Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller

    Hej. Jag har ett problem med min ps3 som jag försökt att hitta svar på men utan resultat.

    Min ps3 hängde sig under en uppspelning av en dvd-film, bilden frös och ljudet försvann. Jag har aldrig haft problem med dvd-filmer förut, har dock varit med om att spel har hängt sig. Det gick inte att stänga av konsollen med varken dosan eller power-knappen. Det enda jag kunde göra var att slå av huvudströmmen.

    När jag sedan skulle starta den igen så gick det inte med kontrollerna, de bara blinkade trots att de var kopplade till ps3an med usb-kabeln. Det går huruvida att starta den med power-knappen.
    Det som händer då är att:
    1. fläkten hoppar igång en kort stund sen tystnar den
    2. power-lampan lyser men jag får ingen bild , inget ljud och kontrollerna fortsätter att blinka.
    3. Det går att stätta in och ta ut skivor utan problem

    Jag har provat att reseta genom att hålla in power-knappen men utan resultat. Jag har bytt ut alla kablar, bytt tv och testat andra kontroller men inget verkar funka.

    Om någon vet vad som kan vara felet så vore jag ytterst tacksam för svar.

    Förresten, jag köpte min ps3 utomlands och har ingen garanti i sverige

    Tack på förhand

    /Henkolainen

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Henkolainen Visa Inlägg
    Hej. Jag har ett problem med min ps3 som jag försökt att hitta svar på men utan resultat.

    Min ps3 hängde sig under en uppspelning av en dvd-film, bilden frös och ljudet försvann. Jag har aldrig haft problem med dvd-filmer förut, har dock varit med om att spel har hängt sig. Det gick inte att stänga av konsollen med varken dosan eller power-knappen. Det enda jag kunde göra var att slå av huvudströmmen.

    När jag sedan skulle starta den igen så gick det inte med kontrollerna, de bara blinkade trots att de var kopplade till ps3an med usb-kabeln. Det går huruvida att starta den med power-knappen.
    Det som händer då är att:
    1. fläkten hoppar igång en kort stund sen tystnar den
    2. power-lampan lyser men jag får ingen bild , inget ljud och kontrollerna fortsätter att blinka.
    3. Det går att stätta in och ta ut skivor utan problem

    Jag har provat att reseta genom att hålla in power-knappen men utan resultat. Jag har bytt ut alla kablar, bytt tv och testat andra kontroller men inget verkar funka.

    Om någon vet vad som kan vara felet så vore jag ytterst tacksam för svar.

    Förresten, jag köpte min ps3 utomlands och har ingen garanti i sverige

    Tack på förhand

    /Henkolainen
    Prova resetta den genom att hålla in Powerknappen länge vid uppsart.
    Prova även en annan signalkabel för bild.

    Garanti o mman köpt saker utomlands kan förlängas "Sony har en World Wide Warranty" man kan köpa till extra. Rätt smutt om man nu måste köpa saker utomlands.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har exakt samma problem. Tycker det är helt sjukt för att 2 dagar sen satt jag hemma i Sverige med mitt ps3 och spelade helt vanligt (då med HDMI tv). Tog mitt playstation till norge där jag bor nu (OBS. packade med flera mjuka och hårda lager så det är inte flytten) och när jag kopplade den till tvn efter det (kopplade med scart den här gången) så funkade kontrollen när jag slog igång playstationet men sen började kontrollern blinka... får ingen bild eller ljud och kontrollerna blinkar hela tiden.

    Detta har jag prövat:
    - RGB kabel, scart kabel (2 olika kablar, varav en ny).
    - Hålla in POWER knappen i 5 sekunder så att två pip hörs.
    - 2 tv apparater. Samma på båda. TVn känner av att något händer på de uttaget jag har kopplat in scarten och byter automatiskt till rätt kanal. Ingen bild / ljud dock.

    Så jag funderar nu om jag måste koppla in playstationet till en dator och uppdatera den genom datorn eller något liknande ? Har någon några idéer etc ?

    Tack på förhand.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Det låter skrämmande. Är båda importerade?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Hmm. Ett tips...

    Vet inte om de bara e jag men.. har för mig att när du väl har valt HD utgång så går de inte stoppa i SCART o köra, utan du måste välja neråt igen....

    Pröva med HDMI kabel igen o ställ ner graffen/upplösningen.
    Kan vara värt ett försök iaf
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    har prövat stoppa in i en hd tv också men det fungerar inte.. samma problem.. helt död =)
    tror man måste skicka in den på lagning men jag har inte kvittot så det gick inte så bra.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  3. Ingen bild på min wii
    By zlax901 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 19:31
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  5. PS2 startar inte, ingen bild, inget ljud...
    By Hansi in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •