Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Flytta hd från bannad 360 till ny

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Flytta hd från bannad 360 till ny

    Hallå

    Jag har en xbox som blev bannad för ett år sedan. Nu funderar jag på att köpa en ny xbox. Kommer jag kunna använda mig av min "gamertag" som jag har på den bannade xboxen eller är den bannad också?

    Om jag flyttar över HDn från den gamla till den nya kan det sluta med att den nya blir bannad? Den nya är alltså inte flashad

    Hittade tyvärr inne svaret till den här frågan på forumet när jag letade.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    nej du kan flytta över din hårddisk utan att behöva oroa dig för att den nya boxen blir bannad. det är helt säkert
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    inga problem, bara att flytta, oroa dig inte. det är din box id nummer som blir bannat inte din profil eller hdd.

    jodå, frågan har allt besvarats här för inte alltför längesen...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inga problem, bara att flytta, oroa dig inte. det är din box id nummer som blir bannat inte din profil eller hdd.

    jodå, frågan har allt besvarats här för inte alltför längesen...
    Tackar, ville vara säker bara att det inte lagras på hdn att jag lirat vissa spel aldeles för tidigt.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av _nobody_ Visa Inlägg
    Tackar, ville vara säker bara att det inte lagras på hdn att jag lirat vissa spel aldeles för tidigt.
    ingen vet till 100% om detta med tider och pre-release lagras, ant. behövs det inte det eftersom ms kan kolla sånt när du kopplar upp dig mot deras servrar ang. tid mm. (min logiska teori då den faktiskt är mer effektiv än den att lagra på box.)

    lagras info ang. något viktigt för ms så är det med största sannolikhet i en krets på moderkortet i boxen, tex den för dashboard, då inte alla boxar har hdd kan man ganska lätt utesluta hdd.

    (sen har vi dessa som säger den är ban risk med savegames på hdd. visst, skulle det vara så att en hdd har suttit i en box som har kört extreme som kan spela ostealthade spel och man sparat savegames på hdd och sedan flyttar den till en box med ixtreme och laddar upp dessa savegames så kanske den risken finns. jag tycker det är långsökt, men skulle kunna tänka mig att i savegamet så sparas crc av spelet med för de sektioner som är viktiga, startar du sedan upp med ett sånt savegame så kanske det kan ha någon inverkan, vem vet? som sagt.. rätt långsökt.. men en teori )

    Moving away from the ports and looking inwards, we take a look at some of the ICs and other devices present on the Xbox 360's motherboard.

    The Xbox 360's OS and other necessary software is loaded in the 128Mb (16MB) NAND Flash device that's on the motherboard:


    http://anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2611&p=3

    ännu ett inlägg som skulle vara kort, men inte blev det...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Gällande DVD-Rom vs Ban

    visst borde man kunna flytta sin Samsung ifrån en bannad xbox till en ny utan att ta med sig nått spår av console-IDt som torde sitta i moderkortet eller likn????????

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av landelusen Visa Inlägg
    visst borde man kunna flytta sin Samsung ifrån en bannad xbox till en ny utan att ta med sig nått spår av console-IDt som torde sitta i moderkortet eller likn????????
    man kastar in den nya boxens nyckel i enheten "spoofar" o tutar o kör
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Så jag skulle, i teorin, kunna köpa en helt NY Xbox Premium HDMI och spoofa den med min urgamla samsungläsare ifrån min gamla bannade xbox?? Oberoende av att de nya har andra modertkort etc?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av landelusen Visa Inlägg
    Så jag skulle, i teorin, kunna köpa en helt NY Xbox Premium HDMI och spoofa den med min urgamla samsungläsare ifrån min gamla bannade xbox?? Oberoende av att de nya har andra modertkort etc?
    JA, du lyfter ju ut nyckeln ur din nya Liteon o kastar in i din gamla Samsung eller vad du har för DVD.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Flasa från 3.80 m33-5 till 3.90 m33-2
    By Armada in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 23:54
  2. Bannad från live, går det ändå att uppdatera?
    By ante. in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 20:16
  3. 360 till pc - Nå internet?
    By freddyc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 11:49
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 01:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •