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •