Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Facebreaker

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

Facebreaker

nå, vad tycker ni? jag hade inga höga förväntningar på detta när jag såg press betyget som fanns på ign, dock inte deras betyg. kollade lite youtube videos och chansade faktiskt för att det såg rätt ok ut. efter ett tag spelande är det faktiskt helt ok för att vara ett arkadlir.. har inte märkt av 300 special moves man behöver lära sig utan allt är mer rakt på.. rätt skoj men kan erkänna jag har problem med motståndet på svårhetsgraden i mitten.. tycker man om våld generellt så är detta helt ok.

*edit* facebreakers löser svåra motstånd med lite tur.

http://xbox360.ign.com/objects/142/14232018.html

Last edited by int21; 2008-09-02 at 21:31.

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Har bara lirat lite på demot än så länge, ska bränna ut det imorgon. Tyckte det var skitsvårt på lägsta svårighetsgraden, man ska la trycka som fan? Annars tycket jag att det verkade rätt okej!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Har bara lirat lite på demot än så länge, ska bränna ut det imorgon. Tyckte det var skitsvårt på lägsta svårighetsgraden, man ska la trycka som fan? Annars tycket jag att det verkade rätt okej!
    nja, mycket trycka är det, men de gäller att hålla in knappen i rätt tid med.. tycker inte random tryckningar hjälper.. haha..

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Går åt helvete för min del Det går ju inte att slå så den andra förlorar liv? matar X-knappen mest, men inte fan går det.. Har du nåt bra tips så säg gärna hur man gör, blir galen :P

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Går åt helvete för min del Det går ju inte att slå så den andra förlorar liv? matar X-knappen mest, men inte fan går det.. Har du nåt bra tips så säg gärna hur man gör, blir galen :P
    håller du inne x eller a så duckar du ju för slag, försök kombinera höga och låga slag, ofta märker man en taktik som fungerar på motståndaren.. tex två höga, ducka, tre låga, ducka, två höga, ducka och sen x,y,a,b för att använda specialaren även om den inte är full. är du trängd så försök att slå låga slag eller blocka mer r, block och kast brukar fungera bra med. märker du att motståndaren är en bit ifrån och på väg att attackera så kan en uppercut med y fungera bra för att få motståndaren lite vimsig. får du full stabel på specialaren och du använder den och träffar så dör motståndaren direkt..

första gubben tror jag du kan ta genom att slå två eller tre höga, ducka sen repeterar du det till stapeln är på max och kör en facebreaker.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    tycker spelet va rätt värdelöst, fight night round 3 är ju 100000ggr roligare och bättre.

hatar spel som man ssitter och nöter då någon som aldrig testat spelet kan sänka än endå.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    tycker spelet va rätt värdelöst, fight night round 3 är ju 100000ggr roligare och bättre.

hatar spel som man ssitter och nöter då någon som aldrig testat spelet kan sänka än endå.
    är man bra så får man inte stryk oavsett spel. även om din motståndare bara trycker på random knappar så har man ju erfarenhet och tekniken att försvara sig mot alla attacker de kan tänkas göra..

street fighter 2 är ett exempel. där kan vem som helst spela och spöa datorn genom att bara trycka random och vinna. vinner personen som trycker random mot en mänsklig motståndare som kan spelet, då har personen inte övat tillräckligt.

en vanlig bortförklaring är "du trycker ju bara" eller "sluta, tryck random". i själva verket är det en stor nackdel att bara trycka random då attacker utnyttjas vid fel tillfällen, tex för långt bort osv.. förstår inte ditt dilemma faktiskt.. du får öva mer...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner