Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Spel demo på vanlig dvd skiva?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21

    Spel demo på vanlig dvd skiva?

    Har tnakat ner nhl09 demo som är på 900mb, kan jag lägga det på en vanlig DVD-R skiva eller måste jag bränna på en DL skiva?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Daniel_25 Visa Inlägg
    Har tnakat ner nhl09 demo som är på 900mb, kan jag lägga det på en vanlig DVD-R skiva eller måste jag bränna på en DL skiva?
    Alla 360 spel spelas från en DVD+R DL skiva, prova o får du igång det så Grattis.
    Jag trordock att Layerbreak kommer strula för dig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17

    det borde funka!

    Jag tror inte ens att du behöver bränna på en DL skiva när den bara e på 900 mb! Jag tankade liksom ner Battlefield Bad Company beta demo från en torrentsida innan jag hade flashat mitt xbox o jag använde några assgamla skivor jag hittade i en låda inga DL skivor alltså bara helt vanliga DVD skivor o det funkade perfekt!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Var hitta du nhl09 demot?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    varför ödsla tid på att ladda hem och bränna ut ett DEMO? låter ju lika vansinnigt som att ladda hem och bränna ut en trailer på en film.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    varför ödsla tid på att ladda hem och bränna ut ett DEMO? låter ju lika vansinnigt som att ladda hem och bränna ut en trailer på en film.
    Alla Trailers med Jenna Jamesson är värda det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    hahaha and here we go again.... Pendragon - kåtast i kungsängen ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=4-Bxw7aC67I
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    hahaha and here we go again.... Pendragon - kåtast i kungsängen ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=4-Bxw7aC67I
    Svenska Tjej Is Teh Grejj
    http://www.youtube.com/watch?v=a3zv1NMMhu0
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    frågan är hur jag får detta demo att funka, när jag packat det så blir det en massa olika kataloger och sen i den sista katalogen finns en fil på 900mb...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Vart har du tankat hem det från?
    Inga instruktioner som hängde med?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nu vet inte jag alls hur det egentligen ligger till, men jag antar det är menat att du ska koppla in xboxens hårddisk på valfritt vis till datorn, för att sedan kunna spela den via den på xboxen, antagligen för att slippa gå in på live i onödan om man är bann-rädd...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    laddat det från sky, inga instruktioner med?
    Hur kopplar man ihop datorn och boxen då?
    Bara en vanlig nätverks kabel?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nope, såpass roligt har inte 360-haxningen blivit än....
    Enda får du öppna upp hårddiskkabinetten och ansluta med ström och satakabel från datorn, eller köpa ett http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89 , alltså ett connecivity kit, men dom följer en adapter med för att ansluta hårddisken utan att plocka isär kabinetten...

    Men som jag sa tidigare, jag är inte säker på att det är så man ska göra, men jag antar att det är så....

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Mycket slit för ett sketet Demo tycker jag
    Håll dig till Pronen ist :d
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Väldigt mycket slit... bättre att riska live, om du inte redan är bannad då vill säga...

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Tur då att ingen vi flashat 360 konsoller med iXtreme 1.4 har blivit bannad då
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Mycket slit för ett sketet Demo tycker jag
    Håll dig till Pronen ist :d
    det är såhär de vill man ska göra, spela demo först, slita halvt ihjäl sig för att få det att fungera, när retail ligger ett klick borta... (dålig jämnförelse, ta det inte allvarligt, menat som skämt.)

    men personen ifråga kanske är noga med att inte ladda hem spel han inte äger... beundransvärt idag faktiskt...

    kommentera om du får det att fungera.. det är trots allt sånt här man lär sig av.. ge inte upp och lös det så har du en ny erfarenhet.
    Last edited by int21; 2008-09-08 at 10:12.

  18. #18
    gubben100 Guest
    Bränn de till en vanlig dvd, när min box var bannad tankade ja ner demo just från sky i mitt fall brände ja ut dem på dvd-rw brände med nero.

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    jag brände det på en vanlig dvd och det funkade

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Fan, Vill oxå ha demot.. orkar inte vänta på retailen, lirade det på PS3an och är förälskad.. Någon som har lust å skicka?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Azper Visa Inlägg
    Fan, Vill oxå ha demot.. orkar inte vänta på retailen, lirade det på PS3an och är förälskad.. Någon som har lust å skicka?
    Till mig med

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Azper Visa Inlägg
    Fan, Vill oxå ha demot.. orkar inte vänta på retailen, lirade det på PS3an och är förälskad.. Någon som har lust å skicka?
    Citat Original inlägg av Jocce_84 Visa Inlägg
    Till mig med
    Sånt prat skippar vi här tack
    Vi vill ju inte att Herr Ponten blir medlem o lusläser alla inlägg eller hur.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sånt prat skippar vi här tack
    Vi vill ju inte att Herr Ponten blir medlem o lusläser alla inlägg eller hur.
    vad är det för fel på att skicka demon? det är väl uppskattat av tillverkare att folk provar spelen.. det är ju därför demon existerar..

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    NHL_09-XBOX360-PAL-DAGGER har kommit

Liknande diskussioner

  1. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30
  2. Vanlig DVD i XBox
    By Merlin.swe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 23:34
  3. Kan man bränna x-box spel till en dvd skiva?
    By experten in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 19:37
  4. Stora DVD spel?
    By idde in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 11:00
  5. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 10:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •