Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 85

Diskussion: Bränna xbox 360 spel hur?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Bränna xbox 360 spel hur?

    Har tänkt och köpa mig ett chippat xbox 360, har sökt på google och hittat massa trådar fast dom flesta är från 2006, och under tiden så har ju bränning tekniken osv förändras.

    Hur bränner du dina spel?
    Jag vet att man behöver : Verbatim DL + skivor
    Ett bränningsprogram(Tipsa gärna)
    DL brännare.

    har sett att man måste mixtra med nån .dvd fil , isf hur gör man det.
    Länka gärna till nån guide!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    skivor: verbatim

    Bännare : vilken ny DL brännare som helst (pioneer är bäst)

    program: IMG Burn eller Clone cd

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av doublev Visa Inlägg
    Har tänkt och köpa mig ett chippat xbox 360, har sökt på google och hittat massa trådar fast dom flesta är från 2006, och under tiden så har ju bränning tekniken osv förändras.

    Hur bränner du dina spel?
    Jag vet att man behöver : Verbatim DL + skivor
    Ett bränningsprogram(Tipsa gärna)
    DL brännare.

    har sett att man måste mixtra med nån .dvd fil , isf hur gör man det.
    Länka gärna till nån guide!
    du ska köpa ett "flashat" 360 med ixtreme 1.4 om du vill spela på live med minst risk att bli bannad. köp inte "chippade" 360's.

    1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
    2. ställ in layerbreak till 1913760 under settings / write (Layer Break).
    3. öppna .dvd filen (eller ison) med imgburn. (har du ingen .dvd fil, gör en, läs faq eller använd detta.)
    4. bränn.

    (.dvd fil är inget krav med imgburn om du fyllt i layerbreak ovan.)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du ska köpa ett "flashat" 360 med ixtreme 1.4 om du vill spela på live med minst risk att bli bannad. köp inte "chippade" 360's.

    1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
    2. ställ in layerbreak till 1913760 under settings / write (Layer Break).
    3. öppna .dvd filen (eller ison) med imgburn. (har du ingen .dvd fil, gör en, läs faq eller använd detta.)
    4. bränn.

    (.dvd fil är inget krav med imgburn om du fyllt i layerbreak ovan.)
    Så när jag ska bränna, ska jag "bränna" .dvd filen, för man bläddrar ju efter en fil, ska jag välja .dvd filen och sen trycka på bränn eller?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Jupp!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av doublev Visa Inlägg
    Så när jag ska bränna, ska jag "bränna" .dvd filen, för man bläddrar ju efter en fil, ska jag välja .dvd filen och sen trycka på bränn eller?
    precis. .dvd filen innehåller layerbreak och var imagefilen ligger, vilket är ett krav för brännarprogram som clonecd. följer du beskrivningen i min förra post med imgburn så kan du bränna även om du inte har någon .dvd fel.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    jag har ubuntu och då använder jag mig av terminalen fungerar fint
    i ubuntu öppna terminalen
    gå till mapen där spel iso:n ligger
    growisofs -use-the-force-luke=dao -use-the-force-luke=break:1913760 -dvd-compat -speed=2 -Z /dev/dvd=IMAGE.000
    ändra dvd=IMAGE.000 till din dvd brännare och IMAGE.000 till spelets namn
    sen är det bara att vänta :P

    exempel i terminalen
    cd ..
    cd ..
    cd media
    cd EXTEND
    cd xbox360
    cd Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars
    growisofs -use-the-force-luke=dao -use-the-force-luke=break:1913760 -dvd-compat -speed=2 -Z /dev/dvdrw=all-codwaw.iso

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Jag har redan nämnt detta sätt i en av mina trådar. Jag anser dock att imgburn under Wine är bättre då man får mer info och programmet även verifierar.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hur får man tag i de där cd-skivorna? (verbatim)
    Min kompis säger att det är rätt så svårt att få tag i sånna cd-skivor "/

    Och sen var det en till sak:
    Är det bara dvd filen eller iso filen man ska kopiera över då asså?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Verbatim DVD+R DL inte CD. Ja du kan börja att titta i denna shopen? Annat får vi inte länka till av goda skäl.

    Det är inte svårt att få tag på de men de är dyra. Köper du i stora volymer från vissa ställen kan du däremot få det billigt.

    Du bränner .dvd filen med Imgburn.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok tack för ett snabbt och bra svar!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Du bränner ju inte .dvd-filen, bara öppnar den.

    Den säger i sin tur åt t.ex. IMGBurn att bränna FILENS_NAMN.iso med layerbreak 1913760
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok tack

    Men jag kolla på elgiganten på verbatim-skivor dvd+r och de kan ju ta upp emot 4,7 GB räcker det för ett xbox360 spel? :O:P

    Kan man bränna cd på en dator som har dl brännare?
    Last edited by andrekan; 2009-01-26 at 20:10.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    NEJ, Du ska köpa Verbatim dvd+r DL

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jaha ok vart hittar jag de då?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av andrekan Visa Inlägg
    Jaha ok vart hittar jag de då?
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=92 <--

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    tack och sen en sista fråga (A)

    Kan jag bränna dvd:n med en skapligt ny vista dator? den ska ha dl brännare så....?

    Och sen när jag läste hela tråden så blev jag osäker... ni får kalla mig för noobig om ni vill men behöver man chippat xbox för att spela brända skivor?

    Tack på förhand
    Last edited by andrekan; 2009-01-29 at 16:48.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av andrekan Visa Inlägg
    tack och sen en sista fråga (A)

    Kan jag bränna dvd:n med en skapligt ny vista dator? den ska ha dl brännare så....?

    Och sen när jag läste hela tråden så blev jag osäker... ni får kalla mig för noobig om ni vill men behöver man chippat xbox för att spela brända skivor?

    Tack på förhand
    ja, de flesta nya dvdbrännare klarar av DL. har du bärbar dator rekommenderar jag att köpa en extern samsung brännare då laptop brännare inte brukar vara mycket att hurra för när det gäller skriv/media kvalite. rekommenderar även samsung och pioneer brännare till stationära datorer då de ger väldigt bra resultat med verbatim skivor. du kan bränna DL skivor med vilket märke som helst, skrev bara märken som kommer fungera väldigt bra om du får problem.

    ja du måste ha chippat/flashad box för att spela backuper. du ska inte chippa din box utan det är att flasha in en hackad firmware (ixtreme) i dvdläsaren som gäller, inget löda och ha sig. chipning är inte heller lika livesäkert och alla spel som släpps på nätet är gjorda för flashade boxar och du slipper konvertering med ixtreme fimware (flash).

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok men hur flashar man då?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av andrekan Visa Inlägg
    ok men hur flashar man då?
    finns klistrade guider i detta forum för alla läsare utom hitachi.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 vilken läsare?

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237 samung

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662 benq

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=34466 lite-on

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du dessutom bara ska flasha en 360 är det bättre att komma in med den till oss här på PSXCare så fixar vi den åt dig för 500kr/700kr (500 för alla utom lite-on) om du kommer in med hela boxen, annars blir det billigare, som högst blir det dock 700kr
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hejsan har en liten fråga som jag hoppas att nån kan svara på.. Jag har en Xbox 360 Elite flashat med IXtream 1.6 och frågan är jag kan bränna Xbox 360 spel på verbatim +DL men hur gör jag att få Xbox Orginal backuper att funka.. testat på verbatim + skivor (4.7 GB ) men får inte detta att funka tacksam för svar..

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av huopna Visa Inlägg
    Hejsan har en liten fråga som jag hoppas att nån kan svara på.. Jag har en Xbox 360 Elite flashat med IXtream 1.6 och frågan är jag kan bränna Xbox 360 spel på verbatim +DL men hur gör jag att få Xbox Orginal backuper att funka.. testat på verbatim + skivor (4.7 GB ) men får inte detta att funka tacksam för svar..
    Finns en guide för det i något hörn av forumet, men det är knappt värt besväret, enklare köpa originalen begagnat, kostar väl inte mer än en DL skiva vilket är vad som krävs.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    okeyy tack för snabbt svar.. får leta lite i forumet om man hittar den guiden da. om inte du har länk till den kanske

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    För att svara på din fråga, du behöver dvd+r dl skivor som är 8.5gb stora och inte 4,7, omöjligt att bränna något som är ca 7gb stort på en 4,7gb.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    För att svara på din fråga, du behöver dvd+r dl skivor som är 8.5gb stora och inte 4,7, omöjligt att bränna något som är ca 7gb stort på en 4,7gb.

    Joo det är ju det,... men du tänkte jag hur jag ska göra för att bränna och få det att funka med Xbox Orginal ( Ej Xbox 360) tänkte då eftersom dom spelen rymms på en vanlig 4.7 GB skiva om det går att fixa på nått sätt. då det känns onödigt att bränna dom spelen på 8.5 GB Verbatim + DL.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15447 här kan du t.ex. hitta guide om hur du gör

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15447 här kan du t.ex. hitta guide om hur du gör

    tackar för länken. men just bränningen vet jag hur man går tillväga.. det jag ville veta hur jag ska göra för att få brännda xbox spel ( ej 360) att funka i mitt flashade Xbox 360 Elite..

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av huopna Visa Inlägg
    tackar för länken. men just bränningen vet jag hur man går tillväga.. det jag ville veta hur jag ska göra för att få brännda xbox spel ( ej 360) att funka i mitt flashade Xbox 360 Elite..
    för att ett Xbox 1 spel ska fungera i huvudtaget på en 360 måste du har bakåtkompatibilitets uppdateringen, och när du väl har den fungerar INTE alla spelen med din 360, vare sig det är original eller backup...

    bästa du kan göra om du vill spela Xbox 1 spel är att köpa dig en Xbox 1 och chippa, då behöver du inte ha spelen på skiva i huvudtaget, du kan lägga in dom direkt på Hårddisken och köra därifrån (OBS: vissa spel fungerar inte via den här metoden utan kräver att du kör dom från skiva...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör man gammal samsung xtreme 5.3 nånting så kan man köra xboxspel på 4.7GB skiva, annars måste man få till en double layer med korrekt PFI/DMI och allt vad det heter...och spelen får inte vara patchade/ändrade alls. Och i praktiken brukar informationen man behöver inte finnas med om man kör något nerladdat spel, utan för att lyckas behöver man originalet och en dvdläsare med rippningsvänlig firmware...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  3. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  4. Guide till att säkert bränna 360 spel [läs o spara el radera!]
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 15:35
  5. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •