Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Rädda på filer i gammal xbox hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Rädda på filer i gammal xbox hårddisk

    Hej!
    Har använt min xbox mestadels som mediacenter och för något halvår sedan gick den sönder, vägrade starta så jag plockade ut hårddisken och slängde maskinen i återvinningen.
    Jag har en del svår hittade filmer på hårddisken som jag skulle vilja spara, jag provade att koppla in hårddisken i kompisens chippade xbox men det gick inte, blev rödlyse direkt.
    Finns det någon möjlighet att koppla hårddisken till datorn och försöka kopiera över filer eller har ni någon idé hur man kan lösa det här?
    Jag är väldigt tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fick du ingen bild på tv:n = felkod?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Problemet är väl att din hårddisk var låst till den xboxen du hade. Tror inte du kan låsa upp den utan att radera allt. Hade du sparat xboen så hade den nog gått att fixa. Inte många gånger man inte kan fixa en xbox. speciellt inte bara en som lägger av.
    Frågan är dom det går göra en hotswap när du kört igång en boot disk. t.ex. ******* disk och låsa upp den där men aldrig provat och betvivlar att den funkar men kan ju vara värt ett försök om du inte har kvar den gammla.

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    När jag kopplade in den så lös knappen rött, och på skärmen så fastande den vid den gröna ovala xbox logon, kom inte in i evolution x eller mediacenter =(
    Jag provade koppla in hårddisken igen, den kommer till nån meny där det står "oops! something is wrong!" Error Code 07, sen står det nedanför 5-9 = hdd error
    Jag provade boota med consoledisk och någon slayers nånting men de skivorna bootar inte med min hårddisk i kopplad =(
    Upptäckte precis när jag ändrar om piggarna bak på hårddisken till cable blir det Error Code 06 istället

    Om det inte går att rädda filerna, så måste jag veta filnamnen, skulle det isåfall gå att scanna på något sett?
    jag kommer inte ihåg vad filmerna hette, det är inga hollywood rullar som man googla..
    tack så mycket för hjälpen hittills =)
    Last edited by vatten; 2008-09-12 at 14:43.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    du kan köra din xbox disk i en linux dator med 2.4.x kernel... + fatx stöd..för att läsa ur filerna.. dock är detta inget jag praktiskerat mer än att jag vet att det går
    sen har vi fenomenet om du kan läsa från låst disk eller inte.. :P

Liknande diskussioner

  1. XBox Error Code 13
    By kyuss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 11:44
  2. Hjälp med gammal hårddisk
    By valkman in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 16:51
  3. Överförning av ALLA filer från gammal disk!
    By Articat in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:11
  4. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •