Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: D2pro2

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    D2pro2

    Hejsan! Jag har fått min konsoll chippad med ett D2PRO2 hos er idag. Hur gör jag för att lägga in nåt spel som man kan köra? Jag vill inte höra nu med att de finns massa trådar för hittade ingen om just detta chip. :P

    Behöver man ansluta hela konsollen till Internet för att köra igång eller? Räcker de med att dra hem nåt spel, bränna in iso-fil och köra wiibrickblocker sen starta allt? Hoppas jag var tillräckligt utförlig.

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, bara köra, spelar ingen roll vilket chip du har, alla chip tar samma spel på samma sätt med några få undantag för gamla chip som inte är uppdaterade :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag undrar om det är någon som vet vad det är för skillnad på D2Pro, D2Pro v2 och D2Pro v3? D2Pro är väl utan SPI men hur är det med dem andra v2och v3?

    Jocke

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    v3 är uppdaterade med stöd för D2E chipset
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    v3 är uppdaterade med stöd för D2E chipset
    Finns det ingen uppdatering till D2Pro (löda dit spi) och v2 så att det finns stöd för D2E?

    Jocke

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo det borde ju gå att flasha om dom, vi fick precis hem programmeringsadaptrarna till d2pro så vi skall prova att uppdatera några gamla v2 till v3.

    SPI minnen har vi gott om ifall det är samma som till argon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Det verkar inte finnas någon uppdatering på D2Pro:s hemsida. Den som finns där, firmware 2,3, ska inte användas till v3 chippet.

    Hör gärna av dig om ni har fixat det på något sätt.

    Jocke

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •