Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Dvd med inspelning / MAKROVISION

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Question Dvd med inspelning / MAKROVISION

    Hej jag tänkte köpa en dvd med inspelning.
    Och jag tänkte kopiera filmer som jag annars inte kan bränna. (+ att bränna dom som jag har på vhs)

    Men nu kommer frågan:
    Kan jag läsa dvd filmerna från en ps2 med messiah 2 och bränna med dvd med inspelning utan att få makrovision?. (jag kopplar ps2 rgb kabeln till dvd med inspelning. och senare till tv:en)

    Eller måste jag köpa en ny ps2 med dms3?

    Och en annan fråga när jag har brännt med dvd med inspelning kan man spela upp filmerna i ps2 sen?

    <small>[ 04 May 2003, 14:56: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    Hansi: Du brukar ha bra koll på saker och ting! Vet du något om detta?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du lär få problem med makrovision om du inte sätter in ett makro-off chip i din PS2. Och dom chipen KAN ställa till med problem ibland. DMS3 är nog ett säkrare val för makro-off, men då är det nog bäst du säljer din PS2 för mer än vad en ny kostar istället för att byta chip i den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    ok, men om jag skulle köpa en x-box med makro-off och att den är dvd regions fri, och den ska klara divx. Hur mycket skulle de kosta?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av spel:
    <strong>ok, men om jag skulle köpa en x-box med makro-off och att den är dvd regions fri, och den ska klara divx. Hur mycket skulle de kosta?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tror vi tar 3.400:- för en flashad xbox just nu, den klarar det du frågar efter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Wink

    Jätte bra. Ps vilket chip blir de på den? Så jag kan komma och säga att jag vill köpa en xbox med det chipet.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av spel:
    <strong>Jätte bra. Ps vilket chip blir de på den? Så jag kan komma och säga att jag vill köpa en xbox med det chipet.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Inget chip alls, omflashat bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med DVD fjärkontroller
    By rtnn in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 20:58
  2. DVD filmer med Messiah på en V5a
    By Silver Surfer in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 10:08
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. SCPH30004R med DVD Region-X
    By herkan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-28, 23:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •