Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Assasins Creed funkar utan hårddisk???

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Assasins Creed funkar utan hårddisk???

    Tja
    Jag har problem med assasins creed. (Bränd skiva).
    Tar jag bort hårddisken på boxen, så funkar spelet.
    Men sätter jag dit hårddisken igen så startar inte spelet. Är det någon som har ett bra svar på detta fenomen??? Alla andra brända spel funkar klockrent

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av phixius Visa Inlägg
    Tja
    Jag har problem med assasins creed. (Bränd skiva).
    Tar jag bort hårddisken på boxen, så funkar spelet.
    Men sätter jag dit hårddisken igen så startar inte spelet. Är det någon som har ett bra svar på detta fenomen??? Alla andra brända spel funkar klockrent
    har du lagt in någon update? kanske hänt något med cachen till spelet. du kan prova detta:

    - At the 360's memory selection screen (system blade), press the "Y" button while on the memory or HDD option.
    - Press the following button sequence: X, X and the left bumper (LB), right bumper (RB), X, X.
    - A pop-up says maintenance will be performed on your Xbox 360.
    - Answer "yes" to clear the cache.
    http://www.gamespot.com/xbox360/acti...979&pid=930278

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Funkar prima för mig o den på jobbet som fanatiskt använder det som Testspel för att kontrollera boxarnas förmåga att spela Backupper efter en Flashning
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det funka inte att rensa cachen, å jag har inte lagt in någon update. hjälp mig..
    detta är ett spel som jag bara måste ha. annars får ja köpa det.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av phixius Visa Inlägg
    Det funka inte att rensa cachen, å jag har inte lagt in någon update. hjälp mig..
    detta är ett spel som jag bara måste ha. annars får ja köpa det.
    Verkar som vissa har problem med det o andra inte.
    Nog inget att göra och orginalspel kontra backup kommer nog fungera lika illa Men man har en större möjlighet att Ringa Ubisoft o klaga med ett orginal :P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Verkar som vissa har problem med det o andra inte.
    Nog inget att göra och orginalspel kontra backup kommer nog fungera lika illa Men man har en större möjlighet att Ringa Ubisoft o klaga med ett orginal :P
    Ok, synd. Jag har pratat med "chip n play" och dom har inte hör talas om detta fenomen alls. Jag ska testa med en orginal skiva.. tack ändå

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    HA HA!! nu funkar det!! Jag rensade allt som var "systemfiles" på hårdisken sen loggade jag ut min profil, satte i skivan....å vips så startade spelet. GÖTT GÖTT

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av phixius Visa Inlägg
    HA HA!! nu funkar det!! Jag rensade allt som var "systemfiles" på hårdisken sen loggade jag ut min profil, satte i skivan....å vips så startade spelet. GÖTT GÖTT
    Där fick man för den glädjen....Faaan de funka ända tills jag stängde av boxen. nästa gång jag skulle starta skivan så gick det inte å nu kvittar det vad jag hittar på så funkar det inte. J*%&a S"%&t

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Ropa inte hej förräns du är över bäcken
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ropa inte hej förräns du är över bäcken
    Nu funkar det. Men jag får inte aktivera någon handkontroll innan skivan laddas.....Mycket märkligt...ja..ja nu funkar det i alla fall varje gång så nu kan jag ropa HEJ!!!!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av phixius Visa Inlägg
    Nu funkar det. Men jag får inte aktivera någon handkontroll innan skivan laddas.....Mycket märkligt...ja..ja nu funkar det i alla fall varje gång så nu kan jag ropa HEJ!!!!
    mycket märkligt, tur du fann en lösning.. bra att veta detta i framtiden..

Liknande diskussioner

  1. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15
  2. Hårddisk med hd-connector
    By luvil in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 08:26
  3. spelet funkar inte!
    By zforzero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 10:20
  4. Chip som funkar till 100%
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 14:34
  5. Assasins Creed (Slutet) OBS! Spoiler!
    By Babooba in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 22:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •