Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Påtaglig brist på moddbara 360:s

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Påtaglig brist på moddbara 360:s

Då min gamla Xbox gett upp (RROD) bestämde jag mig idag för att ge mig ut och hitta en 360 Elite med LOT-nummer 0819 eller under. Tyvärr verkar man vara garanterad en Lite-ON efter 0819, http://www.360drives.com/list.

Efter att ha varit på Mediamarkt, OnOff, Expert, Elgiganten, Siba och Game, så har jag insett att detta verkar vara ett ganska så hopplöst företag. Det bästa jag hittade var en enstaka enhet som hade LOT-number 0824, resterande var från 0827 och upp. Det här gäller också Xbox 360 arcade respektive den nya 60GB-versionen, vilka jag också gick igenom.

Jag förmodar att de lyckats tömma lagren på de gamla enheterna efter prissänkningarna? Det verkar vara förhållandevis nya enheter som affärerna säljer.

Någon som händelsevis vet var man kan hitta en ny Elite med LOT-nummer 0819 eller mindre i Lund/Malmö?

Blev förresten nästan utkastad från Mediamarkt efter sisådär tio minuter av rotandes bland alla kartonger. Väktaren lät mig dock vara efter en vit lögn om att jag behövde X modell för kompatibla reservdelar...
    Last edited by Event; 2008-09-16 at 00:32.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Event Visa Inlägg
    Blev förresten nästan utkastad från Mediamarkt efter sisådär tio minuter av rotandes bland alla kartonger. Väktaren lät mig dock vara efter en vit lögn om att jag behövde X modell för kompatibla reservdelar...
    det kan vara smart att fråga personal eller be dem om hjälp innan man börjar rota i elektronik kartonger i affärer. det är inte direkt normalt beteende att gå igenom massa kartonger med likadana produkter.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dom är vana på mediamarkt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Dom är vana på mediamarkt :-)
    Ja de ser nästan lite besvärade ut när vi tar med varor till kassan då det innebär att de måste stänga den kassan, tilkalla extra personal för att larma av då vi handlar där

Men ingen har rätt att hindra dig från att kontrollera Lotnummer på kartonger.
    Enda undrade blickar jag får är efter jag bett om lov att öppna kartonger med silkesvantar för att förut leta efter Ikke Lite-On maskiner genom att ta loss faceplaten

Men i gengäld så öppnade jag i regel inte mer än en maskin från olika Lotnummer o tog "ALLA" maskiner som inte var Liteon

Nuförtiden struntar vi vad som sitter i då vi kastar in andra DVD läsare i enheterna istället för Liteon Skräp
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    Jag köpte ett Elite på Siba Svågetorp i slutet på augusti. I butiken fanns inga under 0829 men jag bad dem att gå in på lagret och leta istället och de hittade ett par Elite med lot 0811 varav jag köpte en av dem .

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Elgiganten här i Umeå vet jag har infört en "1 konsol per person"-policy. Får dom ens det? :P

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja de ser nästan lite besvärade ut när vi tar med varor till kassan då det innebär att de måste stänga den kassan, tilkalla extra personal för att larma av då vi handlar där

Men ingen har rätt att hindra dig från att kontrollera Lotnummer på kartonger.
    Enda undrade blickar jag får är efter jag bett om lov att öppna kartonger med silkesvantar för att förut leta efter Ikke Lite-On maskiner genom att ta loss faceplaten

Men i gengäld så öppnade jag i regel inte mer än en maskin från olika Lotnummer o tog "ALLA" maskiner som inte var Liteon

Nuförtiden struntar vi vad som sitter i då vi kastar in andra DVD läsare i enheterna istället för Liteon Skräp

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Elgiganten här i Umeå vet jag har infört en "1 konsol per person"-policy. Får dom ens det? :P
    det får de väl, är deras företag och deras varor. vill de inte sälja till dig så behöver de inte. det är dock inte kundvänligt. antar de haft problem med detta innan då de också har ett bra argument för det.

ring och fråga dem varför?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Frågade lite snabbt och de pratade om chippningar osv. Tänkte eftersom PSXCare verkar köpa konsoler från Media Markt.. skulle vara som att de inför en sån policy bara för att de inte vill att Deras konsoler ska chippas och säljas vidare. *rolleyes*

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Konsoller säljs utan vinst och ibland även med förlust som lockvaror. Och då vill man ju inte att psxcare skall komma och köpa varenda konsoll i hela butiken...så t.ex. elgiganten kör med 1 konsoll/kund då dom tröttnat på våra raider speciellt runt jul :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. New Xbox 360 update works fine on hacked Xbox 360's
    By skerk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner