Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: GUIDE - Hur ser jag skillnaden på de olika DVD läsarna i en 360?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    GUIDE - Hur ser jag skillnaden på de olika DVD läsarna i en 360?

    XBOX 360 SLIM




    Då många verkar ha problem med att veta och se skillnader mellan olika DVD läsare i 360 gör jag nu en SVENSK guide

    Vi börjar med några bilder o fyller på succesivt.

    OBS! Klicka på bilderna för att göra dem större!

    Benq Vs. Lite-On

    Benq och Lite-On ser exakt likadana ut när man skjuter ut släden så här postar jag lite info hur man ser skillnaderna på dessa utan att öppna annat än Faceplaten på boxen.



    Vita kablar = Benq
    Gula kablar = Lite-On


    Hitatchi Vs. Samsung

    Ber om ursäkt åt int21 men då vi bara får länka till 10 bilder max per post lånar jag ditt inlägg för att få alla läsare högst upp i listan
    För er som direktlänkas till denna post o inte ser alla andra så har ni länken till Hit/Sam här:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...14&postcount=2
    Last edited by Pendragon; 2009-10-30 at 16:06.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Pendragon kompletterar:

    Hitachi Vs. Samsung




    bra initiativ.. bidrar med en..

    Samsung

    Last edited by int21; 2008-09-17 at 18:03.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Om MS har lite humor skulle de ju börja byta färg på kablarna.... lite slumpvis sådär ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Om MS har lite humor skulle de ju börja byta färg på kablarna.... lite slumpvis sådär ;-)
    Jag fick in en kund med Ms lagad box med Gul/Vit kabel igår
    Det visade sig vara en Benq med mystisk färgade kablar där någon rolig jeppe stoppat in en pensel genom hålet o manuellt färgat kablarna med hobbyfärg såg det ut som.

    Undrar om Ms börjat med Gerillataktik i all desperathet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Såja, tack vare Stan64 och int21 vars tråd vi lånade för att samla infon lite då "någon bara tillåter max 10 bildlänkar per meddelande i forumet" löste vi det lite smidigt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Såja, tack vare Stan64 och int21 vars tråd vi lånade för att samla infon lite då "någon bara tillåter max 10 bildlänkar per meddelande i forumet" löste vi det lite smidigt
    japp.. bra att samla allt högt upp med tydlig text å bild.. förhoppningvis hjälper det förvirrade folk framöver.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Köpte en basenhet från webh*llen för 1 vecka sen, och jag undersökte om de var en BENQ eller en LiteON. Kabeln var i det här fallet en Vit och då till frågan nån mer som har köpt från webh*llen nyligen och "vet" att det är en BENQ ?

    edit: varför blir web hallen sensurerad ?
    Last edited by Zoomba; 2008-10-04 at 16:23.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    För att det är en konkurrent till Psxcare.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Köpte mig ett xbox360 för nån vecka sen, hur vet man vilken version av spelare man har? har kollat på bilderna, och när man kör ut dvd-romen så ser den ut som en hitachi, och plockar man bort faceplaten så är det stängt och så står det 4-2 på "locket" kollade på xboxdrive sidan, och ja har lotnr 0731, men fick inte upp något vettigare där.

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    kan man flasha Lite-On än ?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    kan man flasha Lite-On än ?
    NEj, när vi kan det slutar vi ta 1.400 kr och vi kommer defenetivt sluta kasta i Samsungläsare i maskinerna istället så vida inte en Lite-On laser är död o någon vill ha en ny läsare.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag vill inte bryta sönder front panelen, hur öppnar jag den ?

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Man bryter inte sönder frontpanelen, det är meningen att man ska kunna öppna den

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag ställer lådan upp o ned med usb portarna uppåt åt vänster, tar tag med höger hand o pressar i underkant med tummen mot nedre delen av faceplaten med tummen samtidigt som jag för in två fingrar i porten och drar faceplaten åt vänster försiktigt medans jag pressar sönder tummens kött mot skalet

    Min tumme = Härdad efter 200+ 360 lådor men Pixelninjas ser lite blå ut efter varje dag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    funkar också att ta en platt skruvmejsel och dra fram och tillbaka lite tills man känner att den öppnat. göra samma sak på undersidan, sedan är det bara att dras loss. men var försiktig så att faceplaten inte går sönder

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tackar, funkade fint :-)

    Synd bara att jag hade gula sladdar så det är väl bara att vänta tills det kommer en ny firmware som kan ta han om denna Lite-On också.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Hoppar in i tråden här med en fråga. Jag funderar på att åter igen köpa en 360. Tänkte först köpa en PS3 men eftersom den ännu inte kommit ikapp varken spelmässigt eller grafikmässigt (flyt i grafiken?) så lutar det igen mot en 360.

    Då är frågan, vad köper man om man vill ha den "tystaste" maskinen bland alla varianter? Min förra 360 hade en Samsungläsare och körde en firmware som gjorde att den snurrade mycket tystare än i det normala läget. Detta var väl något år sedan så vad har hänt på denna fronten?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Hoppar in i tråden här med en fråga. Jag funderar på att åter igen köpa en 360. Tänkte först köpa en PS3 men eftersom den ännu inte kommit ikapp varken spelmässigt eller grafikmässigt (flyt i grafiken?) så lutar det igen mot en 360.

    Då är frågan, vad köper man om man vill ha den "tystaste" maskinen bland alla varianter? Min förra 360 hade en Samsungläsare och körde en firmware som gjorde att den snurrade mycket tystare än i det normala läget. Detta var väl något år sedan så vad har hänt på denna fronten?
    idag gäller ixtreme 1.5 och den finns bara i 12x hastigheten, dvs originalhastigheten. detta för att det tydligen ska gå att upptäcka om man har annan hastighet. de boxar som säljs idag har lite-on läsare, det är riktigt svårt att få tag i boxar med andra läsare, du får vända dig mot begagnat marknaden i så fall. idag kan du installera spelen på hdd i och med den nya dashboard'en nxe. du måste dock ha i skivan för att starta men laddningstider blir kortare och boxen blir rätt tyst då den slipper läsa från dvd ofta.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hej jag tänkte flasha mitt xbox och nu såg jag att jag hade en hitachi när jag tog ut där skivan ligger, kan jag flasha den då? elr spelar det ingen roll? om jag har lite-on kan jag inte flasha då?

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hej om jag har hitachi kan jag flasha det då? köpte ju samma dag/vecka som det kom ut men det spelar kanske inte nån roll men dom nya kanske e lättare att flasha?

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har postat mkt nu men, om jag har en hitachi e det en lite-on elr benQ? bara jag kan flasha det så blir jag glad

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hitachi, samsung, benq och liteon är alla olika läsare. du flashar dem på olika vis och du kan flasha alla av dem. däremot finns inte ixtreme 1.6 till hitachi än, ingen vet när och om den kommer.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Hur öppnar man faceplaten , har försökt men det går fan inte.

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Hur öppnar man faceplaten , har försökt men det går fan inte.
    Längst ner på boxen under är det ett litet "håL" som man kan greppa i och sen dra till låter lite men va inte rädd:P
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Längst ner på boxen under är det ett litet "håL" som man kan greppa i och sen dra till låter lite men va inte rädd:P
    tack har öppnat den nu , hade gula kablar . Lite-on va ?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    tack har öppnat den nu , hade gula kablar . Lite-on va ?
    japp, liteon... du får vänta precis som mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, liteon... du får vänta precis som mig

    Nooooooooooooooo

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Nooooooooooooooo
    Men den FW borde komma när som helst Så ha tålamod
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    jag har vita kablar, jag e typ 100 på att jag har en liteon pga när jag skulle flasha första gången så var det en liteon och då kunde in de psxcare flasha den så jag fick vänta tills de löste det.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  3. Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 02:57
  4. Kan någon duktig hjälpa mig (Hitachi GDR-3120L 47DJ)
    By HaxxHaris in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 11:20
  5. hur ser jag märket på dvd läsaren?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 16:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •