Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Här kan du köpa iPhone

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Här kan du köpa iPhone

    HÄR hittar du den billigaste iPhonen om du vill köpa en olåst. Jag ha många vänner som köpt sina där ifrån och de är supernöjda. Du kan få en 8gb för 4000:- (exl. frakt och tull) vilket är mycket billigare än om du skall köpa den i en teliabutik. Bara ett tips.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Tänkt på att en 5000 krs 16 gb blir lätt en 6400 krs 16 gb med moms+tull.

    Min är köpt från telia för 5200 (svart 16) med max 25 abonnemang för 50 kr i månaden och då ingår det 5000 fria sms till ALLA abonnemang, gratis per minut till telia också =)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    har ytterst svårt att tro på din "5000kr blir 6400kr med tull och moms"-teori. Mina vänner har aldrig betalat sådana summor för sina 16gb. lägg på alla löpande kostnader för din telia mobil så blir det lätt mkt mer än 6000kr. en upplåst iPhone för 599$ är säkerligen det billigast som går att få tag i för gemene man.

    Känn dig inte lurad för att du pröjsade mera. Vi gör alla misstag.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Pris på Internet, 5000 kronor
    Frakt och försäkring 600 kr
    Tull, 3,5 procent (5000 X 3,5%=175)
    Moms, 25 procent [(5000 + 175) X 25%=1293,75]
    = 5000 + 600 + 175 + 1293,75 = 7068,75
    Så förlåt, inte 6400 utan 7000...

    Min mobil kommer att kosta ~5200+50*18+X = 6100 + x där x är det jag ringer för.
    Gratis sms får jag också, hade jag som jag hade innan (comviq kompis) så måste jag betala minst 75 per månad för att får smsa gratis till comviq, nu får jag alla sms gratis.

    Desutom så får man ett sim-chip som ganska ofta kan fastna i iphonen, för att inte prata om att du bara har garanti i USA.

    Om dina kompisar inte betalt så mycket så har dom haft tur med tullen, mest att folk ska veta att saker man beställer i USA kan bli väldigt dyra om man har otur.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Pris på Internet, 5000 kronor
    Frakt och försäkring 600 kr
    Tull, 3,5 procent (5000 X 3,5%=175)
    Moms, 25 procent [(5000 + 175) X 25%=1293,75]
    = 5000 + 600 + 175 + 1293,75 = 7068,75
    Så förlåt, inte 6400 utan 7000...

    Min mobil kommer att kosta ~5200+50*18+X = 6100 + x där x är det jag ringer för.
    Gratis sms får jag också, hade jag som jag hade innan (comviq kompis) så måste jag betala minst 75 per månad för att får smsa gratis till comviq, nu får jag alla sms gratis.

    Desutom så får man ett sim-chip som ganska ofta kan fastna i iphonen, för att inte prata om att du bara har garanti i USA.

    Om dina kompisar inte betalt så mycket så har dom haft tur med tullen, mest att folk ska veta att saker man beställer i USA kan bli väldigt dyra om man har otur.
    Självklart kan man ha otur. Dock kan man få varan deklarerad som gåva och inte ett "inköp" således finns ingen moms att ta ut. du kan också få allt pre-paid vilket du tjäna några hundralappar på.

    Vad jag vet är det ingen som fått problem med sina simkort i telefonen.

    Jag är lessen men om du beställt något från USA någon gång så vet du att dina siffror är omöjliga. 4600 kan inte bli 7000 i så fall krånglar du till det som fan och skickar ditt paket ett extra varv runt jorden. Inga av mina vänner har betalt över 5200:- för sina och då beställde de massa tillbehör till telefonen också.
    Last edited by Monsterkid; 2008-09-18 at 12:04.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Även om det står gift så har tullen rätt att öppna paketet, lita på mig; det kan bli väldigt dyrt även om risken inte är så hög...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Monsterkid Visa Inlägg
    Självklart kan man ha otur. Dock kan man få varan deklarerad som gåva och inte ett "inköp" således finns ingen moms att ta ut. du kan också få allt pre-paid vilket du tjäna några hundralappar på.

    Vad jag vet är det ingen som fått problem med sina simkort i telefonen.

    Jag är lessen men om du beställt något från USA någon gång så vet du att dina siffror är omöjliga. 4600 kan inte bli 7000 i så fall krånglar du till det som fan och skickar ditt paket ett extra varv runt jorden. Inga av mina vänner har betalt över 5200:- för sina och då beställde de massa tillbehör till telefonen också.
    Nej, siffrorna stämmer om du drar en nitlott med tullen. Det händer förr eller senare...ett av mina paket från usa så sent som för några veckor sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det var detta faktum (plus garanti och fulhack med simkortet) som fick mig att välja telia istället
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    *suck

    Jag ger mig. Försökte bara ge tips på vart man kan köpa en iPhone. Köp den hos telia då det är tydligen det enda bästa.
    Förlåt. Det var en jävligt dum ide att försöka dryga ut forumet.

    Jävla översittare på detta stället alts..

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Haha, dålig förlorare?
    Jag ville inte att någon tror att det är helt riskfritt och köper en och så blir den 2000 kr dyrare, visst risken är kanske inte stor med man ska vara medveten om att den finns
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Monsterkid Visa Inlägg
    *suck

    Jag ger mig. Försökte bara ge tips på vart man kan köpa en iPhone. Köp den hos telia då det är tydligen det enda bästa.
    Förlåt. Det var en jävligt dum ide att försöka dryga ut forumet.

    Jävla översittare på detta stället alts..
    16 poster kontra 500+ poster med matnyttig info.
    Hansi har importerat tonvis med tillbehör i årtal nu och har väl rätt bra koll på det
    Tull + Moms skall man alltid ränka med i köpen, om tullen glömmer detta så se det som en Bonus men räkna aldrig iskallt med att de gör det.

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Haha, dålig förlorare?
    Jag ville inte att någon tror att det är helt riskfritt och köper en och så blir den 2000 kr dyrare, visst risken är kanske inte stor med man ska vara medveten om att den finns
    Prexis.
    Vi är inte översittare och Optimister utan Hjälpsamma realister
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Funderar på att skaffa mig en 3Gs med kontantkort från Tre3 och låta dem låsa upp den så jag kan köra på mitt Tele2 abbonemang..
    Till frågan,, har hört några som säger att garantin & supporten från Tre3 försvinner och vissa säger att bara supporten försvinner, hur ligger det till me det här?
    Jag bryr mig inte om supporten så mycket men det skulle vara bra att ha sin garanti kvar om något skulle hända. Ger Apple ut någon garanti eller får man bara garanti från återförsäljaren?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2016
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Pris på Internet, 5000 kronor
    Frakt och försäkring 600 kr
    Tull, 3,5 procent (5000 X 3,5%=175)
    Moms, 25 procent [(5000 + 175) X 25%=1293,75]
    = 5000 + 600 + 175 + 1293,75 = 7068,75
    Så förlåt, inte 6400 utan 7000...

    Min mobil kommer att fixa mikrolån utan uc och kosta ~5200+50*18+X = 6100 + x där x är det jag ringer för.
    Gratis sms får jag också, hade jag som jag hade innan (comviq kompis) så måste jag betala minst 75 per månad för att får smsa gratis till comviq, nu får jag alla sms gratis.

    Desutom så får man ett sim-chip som ganska ofta kan fastna i iphonen, för att inte prata om att du bara har garanti i USA.

    Om dina kompisar inte betalt så mycket så har dom haft tur med tullen, mest att folk ska veta att saker man beställer i USA kan bli väldigt dyra om man har otur.
    Sidan verkar inte funka längre, men bra sammanräkning från dig där! Kunde lätt bli dyrt. Jag har haft saker som fastnat i tullen också, det var inte kul att lösa ut.

Liknande diskussioner

  1. Ska kanske köpa psp behöver svar några frågor
    By Goku_93 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 13:20
  2. Köpa drive från kina, spela spel här?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 19:33
  3. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •