Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Importerat XBOX

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Importerat XBOX

    Hej!
    Funderar på att importera en NTSC-konsoll från Kanada. Från detta plejs: http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=446_448
    Vad får detta för konsekvenser?

    * Jag köper en strömmojäng för att konvertera mellan 110v /230 eller vad det nu är..
    * Ser till att TV:n fixar NTSC

    Kan man fortfarande flasha (byta DVD om Lite-On..) den här i Sverige?
    Var sitter regionskodningen, på DVD-läsaren eller i XBOX-core?
    Kommer jag kunna lira NTSC-lir efter ett eventuellt DVD-byte?

    Många frågor
    Tacksam för svar!

    / Bungle

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Om du kör HDMI/VGA eller komponent spelar det inte nån roll om tv'n klarar NTSC, samma standard..

    regionslåsningen sitter i consollen så du kommer enbart att kunna spela USA-NTSC eller regionsfria spel även om man byter dvdläsare..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, tack för svar!
    Gäller detsamma för DVD-filmer i så fall? Alltså kommer jag vara låst till US/CA regionen eller ligger den regionskodningen på DVD-spelaren?

    Hört att det är två olika saker..

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Även regionskoden ligger någonstans på 360:ns moderkort :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MrBungle Visa Inlägg
    Kommer jag kunna lira NTSC-lir efter ett eventuellt DVD-byte?
    du får tänka tvärtom mot om du hade haft en PAL maskin. du kommer kunna spela NTSC spel normalt, men du kan bara spela PAL spel om NTSC regionen är upplåst på spelet.

    här är ett exempel på hur det ska se ut för att du ska kunna spela ett PAL spel.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lite sugen på en NTSC maskin, om du är sugen på en Pal och har en ny enhet så kanske du vill byta

    Skönt att ha tre 360 konsoller i hyllan, en från varje region
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lite sugen på en NTSC maskin, om du är sugen på en Pal och har en ny enhet så kanske du vill byta

    Skönt att ha tre 360 konsoller i hyllan, en från varje region
    har du provat några japanska lir som varit något att ha?

    det finns en del japanska lir man är sugen på men regionen stoppar en.. hehe.. tyvärr lär de la inte finnas närheten till engelska subs till dem dock.. kan bli problem utan dem i rpg spel med magier å saker..

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du provat några japanska lir som varit något att ha?

    det finns en del japanska lir man är sugen på men regionen stoppar en.. hehe.. tyvärr lär de la inte finnas närheten till engelska subs till dem dock.. kan bli problem utan dem i rpg spel med magier å saker..
    Ett utmärkt tillfälle att lära sig japanska それほど難しい

    Förr va de ganska vanligt att folk iaf lärde sig vanliga tecken för att spela jap spel... svårt o följa en story kanske men själva spelandet brukar gå.
    Last edited by s-p-d; 2008-09-18 at 22:36.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    それほど難し
    google translate säger "inte så svårt". sedär, skall försöka memorera detta.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Ett utmärkt tillfälle att lära sig japanska それほど難しい

    Förr va de ganska vanligt att folk iaf lärde sig vanliga tecken för att spela jap spel... svårt o följa en story kanske men själva spelandet brukar gå.
    Eller så kan man göra som Stan här "Stan-64" och lära sig japanska för att kunna spela spel på Japanska bättre o lättare.
    Är man nörd så är man

    Jag undrar om han kanske senare ser en kariär i att utbilda folk i Japanska för TV-spelsfolk
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  4. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 22:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •