Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Nekad lagning - Vad ska jag göra?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Nekad lagning - Vad ska jag göra?

    Hej
    Fick tillbaka mitt 360 idag med resultatet nekad lagning Vad jag läst på forum osv. så kan dom igentligen inte göra detta enligt konsumentköplagen som ger kunden en reklamationsrätt på 3 år om man kan bevisa att felet var där från början.
    Stämmer detta och är det någon som använt det mot xbox och fått lagat ändå?
    Vad ska jag göra för att få det lagat?
    Någon som har lyckats?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du har avsagt dig reklamatinsrätten då du öppnade den och flashade den (Förmodar du gjort det) ... Så det är nog bara köpa en ny ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vem nekar o för vad ?
    RROD eller??

    RROD går under förlängd 3.års garanti från Ms.

    Var gärna lite mer tydlig om vad du köpt, och vart du nekats och vart
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Vad händer om man tar sina delar från den trasiga och sätter i en som har garanti kvar och skickar in för lagning? Det borde väl gå?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vem nekar o för vad ?
    RROD eller??

    RROD går under förlängd 3.års garanti från Ms.

    Var gärna lite mer tydlig om vad du köpt, och vart du nekats och vart
    Om du läser igen ser du att det givetvis är ett 360 inte bara för att jag skrev det utan för att den ligger i det forumet. och som du även kan läsa har den varit inne på lagning. alltså hos microsoft, vem annars skulle neka lagning?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Om du läser igen ser du att det givetvis är ett 360 inte bara för att jag skrev det utan för att den ligger i det forumet. och som du även kan läsa har den varit inne på lagning. alltså hos microsoft, vem annars skulle neka lagning?
    om du läst frågan så undrar han vad du ville ha den lagad för? rrod eller något annat? är du bannad? är den flashad? är den moddad?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    om du läst frågan så undrar han vad du ville ha den lagad för? rrod eller något annat? är du bannad? är den flashad? är den moddad?
    Den skulle lagas för rrod, den är inte bannad men flashad. Så vad finns att göra? slänga skiten?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Den skulle lagas för rrod, den är inte bannad men flashad. Så vad finns att göra? slänga skiten?
    Rolig tråd.
    Tredje gången gillt som det sägs.
    Here goes.

    Varför nekade de lagning?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Rolig tråd.
    Tredje gången gillt som det sägs.
    Here goes.

    Varför nekade de lagning?
    Det står att det var för att den var "tampered".
    Kan jag flasha tillbaks läsaren och sen ringa elgiganten som jag köpte den hos och försöka bråka till mig en lagning? dom har ju skyldighet att följa konsumentköplagen och eftersom felet till 99% säkerhet var samma fel som på alla andra xbox borde detta vara ett prodfuktions fel, alltså borde jag kunna kräva att få ett nytt?
    Sen att ett klistermärke är borta borde inte göra någon skillnad, fortfarande ett produktionsfel som borde stödjas av konsumentköplagen

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Om du läser igen ser du att det givetvis är ett 360 inte bara för att jag skrev det utan för att den ligger i det forumet. och som du även kan läsa har den varit inne på lagning. alltså hos microsoft, vem annars skulle neka lagning?
    Tja med tanke på att folk "ibland" postar saker i fel forum eller är otydliga så kände jag mig tvungen att undanröja dimma på vägen

    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Rolig tråd.
    Tredje gången gillt som det sägs.
    Here goes.

    Varför nekade de lagning?


    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Det står att det var för att den var "tampered".
    Om de på något mystiskt sätt fått reda på att maskinen varit moddad för att någon skickat tillbaka den utan att återställa den eller att den inehåller för mycket fingeravtryck o flott i maskinen eller bytta delar är rätt förståligt.
    Vissa människor kopplar inte att man kanske bör återställa saker innan man skickar saker på Service likväl som dem som skickat in sina boxar till Ms med VÅRA Garantisigill skjuter sig själva i foten lite när deras garantisigill är brutet o vårat inte är det. *Tack vare dem som skickat in boxar med våra sigill så kikar servicefolk lite extra noga på boxar som kommer med liknande sigill eller från vår adress....*

    Jag kan bara tänka mig Fem scenarion att de skulle avsäga sig garantireparation.

    1. Garantin på 3.år gått ut.

    2. Någon inte återställt o klistrat på ett nytt Garantisigill från MS och maskinen ser ut som HEJ kom o hjälp mig jag våldtog chassit då jag bände isär den och hade flottiga fingrar efter Popcorn/chipsätande så massa flottiga fingeravtryck lämnats i maskinen som sedan etsats fast av värmen och saker inte sitter på rätt plats eller bytts ut.

    3. Någon försade sig under telefonsamtalet med Ms som spelar in samtalen då just någon råkade säga att den är moddad.

    4. Någon glömde ta ut det brända spel man kört med innan RROD som råkade skickas med till Service som de sedan tittar konstigt på och kontrollerar din maskin extra noga för.

    5. Du har kört ett Spel innan Releasedagen för det land du bor i och information gått vidare till Ms som BANNAT din konsoll.

    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Kan jag flasha tillbaks läsaren och sen ringa elgiganten som jag köpte den hos och försöka bråka till mig en lagning? dom har ju skyldighet att följa konsumentköplagen och eftersom felet till 99% säkerhet var samma fel som på alla andra xbox borde detta vara ett prodfuktions fel, alltså borde jag kunna kräva att få ett nytt?
    Brutet Garantisigill = Problem, du skulle garanterat inte få någon garanti av mig om du kommer in med en produkt som har ett garantidigill osm är brutet utan att vi är medvetna och godkänt det på ditt kvitto.
    För att ta ett Exempel så lämnade jag in en dator på Elgiganten en tjejkompis till mig ägde då Diskcontroller + Moderkort rasat på men garantisigillet var helt på chassit och när jag talade med Elgiganten Service och frågade om dat var OK med att jag backuppade inehållet på diskarna svarade de OK men jag svarade att jag ville ha det skrivet på kvittot med stämpel så var det bara åkahem o skruva. Det visade sig senare att man inte kunde kasta in en DVD brännare i burken då moderkortet hade komponenter som satt i vägen + att datorchassit hade fler portar lediga på baksidan än det fans på moderkortet "MicroATX på ett Miditower chassi" och väninnan pluggade Media och specefikt frågade om hennes dator gick att bygga ut vid behov innan köp.

    Den kombinationen gjorde att EG fick ersätta datorn med nya komponenter som vi specialbeställde som de dessutom inte fick packa upp o montera själva.

    Men i ditt fall skulle jag jämföra din box med en fuldragen elkabel i hemmet som börjat brinna och försäkringsbolag under utredning kommer fram till att pg.att den felaktiga monteringen orsakat branden din försäkring upphör....
    ja du ser nog vart jag vill komma...


    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Sen att ett klistermärke är borta borde inte göra någon skillnad, fortfarande ett produktionsfel som borde stödjas av konsumentköplagen
    Bryter du Garantisigill upphör din Garanti.
    Åker du mot rött och blir påkörd får du själv stå för reparation.
    Åker du bil oförsäkrat får du stå för hela kalaset själv.
    Plankar du in på en fest på en båt kan du bli slängd i vattnet.
    Åker du skidor i en backe som stängts av och skyltats med Lavinfara så kan du få snö över dig......

    tycker att detta inlägg är långt nog nu
    Hoppas du ser den röda tråd som ligger utlagd och givet lider jag med dig o din box.. Detta inlägg är inte riktat mot dig utan mer svar på dina funderingar från ett tredje perspektivs håll.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Vad händer om man tar sina delar från den trasiga och sätter i en som har garanti kvar och skickar in för lagning? Det borde väl gå?
    Bedrägerligt Beteende klassas det som..

    Bedrägeri på ren svenska...

    Inget jag skulle rekomendera.

    Personen som nekats lagning ligger redan på Ms Shitlist och alla saker som kommer in på Service från honom kommer granskas.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    5. Du har kört ett Spel innan Releasedagen för det land du bor i och information gått vidare till Ms som BANNAT din konsoll
    för att undanröja panik bland alla live spelare, så behöver det inte vara en synlig ban, räcker att ms har flaggat boxen. som de ser ut verkar ms flagga boxen och sen ha delay på ban för att ev. banna den veckor/månader senare pga att göra det svårt att veta va de går på. man vet inte hur noga de kollar på innan releasedag. personligen tror jag de kollar mer på storspel och egentillverkade lir de skickar ut till tidningar för preview.

    de som lirar med ixtreme 1.4 och med vett kan vara lugna, detta är dock en möjlig orsak för alla oförsiktiga personer.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har nu kollat upp felkoden och det är 0102. Vad jag läst mig till verkar den vara vanlig och har även sett att man kan lämna in den till psxcare. Går det att fixa själv?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ju prova rrod kittet. Den är väl ungefär som ett plåster jämfört med vårt kirurgiska ingrepp som kostar 700:-, inte lika stor chans att det blir bra eller håller länge.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=793

    Vill du köra hela rejset med att reklamera boxen för ursprungligt fel via konsumentverket/allmäna reklamationsnämnden och i sista hand via tingsrätten så har du mitt fulla stöd, vore intressant att få någon form av prejudikat när det gäller nekad reparation av bannad box t.ex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Molin Visa Inlägg
    Jag har nu kollat upp felkoden och det är 0102. Vad jag läst mig till verkar den vara vanlig och har även sett att man kan lämna in den till psxcare. Går det att fixa själv?
    För Guds skull kör inga Handukstrick, jag pratade nyss med en kotte på telefon som sade att hans box rödringat o att han försökt handdukstricket o undrade om vi ville laga den.
    Jag bad honom skrota boxen o spara oss massa onödig tid
    Han kommer nu försöka skicka in den till Ms som han även medelade att han kört handduk på maskinen men de sade att han skulle skicka in den.

    Good luck säger jag bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan ju prova rrod kittet. Den är väl ungefär som ett plåster jämfört med vårt kirurgiska ingrepp som kostar 700:-, inte lika stor chans att det blir bra eller håller länge.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=793

    Vill du köra hela rejset med att reklamera boxen för ursprungligt fel via konsumentverket/allmäna reklamationsnämnden och i sista hand via tingsrätten så har du mitt fulla stöd, vore intressant att få någon form av prejudikat när det gäller nekad reparation av bannad box t.ex.
    Okej funderar ändå på erat ingrepp. Vad för garanti får jag på att jag inte får rrod igen? hur gör jag om jag ska skicka boxen till er och vad tror du det kostar med frakt fram och tillbaka?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    6mån garanti

    knappt 200:- hit med företagspaket

    210:- tillbaka med postpaket inkl pf avgift
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vad ska jag köpa för mediaspelare?
    By yakvin in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 14:54
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  3. Hd loader, hur, var?
    By peso92 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 15:06
  4. Vad ska jag göra med min box?
    By carpen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 23:51
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •