Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Grafikproblem (Röd/Grön färg på tv:n)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18

    Grafikproblem (Röd/Grön färg på tv:n)

    Jahapp, det verkar vara ett nytt fel som har uppkommit (enligt wikipedia, xbox 360 hardware issues) när man spelar ett tag, ca 10 min call of duty 4. Så kommer gröna och röda nyanser på tvn, dvs ytor som har vit FOG blir gröna och svarta ytor blir röda... helt klart ett GPU problem, jag ska prova och låna en kabel från en kompis, men med stor sannolikhet kommer detta inte hjälpa.

    Då finns det två möjligheter, därför undrar jag va ni tycker man ska göra...

    1. Ringa till Xbox och förklara hela problemet, få möjligheten att skicka in xboxet för reparation. Då jag har patchat skiten så måste jag patcha om den till orginal, och köpa ett Microsoft klistermärke.
    När jag får tillbaka den kommer dom nog med stor sannolikhet byta ut min samsung mot en Lite-on.

    2. Skita i problemet, köpa en ny arcad, och ta ut min Samsung och sätta in den i den nya, går detta!?!?!

    Har ni några andra förslag vad man kan göra?
    För färgerna verkar inte försvinna...

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan flytta din samsungdrive till din nya box för 700:- om du bestämmer dig för det alternativet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Men jag kolla på #stealth360 innan och dom sa att det inte går att byta...
    Det vill säga, om jag tex får låna en liteon drive och sätter in en i min nuvarande xbox och tar ut samsung-patched driven och skickar den för reparation. när jag får tillbaka xboxet som antagligen innehåller en liteon kan jag då byta tillbaka min samsung-patched mot den som redan finns i, men då sa dom på stealth360 att jag ändå måste få ut key från Liteon:en som sitter i... måste jag verkligen det? kan jag inte använda min gamla key för samsungen som jag sätter in?

    hehe blev det komplicerat nu?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av homieee Visa Inlägg
    Men jag kolla på #stealth360 innan och dom sa att det inte går att byta...
    Det vill säga, om jag tex får låna en liteon drive och sätter in en i min nuvarande xbox och tar ut samsung-patched driven och skickar den för reparation. när jag får tillbaka xboxet som antagligen innehåller en liteon kan jag då byta tillbaka min samsung-patched mot den som redan finns i, men då sa dom på stealth360 att jag ändå måste få ut key från Liteon:en som sitter i... måste jag verkligen det? kan jag inte använda min gamla key för samsungen som jag sätter in?

    hehe blev det komplicerat nu?
    förstår hur du menar.. borde inte vara problem om de inte byter ut dvd eller moderkort i den. annars lämnar du in det till psxcare så läser de ut nyckeln ur din lite-on drive (äntligen går det) och lägger in den i din samsung och spoofar den.. sen är de klart.

    anledningen till att du måste ha nyckeln från din lite-on till din samsung är att nyckeln finns också på moderkortet i din box å de måste matcha. så byter de moderkort tex så har du även annan nyckel i din dvd när du får tillbaka den.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kan flytta din samsungdrive till din nya box för 700:- om du bestämmer dig för det alternativet.
    Blir det billigare om man kommer med en lös drive och en liteon xbox?
    Samma problem här också nämligen, men en ms25 drive "över" från gamla.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Samma pris så länge du inte även skruvar isär liteondriven och löder på byglingarna som måste göras på kretskortet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    ok nu har jag en ny fråga...

    jag har lyckats fixa en 360 som har trasig DVDdrive... den läser tydligen inte... så jag kommer få den av min kompis.

    Jag vill då ta min gamla drive från mitt trasiga xbox360 och sätta in den i den nya boxen som jag fått...
    måste jag då först läsa ut drivekeyen från den NYA och sen hokus.pokusa mina gamla drive med samma key?

    eller?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Man måste läsa ur nyckeln ur den dvdn som sitter i den 360 man skall använda o byter man läsare måste man kasta in den nyckeln i den för att det skall fungera.

    Stämmer inte nycklarna spelar den bara film.
    Last edited by Pendragon; 2008-08-31 at 13:04.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    hur slänger man in en ny nyckel i en DVD då? jag har en samsung är det bara att ta ut "orginalet" från den gamla och patcha den gamla eller?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av homieee Visa Inlägg
    hur slänger man in en ny nyckel i en DVD då? jag har en samsung är det bara att ta ut "orginalet" från den gamla och patcha den gamla eller?
    Man läser ut nyckeln ur den "Gamla" boxens DVD o sparar, patchar o kastar in i den "Nya DVDläsaren" som ersätter den gamla läsaren i den gamla lådan.

    Eller om man har en trasig gammal 360 med fungerande drive o en Liteon Ny så Läser man ut Nyckeln ur Lite-On läsaren o patchar o kastar in i den Gamla läsaren som fortfarande fungerar "Förhoppningsvis" o ersätter Lite-On läsaren med den Spoofade gamla läsaren.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har märkt det själv att det blir lite rörigt när man försöker förklara tillgångstättet.. hehe.. läsa in / ur, olika märken och spoofning mm.. hehe.. ska försöka förklara det där med nycklar på ett lätt sätt.

    det finns idag 4 typer av dvdläsare till 360'n varav den senaste inte går att flasha. det går dock att läsa ur nyckeln ur den, så att man kan sätta in en dvdläsare som går att flasha. det fungerar såhär.

    xbox <- har en nyckel från fabrik
    xbox dvd <- har en nyckel från fabrik

    dessa nycklar måste matcha varandra, annars spelar boxen bara film.

    lösning.

    xbox <- har en nyckel från fabrik
    xbox dvd <- har en nyckel från fabrik
    xbox dvd att byta till <- har en annan nyckel från fabrik

    xbox dvd <- har en nyckel från fabrik som du läser ur för att sätta in den i "xbox dvd att byta till".

    xbox dvd att byta till <- spoofar man sedan så den ser ut att vara samma märke som "xbox dvd".

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    kan inte alla bara sluta skriva "patcha" istället för "flasha" ? =)
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    kan inte alla bara sluta skriva "patcha" istället för "flasha" ? =)
    Man Patchar ju Orginal-Firmware och Flashar tillbaka den i Drivern.
    Inte så svårt om man håller isär begreppen.

    Snarare störigt då alla tror man Chippar PSPor då man Flashar dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    ok... tack int21 för den väldigt pedagogiska förklaringen! Men hur spoofar man, det andra har jag förstått hyfsat bra, måste man in och ändra key i så den stämmer med "xbox dvd" ? Finns det någon guide? För förut har man ju bara kört Iprep och sen bootat om och följt anvisningar :P

    Tack på förhand!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man Patchar ju Orginal-Firmware och Flashar tillbaka den i Drivern.
    Inte så svårt om man håller isär begreppen.

    Snarare störigt då alla tror man Chippar PSPor då man Flashar dem
    Nja nu vare väl inte fråga om svårt att hålla isär eller inte, utan om en irritationsfaktor =P
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 18:18
  2. Hur får man ljudet i stereon från tvn?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 18:06
  3. Funkar HD-kablarna till denna TV'n?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 23:16
  4. Fel vid anslutning tilll Tv'n
    By norrbin in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 18:06
  5. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •