Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: D2pro2 problem med spel?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    D2pro2 problem med spel?

    Hej!
    Har haft ett Wii med d2pro2 chipet ifrån psxcare sedan den 28 juli nu. Nästan alla spel har fungerat klockrent fram tills för någon vecka sedan. Dom gamla vi har bränt fungerar fortfarande men inga av dom nya.

    Spel som inte fungerar:
    Crash of the titans
    Super Paper Mario
    Fire Emblem 10
    No More Heroes
    Tony Hawk Proving Ground

    Det skumma är att jag fått fram första bilden på Super Paper mario, No more heroes och Crash of the titans i disc channel. Sedan när man startar spelet så blir det "Disc can not be read" har provat ta ut skivan å stoppa in den igen då detta fenomen förekommit med super mario galaxy och då fungerat, men inte på dessa nya spel. Jag startar då om Wii:et och då får jag ingen bild alls i Wii menyn på spelet. Alltså det blir "Disc cannot be read" även ute i menyn eller rättare sagt i Disc channel. Efter detta får jag det inte att gå igång igen.

    Har ca: 25 spel som fungerar men alla dom senaste jag försökt bränna blir det fel "disc cannot be read", det enda som fungerat är Soul Calibur: Legends.

    Kör med TDK-R i imgBurn i 4X har även testat köra dessa i 2X. Har även packa upp filerna igen för att bränna om osv. men samma resultat.

    Har 3.3E som uppdatering vet inte om detta har något med saken att göra? Det enda jag tro mig veta som har påverkats direkt av detta är väl Super smash brawl? Som inte fungerar utan det blir till att starta om wii:et när man tryckt i den skivan.

    Samtliga spel är tankade från piratebay med kommentarer om att dom fungerar.

    Hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Efter 3.3 får du problem med importspel och "scrubbed" releases, finns väl andra trådar om det i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar Hansi!
    Tycker jag inte hitta någon med direkt samma problem.
    Men kanske inte letat tillräckligt, va dumt av mig att starta en ny tråd? :O.
    Alla spel är pal.

    Måste säga att jag är väldigt ny inom moddade konsoll industrin. Sist jag hade någon va en ps1 med multiX så jag får be om ursäkt för min okunskap. Men vad betyder "scrubbed"?

    Men det som jag måste göra då är att nedgradera Wii:et?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Endombed Visa Inlägg
    Tack för snabbt svar Hansi!
    Tycker jag inte hitta någon med direkt samma problem.
    Men kanske inte letat tillräckligt, va dumt av mig att starta en ny tråd? :O.
    Alla spel är pal.

    Måste säga att jag är väldigt ny inom moddade konsoll industrin. Sist jag hade någon va en ps1 med multiX så jag får be om ursäkt för min okunskap. Men vad betyder "scrubbed"?

    Men det som jag måste göra då är att nedgradera Wii:et?
    "Scrubbed" betyder att releasen är modifierad, te x gjort spelet regionfritt, "rensat" på spelskivan så att den ska ta mindre utrymme osv.

    Du behöver bara nedgradera Wii'et om du vill kunna köra scrubbade och/eller spel från andra regioner, så länge det är en omodifierad PAL version så borde det fungera på 3.3E.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för tipset Aoz!
    Har nedgraderat till 3.2E och bränt om dom spel som inte fungerade utan där jag bara fick första bild i disc chan.
    Men funkar inte ändå. Tror det är skivorna som det är fel på ska prova med verbatim.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har också problem med spel på d2pro.
    Spelen fungerar på wiikey original och Argon men när man sätter dem i en d2pro maskin så fungerar dom inte. wiiet är ett d2c och har 3.1e. får meddelandet unable to read the disk....... vad händer någon som har en lösning.

Liknande diskussioner

  1. Spel problem.
    By Danan in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 22:10
  2. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 22:19
  4. Problem med att bränna Spel
    By jockenyman in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 14:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •