Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 85 av 85

Diskussion: Bränna xbox 360 spel hur?

  1. #61
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Som Swizzy säger så har pioneer slutat tillverka brännare men vilken kvalite dom har.

    Har brännaren DVR-115 och har köpt den Februari 2008. Fungerar lika fint idag två år senare och ett par hundra skivor brända.

    Tidigare har man ju ägt så kallade engångsbrännare som bara fungerat ett par månader... Max.

  2. #62
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej. Är i stort behov av hjälp om inte datorn ska flyga ut genom fönstret :P

    Har problem när jag ska bränna ut ett spel. Har en Samsung external 22x DVD writer som kan bränna dual layer. Har Verbatim dvd+dl skrivor. Följer guiden helt och hållet och när jag väl startar bränningen så bränner den i 4x speed. 5+++k bytes/second. Har andrat till de rekomenderade hastigheterna (1x,2x,2,4x. Men det händer ingenting. Den bränner fortfarande i 4x.. för snabbt helt enkelt..

    Har prövat spelen i xboxen men jag kommer bara in till spelmenyn och där kommer det upp en ruta som säger ungefär: Disken är repig eller trasig.
    Så själva bränningen fungerar och spelen borde ju fungera också om de inte bränndes så jävla snabbt.

    Har testat med både IMGburner och CloneCD men det är samma skit även där.. Har updaterat mjukvaran också men ingen skillnad. Kan det vara så jävligt att den inte kan bränna så sakta ? (Trodde personligen att det brukar vara max hastigheten som brukar vara ett problem med brännare. Inte den söligaste hastigheten..)


    Detta står inne i programmet:
    TSSTcorp CDDVDW SE-S224Q TS02 (USB)
    Current Profile: DVD+R DL


    Supported Write Speeds: 4x; 6x; 8x; 10x--------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Upptäckte precis att jag redan hade en DL brännare i datorn sen tidigare.. Också den en Samsung.
    Närmare bestämmt SH-S202H... Kopplade ur den externa brännaren helt och hållet och updaterade även den med den senaste firmwaren som finns ute. Samma problem där... Stod fortfarande Supported Write Speeds: 4x; 6x; 8x; 10x men jag tänkte att det kanske fungerade ändå. Typ att mitt imageburn är för nytt eller någonting så jag prövade och då kom detta upp när jag läste noga:

    W 20:38:12 Write Speed Miscompare! - Wanted: 3*324 KB/s (2,4x), Got: 5*540 KB/s (4x)


    Den som är i datorn (SH-S202H har några år på nacken men den externa är splitterny)
    Ska det inte fungera att bränna söligare med SAMSUNG brännare eller vad ? snälla vore jättetacksam för ett svar. Håller på att bli galen!

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan vara så enkelt att du fått tag på en dålig Samsung brännare, jag har själv en sådan, jag brände i 8x och ibland även 10x tidigare, numera kör jag 4x, det är inte alls för snabbt att köra i 4x, det snarare bra att köra i den hastigheten, dock kan det vara så att den brännaren du fått tag på inte är så bra, det har hänt mig också, min far och jag har 2 likadana brännare, hans fungerar inte att bränna 360 spel med, min gör det... det är exakt samma modell, och samma mjukvara i dom, men dom är tillverkade/köpta vid olika tillfällen... (jag testade med min externa brännare på hans dator och det fungerade)

    så åk tillbaka till butiken du köpte brännaren från (eller skicka tillbaka den) och säg att den är defekt, för det är den beviserligen, säg bara att skivorna inte kan läsas av din Xbox... men att din kompis skivor som är brända med en likadan brännare fungerar, och du har testat med flera olika skivor...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack för svaret!

    http://www.samsung.com/my/consumer/p...ype=prd_detail <... den externa... splitterny.

    http://www.samsung.com/au/consumer/p...ype=prd_detail
    den som följde med datorn..

    Så 4x speed är inte alls för snabbt ? xboxen har den senaste versionen av iXtreme (LiteTouch)

    Blir min första xbox 360 så jag är en nybörjare. Vet inte vad iXtreme eller liteTouch är. Vet inte ens om spelen fungerar på min xbox (borde få den imorgon). Tror du/ni att det kommer fungera?

    testade spelet jag hade brännt på en polares xbox. Kom bara in till menyn i spelet och sen stod det att disken var repig eller trasig...

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av krauken Visa Inlägg
    testade spelet jag hade brännt på en polares xbox. Kom bara in till menyn i spelet och sen stod det att disken var repig eller trasig...
    vad har han för läsare i sin? det kan vara så enkelt att hans läsare inte klarar av skivorna, har han hitachi kan det förklara fenomenet ganska bra, samma med samsung... dom kan ha läs problme med skivor ibland, BenQ eller Liteon brukar inte ha några större läsprobilm alls... det är typ dom bästa spelarna på marknaden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    vet inte... Den hade några år på nacken dock.. Har ingen aning om vilken läsare som kommer vara i min xbox. Den kommer nog idag eller imorgon hursomhelst. LiteTouch stod det så det borde väl vara liteon ? som sagt jag är dålig på detta är så tacksam för alla svar jag får..

    så 4x speed borde alltså inte vara för fort. har hört från de flesta att det är för snabbt

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har gjort som ovan enligt guiden men mina spel funkar fortfarande inte. När jag stoppar dom i Xboxen så står det bara "Disc is unreadable".

    Jag har en Xbox360 flashad
    Verbatim DVD+R DL x8 skivor
    Gjort rätt i IMGburn vad gäller layerbreak etc.

    Varför funkar det inte?

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gubben Storm Visa Inlägg
    Jag har gjort som ovan enligt guiden men mina spel funkar fortfarande inte. När jag stoppar dom i Xboxen så står det bara "Disc is unreadable".

    Jag har en Xbox360 flashad
    Verbatim DVD+R DL x8 skivor
    Gjort rätt i IMGburn vad gäller layerbreak etc.

    Varför funkar det inte?
    dålig laser i din läsare kanske? eller dålig brännare?

    Vad har du för läsare i din 360?
    Vad har du för brännare i din dator?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag har redan nämnt detta sätt i en av mina trådar. Jag anser dock att imgburn under Wine är bättre då man får mer info och programmet även verifierar.
    Jag undrar om det har kommit ngn bättre lösning på att bränna spel om man kör ubuntu?
    Har testat att installera imgburn under wine, men får det inte att funka, hittar inte dvd-enheten.
    Ngn som kan hjälpa mig? Antingen med en annan lösning än imgburn, eller ngn annan programvara.

    Mvh
    //Jeppe

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av zlazk Visa Inlägg
    Jag undrar om det har kommit ngn bättre lösning på att bränna spel om man kör ubuntu?
    Har testat att installera imgburn under wine, men får det inte att funka, hittar inte dvd-enheten.
    Ngn som kan hjälpa mig? Antingen med en annan lösning än imgburn, eller ngn annan programvara.

    Mvh
    //Jeppe
    Kör du *nix på en dator o inte kan Wina så får du helt enkelt prova kasta i en ny HDD i burken o installera ett gammalt hederligt Win-os ( XP Pro är ju finemang ) o via den bränna med Imgburn
    Du kan även fundera på en DualBoot o hoppa in i Win när du rostar dina 360 spel.

    Fungerar inte det är det väl en för slö häck du sitter o tuffar pingvin-os på
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #71
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Cannot set the layer break position when burning dvd-r dl media

    Vad för fel?

  12. #72
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kan de ha att göra med att jag försökt att bränna med dl- ?

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Peos Visa Inlägg
    Cannot set the layer break position when burning dvd-r dl media

    Vad för fel?
    Citat Original inlägg av Peos Visa Inlägg
    Kan de ha att göra med att jag försökt att bränna med dl- ?
    DVD-R DL skivor kan du inte sätta custom layerbreak på

    För Xbox 360 spel ska du bränna på DVD+R DL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej tackar. Då ska jag in till den fan som sålde mig skivorna o kräva pengarna tillbaka,

  15. #75
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Behöver man göra något nytt när man bränner spel "nu för tiden"?
    Har nyligen uppdaterat från 1.4 till 1.2LT; alla gamla backups fungerar fortfarande perfekt, men inga av de "nyare" spelen jag nu försökt bränna fungerar.

    Har en nyare Macbook, använder Verbatim. Provat med iBurn 360, OSX360, iOSX360, med OCH utan Autofix i ABGX.
    När jag stoppar skivan i datorn känns den igen som en 360 skiva och motsvarande meddelande kommer upp. Men i Xboxen så spinner den upp, och sedan står det bara Open Tray.

    Help?

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dålig brännare eller dålig läsare i 360'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Fast boxen läser ju ett tjugotal backupers som jag brände för ett år sedan, och de skivorna är brända med samma dator...

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jadu, det är skumt fel du har stött på, oftast brukar det vara något av dessa som är inte mår bra när läsaren inte känner av skivan... LT har inga spärrar, och dom påverkar inte läsningen på så vis att den inte hittar skivan i huvudtaget, spärrarna som fanns i äldre mjukvaror brukade göra som så att skivan registrerades som en DVD istället för ett spel när något var fel, på samma sätt som när man försöker köra backups på original mjukvaran...

    Du körde Verbatim, så det är inte där problemet ligger iaf, annars brukar billiga skit skivor kunna ha likndande problem, det kan iofs också vara så att du bytt typ av verbatim skivor på senare tid, printable/silver surface...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hejsan är det nån här som har koll på hur man lägger in Xbox Classic spel i freestyle dash så dom hamnar i den kategorin. och sen hur man rippar om dom spelen när man ex tagit ner dom från nätet och får en iso fil när man packat upp dom spelen. tacksam för svar. mvh/huopna

  20. #80
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    OK, testat att bränna med en annan dator med ImgBurn. Då laddar den skivan och säger att jag måste köra en update. Uppdateringen laddas och körs felfritt. Efter restart så försöker den ladda skivan (så pass att den går vidare från dashboard och det blir svart), för att efter några sekunder säga att skivan är oläslig och behöver torkas av etc.

    What?!


    Observera att alla tidigare backups fortfarande fungerar.

  21. #81
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har nu skaffa mig rätt skivor. Men köpte ett par skit ifrån biltema (har beställt verbatim, men tar ett tag att få dom så tänkte ja testar på dessa)

    Men nu går det o bränna o allt. Men när jag stoppar det i 360. så kommer det bara upp en vit ruta där de står xbox 360. Är det skivorna som är skit? Eller kan det vara så att jag har ett gammalt chipp i min 360 (gjorde det för över 1 år sedan.)?

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Peos Visa Inlägg
    Jag har nu skaffa mig rätt skivor. Men köpte ett par skit ifrån biltema (har beställt verbatim, men tar ett tag att få dom så tänkte ja testar på dessa)

    Men nu går det o bränna o allt. Men när jag stoppar det i 360. så kommer det bara upp en vit ruta där de står xbox 360. Är det skivorna som är skit? Eller kan det vara så att jag har ett gammalt chipp i min 360 (gjorde det för över 1 år sedan.)?

    låter som om flashningen inte stödjer spelet då man måste ha nyare flashning om jag inte minns fel. man kan använda sig av Activate.iso för att få sånna typer av spel att funka med nyare mjukvara.

  23. #83
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av zlazk Visa Inlägg
    Jag undrar om det har kommit ngn bättre lösning på att bränna spel om man kör ubuntu?
    Har testat att installera imgburn under wine, men får det inte att funka, hittar inte dvd-enheten.
    Ngn som kan hjälpa mig? Antingen med en annan lösning än imgburn, eller ngn annan programvara.

    Mvh
    //Jeppe
    Det finns tyvärr inte några speciella program som det finns för OSX. De flesta som spelar kopior på 360 sitter just på Windows. Och sen om du ska dual boota Windows så kör inte XP då det är riktigt sletet utan kör Windows 7 istället.

    Du kan prova det gamla sättet från terminalen:

    http://www.thegeeks.us/index.php/Bur...Games_In_Linux

    Att den inte kan hitta dvd enheten är ett vanligt problem och det löstes förut genom att öppna winecfg (Konfigurera wine), gå till fliken Enheter, tryck på Upptäck automatiskt, tryck på Verkställ och sedan låta Winecfg fönstret stå öppet medan du öppnar och kör imgburn annars kommer dvd enheten försvinna.

    Detta fungerar nu inte för mig längre så jag provade detta istället och det fungerade.

    1. Install ImgBurn, do not run it yet.
    2. Launch winecfg
    3. Change 'Windows Version:' to read 'Windows 2000'
    4. Launch ImgBurn, note no drives are detected
    5. Go into ImgBurn's options, 'I/O' tab
    6. Change Interface to 'ASPI - WNASPI32.DLL'
    7. OH **** IT FOUND MY DRIVES
    http://appdb.winehq.org/objectManage...sion&iId=17431
    Last edited by razor1394; 2010-09-12 at 12:54.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av huopna Visa Inlägg
    låter som om flashningen inte stödjer spelet då man måste ha nyare flashning om jag inte minns fel. man kan använda sig av Activate.iso för att få sånna typer av spel att funka med nyare mjukvara.
    Activate.iso fungerar BARA på iXtreme 1.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Peos Visa Inlägg
    Jag har nu skaffa mig rätt skivor. Men köpte ett par skit ifrån biltema (har beställt verbatim, men tar ett tag att få dom så tänkte ja testar på dessa)

    Men nu går det o bränna o allt. Men när jag stoppar det i 360. så kommer det bara upp en vit ruta där de står xbox 360. Är det skivorna som är skit? Eller kan det vara så att jag har ett gammalt chipp i min 360 (gjorde det för över 1 år sedan.)?
    Finns 2 möjligheter;
    1. spelet är för nytt för flashen som huopna säger, då kan du om du har iXtreme 1.6 köra activate.iso, eller uppdatera flashen, dock är det mindre troligt att det är det som är problemet här eftersom du kunde uppdatera med skivan innan du fick det här problemet?

    2. Skivorna är för dåliga för att läsas korrekt av 360'n vilket resulterar i att iXtreme mjukvaran tycker att SS värdena etc. är utanför gränserna som man satt upp som "möjliga värden", isåfall kan du om du inte bryr dig om Xbox live uppdatera till iXtreme LT, det kan du även om du bryr dig om live [ända sättet att vara säker på live numera om man inte har en omoddad maskin] om det är så att du har en Hitachi läsare är det helt enkelt bara skivorna som spökar... [senaste mjukvaran till dom är iXtreme 1.51 och är "wave free"]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  3. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  4. Guide till att säkert bränna 360 spel [läs o spara el radera!]
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 15:35
  5. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •