Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Star Wars: The Force Unleashed

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Star Wars: The Force Unleashed

    vad tycker ni om det? själv fann jag det rätt roligt. har alltid varit skeptisk ang. star wars spelen, men denna gång blev man sugen. tyvärr är det lite krångligt att lära sig alla kombinationer som tydligen skall vara bra mot olika motstånd, då en del motståndare är mer jävliga än andra och de kommer många av dem.

    http://xbox360.ign.com/objects/823/823667.html









    *update*

    här är lite saker jag kommit fram till.. uppgradera force lightning så fort du kan, du kommer behöva den, mycket effektivt. force push är också en bra investering, satsa sedan på utökad energi av liv och force.

    en sak som är smidig när du behöver komma fram snabbt, över långa stup eller komma åt vissa jedi holocrons är att använda force push i en dash (den snabba förflyttningen). tex, hoppa upp, dash och sen force push alltså. du kommer förflytta dig en bit extra med denna kombinationen.

    force push och force repulse är kanonbra strategi vid kanter, öppna världar med stup, uppe på höga byggnader osv, använd dessa istället för närstrider för att fort blåsa bort en hel armé med lite tur...

    boss Kazdon Paratus

    denna satt jag fast vid ett tag, tills jag kom på en taktik som fungerade rätt ok och den lyder såhär.. force lightning hela vägen tills du har "ett skott" kvar på force mätaren, då använder du force push.. iom att du avslutar med force push och motståndaren flyger iväg, så har du god tid på dig att ladda om mätaren och repetera... när de stora robotarna kommer kör du force lightning och saber mot huvudet.. rör dig mkt..
    boss Shaak Ti

    denna klarade jag på 2:a försöket.. med denna taktik.. fightas lätt med force lightning och saber, håll dig undan. när hon blir närgången använd force repulse, använd den ofta. var beredd att flytta dig snabbt när du kommer ner till tentaklerna eller vad det är.
    boss Ozzik Sturn / Skyhook

    en taktik som jag fick att fungera bra.. vänta med att ta sith holocrons (de röda) och jedi holocrons (de gula). ta ut de vita gubbarna i en sektion.. släpp sedan ut wookies ur nämsta bur, attackera sen purge trooper krigaren (de svarta) med force lightning fullt ut, backa sedan, wookies brukar hjälpa till annars ge en omgång till med force lightning.. ta sedan nästa sektion enligt samma metod. tror de finns en purge trooper i varje sektion så du vill inte locka på dig för många direkt. håll på såhär hela vägen runt.

    dra nu upp 2st pålar ur skyhook'en, en robot kommer ut.. dra ut närliggande pålar om du orkar, men inte alla. spring nu och ta 2st sith holocrons på vägen mot roboten.. attackera den sedan med force lightning fullt ut, några saber slag, force lightning fullt ut.. saber.. och den ska vara död rätt lätt.. leta upp alla jedi holocrons, dra sedan ur resterande pålar..
    boss Maris Brood

    äntligen framme, banan var lite kämpig och denna bossen är just det, jobbig. det börjar med att får slåss mot en rancor, maris kommer fram lite då och då, jag reflekterade aldrig över om hon tar skada under fighten mot rancor.

    åk snabbt åt sidan när rancor gör attacker, hugg sen några slag med saber, fly till säkert avstånd, kasta din saber mot honom.. repetera detta till den är död.. den kan ta ett tag, men jag tyckte denna taktiken var bra med tanke på att man vill ha jävligt mycket liv när du nu kommer möta maris. tyckte förövrigt att den verkade immun mot force lightning..

    eftersom jag klarade henne på första försöket.. rancor behövde jag två försök på så kalla det en jävla tur enbart! mitt liv var en träff ifrån död i slutet.. en närstrid jag tryckte helt random på för att vara ärlig.

    jag använde iaf slumpmässiga force lightning och försökte hinna slå henne med sabeln så mycket det gick efter force energin var slut.. såhär höll jag på.. helt random.. fick väl till nån special då och då.. kan inte säga så mycket mer.. force lighting och ett jävla flyt verkade effektivt iaf.
    boss Proxy / Darth Maul

    proxy börjar som någon av de andra bossarna, han ändrar skepnad då och då.. men med lite tur så hinner du slå första skepnaden så mycket att när du får möta nästa skepnad så är energin nästan noll. det kanske låter svårt men det är inte så krångligt, låt dem inte springa omkring bara, force lightning och saber, bara att mata.. (maris brood är inte alls lika jobbig här som jag tyckte innan, man kan ta det rätt lugnt med henne och styra fighten bättre, antar att pulsen inte är så hög nu.. haha)

    när energin är slut för någon av skepnaderna så blir proxy, darth maul's skepnad. akta dig för närstrider, han har dubbel laser på staven så du förlorar mycket kraft om han börjar snurra.. håll dig på avstånd, använd force grip och kasta iväg honom, nu har du chansen att sticka honom några gånger med saber, men jag föredrog att kasta iväg min saber mot honom när han precis kommit upp istället, ville inte vara nära honom. repetera detta och använd force push när tillfälle ges.

    boss Star Destroyer

    stå bakom någon av pelarna, använd force lightning på alla tie fighters. jag tyckte de var lättast att hoppa ut lite från sidan av pelaren, trycka uppåt med force lightning. håll på så till de är borta. nu ska du använda force grip för att dra in skeppet. titta hur du ska hålla de två styrspakarna, efter ett tag blir de gröna och du ska dra dem neråt för att dra in skeppet. nya tie fighters kommer då och då så man får avsluta och repetera. jag antar att ha uppgraderat force grip underlättar på denna. jag hade bara en uppgradering på den, men de gick rätt fint ändå.
    boss Darth Vader

    håll dig i luften när han börjar bli röd och laddar för en force push. flytta dig snabbt och försök få in saber slag där du håller in X länge så du slår hårt ner. tyckte inte att force lightning fungerade så bra utan det är force push och saber som gäller, det går att använda force grip.

    efter ett tag flyttas ni till en annan del, använda då force grip för att dra ut saker i väggen och kasta på honom, det verkar vara lugnt tills han får lite mindre energi.. då är det force push, force repulse och saber som gäller.

    efter du klarat honom så verkar man kunna välja att slåss mot the emperor eller darth vader en andra gång beroende på var du går.. verkar alltså finnas två slut, jag valde att slåss mot the emperor denna runda.

    boss The Emperor

    jag körde i princip endast med saber och force repulse mot honom. det är väldigt svårt att försvara sig mot blixtarna han skjuter men det går, ibland tar det dock på din force energi. jag tyckte det fungerade bättre att kämpa mot honom även om han träffade med blixtarna, jaga honom och hugg med saber! när han gör ett kraftfält omkring sig och lyfter upp skrotet i luften.. hoppa då upp nära skrotet och gör en force repulse, skrotet kommer ni flyga iväg och du slipper att gömma dig undan för att han ska kasta dem mot dig, det är jobbigt. du kan attackera honom direkt efter du gjort force repulse mot skrotet och hans kraftfält är borta. då och då kommer andra gubbar in.. kör force lightning och force repulse mot dessa. repetera sedan allt.

    detta kanske låter väldigt jobbigt, det var det i början.. men det är inte så farligt när du kommer in i rutinen, du börjar om mot emperor hela tiden om du dör så det är bara att kämpa på.
    the end.

    väljer du att fortsätta vid menyn så kommer du börja på ditt andra varv, med en ny dräkt. du har också alla dina krafter kvar, vilket kommer göra detta varvet, mycket enklare förhoppningsvis.
    Last edited by int21; 2008-09-21 at 21:50.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Tycker också att detta var roligt! Eller är rättare sagt! Jag har dock kört fast redan :P Svårt att förklara rikigt vart det är.. men det flyger massa grejer i luften hela tiden, så ska man kasta grejer på en, inte boll men det liknar nåt sånt som sitter fast på ett tak. Sitter två jämte varandra, varav en måste träffas. Sen nedanför så ser det ut som ett skepp som blinkar hela tiden, tydligen ska man göra nåt med det men det sitter fast i marken. Haha, vilka dåliga förklaringar, är på andra banan tror jag det är

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Tycker också att detta var roligt! Eller är rättare sagt! Jag har dock kört fast redan :P Svårt att förklara rikigt vart det är.. men det flyger massa grejer i luften hela tiden, så ska man kasta grejer på en, inte boll men det liknar nåt sånt som sitter fast på ett tak. Sitter två jämte varandra, varav en måste träffas. Sen nedanför så ser det ut som ett skepp som blinkar hela tiden, tydligen ska man göra nåt med det men det sitter fast i marken. Haha, vilka dåliga förklaringar, är på andra banan tror jag det är
    du ska kasta skotet på den blå'a saken på taket. vet inte om det måste vara elektricitet i skrotet.. kasta en sån på den blåa iaf så kommer du kunna hoppa in där.. jag skulle kunna tänka mig att du kan hoppa upp där och använda force lightning för att öppna ett hål.. hoppa sen ner där.. var beredd och döda 2-3 gubbar väl inne.. den blåa på marken gjorde jag nog inget med.. kanske går att lyfta upp den så man lättare kommer upp på taket.. vad vet jag.. ja kom upp där ändå med lite teknik

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Tackar int21, det fungerade utmärkt Tog mig förbi bossen också, han på tredje bilden

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Tackar int21, det fungerade utmärkt Tog mig förbi bossen också, han på tredje bilden
    så bra, visst är den lite jobbig? jag tyckte det iaf.. till en början..

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Japp, han var lite krånlig. Har nötit lite till och klarade nyss Proxy, följer dina råd int21 Funkar ju kanon.. Verkar inte vara långt kvar nu då? Bara ett fåtal bossar...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Japp, han var lite krånlig. Har nötit lite till och klarade nyss Proxy, följer dina råd int21 Funkar ju kanon.. Verkar inte vara långt kvar nu då? Bara ett fåtal bossar...
    hehe.. okej.. kul de fungerar

    ja, the destroyer borde du inte ha några problem med och efter den så är det sista banan, death star. den är inte så svår.

    ett tips är att du i början på den banan tar en av hissarna i hörnen upp till taket, ta de två jedi holocrons som är där, har för mig det var två. hoppa sedan ner till mitten där det blinkar blått och gör force repulse så kommer du ut ur det rummet, om du inte vill fightas så klart.

    senare på den banan kommer du möta två robotar, detta är sista delen innan darth vader och gänget. det finns lite gubbar att döda efter dessa robotar så behöver du poäng för att uppgradera vapen.. döda robotarna, döda fler gubber och dö sen. du kommer få börja precis vid robotarna igen, så det är bara att repetera, man får väl ca 50K poäng / liv eller nåt..

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Okej, tackar Är på Dart Vader nu, har dött två gånger, tycker det är svårt att undvika att få grejerna på sig som han kastar iväg. Jag är så jäkla dålig på att sikta, så träffar han knappt med de som jag försöker kasta på honom, när han står där i mitten.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Så, då var det avklarat! Sammanfattningsvis tycker jag att det var ett riktigt bra spel. Skön design, varierande banor, upplevde det inte så enformigt. Klar 4/5!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Så, då var det avklarat! Sammanfattningsvis tycker jag att det var ett riktigt bra spel. Skön design, varierande banor, upplevde det inte så enformigt. Klar 4/5!
    grattis... typ den recensionen jag ger det. är t.o.m. på andra varvet och letar efter alla holocrons, mycket roligare denna gång när du känner dig som en terminator som bara går omkring lugnt och dödar allt du ser med en enkel force lightning.. iaf första banan, bossen var löjligt enkel. det bästa är att du får mer och mer uppgraderingar, kanske underlättar för att få det alternativa slutet.

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    17
    alternativa slut? får man väll ta och spela igenom allt igen då: >

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Daanjeel Visa Inlägg
    alternativa slut? får man väll ta och spela igenom allt igen då: >
    japp, det finns två slut. du kan välja att slåss mot darth vader igen istället för the emperor.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tänkte bara upplysa er om att det finns ett addon för halva priset under denna veckan, 400 ms points. jedi temple heter det, ett måste för er som diggade detta lir.

    *edit* 400 ms points är i runda slängar 45 spänn, det är endast en bana med boss och lite kostymer man får för de slantarna så det kanske inte är värt det. hur som helst så var det skoj att lira igen, tog ett tag innan man lärde sig kombos igen. glömde nästan att man får 30 i achivement när man klarar det.
    Last edited by int21; 2009-07-25 at 20:16.

Liknande diskussioner

  1. Star Wars The Force unleashed
    By Grima in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 11:52
  2. Kan inte spara i tex LEGO star wars
    By knegarpetter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 17:58
  3. Rancor i Lego Star Wars II
    By Roger Häll in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 23:52
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 17:52
  5. Hur full HD får man ha?
    By caprice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •