Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Lugnt att uppdatera sin flashad 360?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Lugnt att uppdatera sin flashad 360?

    Som topic lyder, är det lugnt?

    Tänkte att något kanske skulle hända om man uppdaterar sin xbox 360 när den är flashad, kanske fel i systemet eller nåt. Men är det lugnt eller inte? Eller måste man flasha om den varje gång en ny uppdatering kommer? :O

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    inga problem, bara att uppdatera.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Vad bra! Tack för svaret.

    Kan även passa på och fråga detta; Kan jag bli bannad från xbox live om jag har en flashad 360 men spelet är original? Har nämligen flashat den nu, men GTA4 är original och jag vill spela nu.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av daVani Visa Inlägg
    Vad bra! Tack för svaret.

    Kan även passa på och fråga detta; Kan jag bli bannad från xbox live om jag har en flashad 360 men spelet är original? Har nämligen flashat den nu, men GTA4 är original och jag vill spela nu.
    risken finns alltid när du har modifierad box. kör du ixtreme 1.4 och har stealthade spel är den dock mycket liten och så säkert du kan få det idag. spelar ingen roll om du lirar orginal eller backuper om du uppfyller dessa. spela på du.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok... ouch då... aja... det är värt risken.

    Men .dvd filen, måste den ha exakt samma namn som .iso filen? Eller det räcker med att .iso namnet är samma i .dvd filen? Laddade ner en FIX till halo 3 och .dvd filen har ett annat namn, nämligen FIX i namnet, men det spelar ingen roll?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av daVani Visa Inlägg
    Ok... ouch då... aja... det är värt risken.

    Men .dvd filen, måste den ha exakt samma namn som .iso filen? Eller det räcker med att .iso namnet är samma i .dvd filen? Laddade ner en FIX till halo 3 och .dvd filen har ett annat namn, nämligen FIX i namnet, men det spelar ingen roll?
    spelar ingen roll. dvd filen fungerar som en genväg. inne i den står det vad layerbreak ska vara och var din image ligger och heter. så döper du om din imagefil till hejsan.001 så ändrar du i dvd filen till hejsan.001. öppna en .dvd fil med anteckningar så förstår du vad jag menar.

    .dvd filen krävs för att bränna med clonecd. använder du imgburn och satt layerbreak manuellt under options så kan du bränna image filen utan .dvd fil.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack för svaret.

    Förresten, vi säger att ett spel jag laddat ner INTE är Xbox Live säker, kan jag inte bara koppla ur nätverkssladden så att den inte loggar inte på Live, så är jag säker? Jag förstår jag kan bara spela singleplayer, men ändå.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Nepp! Har du ixtreme 1.4 så MÅSTE de vara en 100% ren kopia vilket vill säga live "säkert" annars kommer de inte att starta.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Dax att uppdatera XBMC
    By paul_and in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 12:10
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •