Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: PSP Dilemma/problem

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    PSP Dilemma/problem

    Hej!

    jag köpte en beggan PSP på Gameshop.Allt funkar som det ska och jag va o flashade den hos PSXcare för inte så länge sen.Då dom som jag lade märke till att batteriet va lite bucklat...så luckan e svår att få igen och batteriet glappar lite pga att luckan sitter fel.

    Va inne hos dom idag och så sade dom att dom skulle ringa o försöka beställa ett nytt sånt batteri, eller i "värsta" fall beställa en Ny PSP-Phat och ersätta med min gamla.

    Att få en ny har ju sina för och nackdelar...får jag en helt ny måste jag ju flasha om den för 300kr.men får o andra sidan en helt ny.

    Men skulle jag få en ny och dom skulle behålla min nuvarande..kanske man inte vill att dom behåller och skickar iväg den med CFW?..det ser väl inte så himla bra ut då, är det nån risk för mig personligen om dom ser att den är flashad?kanske bäst att "återställa" den innan om det går till allt vanliga mjukvara

    Ni som jobbar där och ser detta inlägg kommer säkert ihåg mig då ni påpekade mitt batteri?

    Blir jag illa tvungen att köpa en till flashning trots att jag redan köpt en,förstår ju att det e på 2 olika apparater..men hoppas att ni kanske ser att mitt är lite jobbigt...att köpa 2 flashningar.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av raccoon85 Visa Inlägg
    Hej!

    jag köpte en beggan PSP på Gameshop.Allt funkar som det ska och jag va o flashade den hos PSXcare för inte så länge sen.Då dom som jag lade märke till att batteriet va lite bucklat...så luckan e svår att få igen och batteriet glappar lite pga att luckan sitter fel.

    Va inne hos dom idag och så sade dom att dom skulle ringa o försöka beställa ett nytt sånt batteri, eller i "värsta" fall beställa en Ny PSP-Phat och ersätta med min gamla.

    Att få en ny har ju sina för och nackdelar...får jag en helt ny måste jag ju flasha om den för 300kr.men får o andra sidan en helt ny.

    Men skulle jag få en ny och dom skulle behålla min nuvarande..kanske man inte vill att dom behåller och skickar iväg den med CFW?..det ser väl inte så himla bra ut då, är det nån risk för mig personligen om dom ser att den är flashad?kanske bäst att "återställa" den innan om det går till allt vanliga mjukvara

    Ni som jobbar där och ser detta inlägg kommer säkert ihåg mig då ni påpekade mitt batteri?

    Blir jag illa tvungen att köpa en till flashning trots att jag redan köpt en,förstår ju att det e på 2 olika apparater..men hoppas att ni kanske ser att mitt är lite jobbigt...att köpa 2 flashningar.

    Tack på förhand!
    Ny maskin som skall flashas = 300 kr
    Uppgradering om folk inte orkar det själv = 250 kr
    Råkar du skjuta in orginalfirmware o ersätta den Custom vi kastat in åt dig = 300 kr

    Trist att köpa en Begagnad maskin som strular, inget flashngen orsakat dock.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Varför inte köpa ett nytt batteri för 250 kr? Iaf tycker jag att du kan göra det om det bara e batteriet de e fel på..

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=663&xSec=100

Liknande diskussioner

  1. PSP Slime Custom
    By Drayon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 23:54
  2. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  3. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •