Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Ny layout till xbox 360 Menyn

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Ny layout till xbox 360 Menyn

    Om ni har letat runt på nätet om nyheter till xbox 360 så har ni säkert märkt att inom kort så ska den genomgå en "makeover"http://content.zdnet.com/2346-9595_22-211917-6.html i sin meny-Layout och få en rad nya funktioner... man kommer bland annat kunna "installera" sina spel på sin Xbox360 hårdisk,http://www.youtube.com/watch?v=GQMAz1qIWvs men kräver dock att man stoppar in CD-Skivan för att kunna spela spelet( om ni undrar varför man ska då i huvud taget installerar spelen då är det därför att laddningstiden på spelen kommer bli kortare ) frågan är då bara om man har en flashad Xbox360 som tar kopierade spel, kommer de även att kunna installeras på xboxen, lr vad tror ni `?
    Two psp phat with CFW 3.90 m33-3 + 1.5 kernel
    SanDisk Memory Stick Pro Duo Gaming 8GB
    Three 1800 mAh and one 2200 mAh Battery

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Harjus Visa Inlägg
    frågan är då bara om man har en flashad Xbox360 som tar kopierade spel, kommer de även att kunna installeras på xboxen, lr vad tror ni `?
    ja, det tror jag kommer fungera.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Vadå, man måste alltså ha spelets skiva i iaf fast det spelar från hdd:n? Det låter ju på sätt och vis najs ifall dom kunde haxxa så man kan ha nån form av fulskiva i konstant oavsett vilket spel man vill spela från hdd:n. Då blir det ju lite som den gamla xboxen vilket man saknat rejält :P

    Är det möjligt? Vad tror ni?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Vadå, man måste alltså ha spelets skiva i iaf fast det spelar från hdd:n? Det låter ju på sätt och vis najs ifall dom kunde haxxa så man kan ha nån form av fulskiva i konstant oavsett vilket spel man vill spela från hdd:n. Då blir det ju lite som den gamla xboxen vilket man saknat rejält :P

    Är det möjligt? Vad tror ni?
    tror du kommer får vänta länge på att spela utan skiva. givetvis kommer det ant. fungera att "installera" backuper, men självklart måste du sätta in skivan för att spela.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tror du kommer får vänta länge på att spela utan skiva. givetvis kommer det ant. fungera att "installera" backuper, men självklart måste du sätta in skivan för att spela.
    Jo jag menade helt enkelt om du drar parallellen till PC spel om du t.ex. kör ett "no-cd"-crack. Alltså en fil som helt enkelt tar bort cd-checks-skyddet från startfilen.

    Om spelet finns på hårddisken så lär det ju bara vara en "kontroll" vid start så att du har skivan i (precis som i PC-spels världen). Om det gick att simulera, ex skapa en skiva med en mängd startfiler (från olika spel) och låta den sitta i hela tiden och så fann aktuellt spel just den filen på skivan utan att man behövde växla skiva hela tiden.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo jag menade helt enkelt om du drar parallellen till PC spel om du t.ex. kör ett "no-cd"-crack. Alltså en fil som helt enkelt tar bort cd-checks-skyddet från startfilen.

    Om spelet finns på hårddisken så lär det ju bara vara en "kontroll" vid start så att du har skivan i (precis som i PC-spels världen). Om det gick att simulera, ex skapa en skiva med en mängd startfiler (från olika spel) och låta den sitta i hela tiden och så fann aktuellt spel just den filen på skivan utan att man behövde växla skiva hela tiden.
    jag svarade ur ett mer realistiskt perspektiv, den närmsta tiden, visst kanske de kommer en sådan funktion, men de kommer säkert ta väldigt lång tid.. varför kan man inte redan spela från hdd som med xbox? det har lixom gått 3år redan.. du har nog lite av svaret där..

    tänk sedan vilka problem det ant. medför, dels med live och 1år av testande om säkerhet osv, vidare utveckling osv.. de hinner komma ut nya konsoler innan allt fungerar som det ska är vad jag tror.

    förstår inte poängen att gissa sig fram.. svara ja, det tror jag.. och sen kanske det tar 5år.. vad är poängen med det?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag svarade ur ett mer realistiskt perspektiv, den närmsta tiden, visst kanske de kommer en sådan funktion, men de kommer säkert ta väldigt lång tid.. varför kan man inte redan spela från hdd som med xbox? det har lixom gått 3år redan.. du har nog lite av svaret där..

    tänk sedan vilka problem det ant. medför, dels med live och 1år av testande om säkerhet osv, vidare utveckling osv.. de hinner komma ut nya konsoler innan allt fungerar som det ska är vad jag tror.

    förstår inte poängen att gissa sig fram.. svara ja, det tror jag.. och sen kanske det tar 5år.. vad är poängen med det?
    Som jag förstår det så har dom väl inte brytt sig om att arbeta så mycket mer på det hela då målet var att spela brända skivor. Men jag håller med dig. Känns som att det kan ta väldigt lång tid och då konsollen redan funnits flera år kanske man inte hinner utnyttja den funktionen så där överdrivet länge innan nästa generations konsoll kommer. Men fanns den idag hade det varit najs :P Inget mer köp av överdrivet dyra DL skivor.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Som jag förstår det så har dom väl inte brytt sig om att arbeta så mycket mer på det hela då målet var att spela brända skivor. Men jag håller med dig. Känns som att det kan ta väldigt lång tid och då konsollen redan funnits flera år kanske man inte hinner utnyttja den funktionen så där överdrivet länge innan nästa generations konsoll kommer. Men fanns den idag hade det varit najs :P Inget mer köp av överdrivet dyra DL skivor.
    jag tycker inte att DL skivor är så dyra, man behöver inte ha allt som kommer ut.. man märker att det är få spel man verkligen tycker om.. tycker dock om funktionen att kunna starta från hdd och slippa ladd tider.. skulle jag vilja ha något så är det en funktion att kunna lägga in arcade spel utan live etc..

    jag tror att många känner att det är försent att utveckla mer ingående saker till 360'n. det skulle gjorts för längesen och vill man ha något gjort, gör det själv, visa lite framsteg så hakar folk på. men orkar någon ta tag i något nu? sitta och pilla i 1 år innan man får de funktionellt och smidigt?

    okej, jag kan få tag i några boxar, plugga mer ingående om kretsar och lösa några problem, hitta vägar.. men jag tycker det är bra som det är och vill hellre spendera tiden med något annat. tror de flesta tänker så, de väntar på att någon annan gör det.

    varför är det så att alla väntar på c4eva firmware hela tiden och ingen annan skrivit egna? finns säkert många med likadan kunskap, fast inte orkar lägga energi på något som fungerar bra.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag tycker inte att DL skivor är så dyra, man behöver inte ha allt som kommer ut.. man märker att det är få spel man verkligen tycker om.. tycker dock om funktionen att kunna starta från hdd och slippa ladd tider.. skulle jag vilja ha något så är det en funktion att kunna lägga in arcade spel utan live etc..

    jag tror att många känner att det är försent att utveckla mer ingående saker till 360'n. det skulle gjorts för längesen och vill man ha något gjort, gör det själv, visa lite framsteg så hakar folk på. men orkar någon ta tag i något nu? sitta och pilla i 1 år innan man får de funktionellt och smidigt?

    okej, jag kan få tag i några boxar, plugga mer ingående om kretsar och lösa några problem, hitta vägar.. men jag tycker det är bra som det är och vill hellre spendera tiden med något annat. tror de flesta tänker så, de väntar på att någon annan gör det.

    varför är det så att alla väntar på c4eva firmware hela tiden och ingen annan skrivit egna? finns säkert många med likadan kunskap, fast inte orkar lägga energi på något som fungerar bra.
    Dyra och dyra beror väl på hur man ser det. Om en Verbatim DVD+/-R kostar 2 kr och en Verbatim+R DL kostar 20 kr för knappt dubbelt utrymme så tycker jag dom är dyrare än vad dom borde vara. Sen är det naturligtvis billigt i jämförelse med vad ett originalspel kostar. Dock var min kommentar ur synpunkt på prisskillnaden mellan DVD+/-R och DVD+R DL då dom inte borde behöva kosta 10 ggr mer. Men eftersom man får ca 25-30 DL skivor för samma pris som ett originalspel så ska man väl hålla käft :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Dyra och dyra beror väl på hur man ser det. Om en Verbatim DVD+/-R kostar 2 kr och en Verbatim+R DL kostar 20 kr för knappt dubbelt utrymme så tycker jag dom är dyrare än vad dom borde vara. Sen är det naturligtvis billigt i jämförelse med vad ett originalspel kostar. Dock var min kommentar ur synpunkt på prisskillnaden mellan DVD+/-R och DVD+R DL då dom inte borde behöva kosta 10 ggr mer. Men eftersom man får ca 25-30 DL skivor för samma pris som ett originalspel så ska man väl hålla käft :P
    det finns DL skivor som är billiga.. kvaliten är därefter men man kan utveckla din synpunkt... om jag köper en mercedes fast jag vill inte ha några märken eller logos utan bara själva bilen.. borde den inte säljas jävligt mycket billigare då? jag kan leva med att ha en "noname" bil..

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Ett annat plus med att man kan lägga in spelen på HDD:n är att skivorna inte behöver stå och snurra hela tiden vilket resulterar i att konsolen låter mycket mindre .

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det finns DL skivor som är billiga.. kvaliten är därefter men man kan utveckla din synpunkt... om jag köper en mercedes fast jag vill inte ha några märken eller logos utan bara själva bilen.. borde den inte säljas jävligt mycket billigare då? jag kan leva med att ha en "noname" bil..
    Nu förstod jag inte riktigt jämförelsen, kan bero på att jag är trött på söndagsmorgonen =)

    Det är ju ändå skillnad på dye.. Om nåt noname företag gjort skivorna som Verbatim säljer eller om ex Tayo Yuden gjort dom. Nu säljer väl bara Verbatim kvalitetskivor rakt igenom men om vi säger Sony, TDK eller Traxdata istället. Där kan ju kvaliteten variera enormt fast skivorna kostar lika mkt.

    Alltså, om Tyao Yuden sålt till DataWrite och Verbatim så tror jag inte skillnaden är så stor även om Verbatim skivan kostar dubbelt så mkt =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Alltså, om Tyao Yuden sålt till DataWrite och Verbatim så tror jag inte skillnaden är så stor även om Verbatim skivan kostar dubbelt så mkt =)
    saken är ju att de lever på märket och man vet ju vad man får. verbatim dvdr+- har blivit riktigt billiga nuförtiden faktisk, mot va de var förr, visst är DL dyra, men de har varit mycket dyrare. jag tycker fortfarande att de är vid den prisnivån nu att jag lägger hellre lite extra, vet vad jag får, än att chansa på någon noname dye som verbatim ev. sålt vidare om du förstår mig.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    saken är ju att de lever på märket och man vet ju vad man får. verbatim dvdr+- har blivit riktigt billiga nuförtiden faktisk, mot va de var förr, visst är DL dyra, men de har varit mycket dyrare. jag tycker fortfarande att de är vid den prisnivån nu att jag lägger hellre lite extra, vet vad jag får, än att chansa på någon noname dye som verbatim ev. sålt vidare om du förstår mig.
    Jag förstår precis =)

    Jag menade bara att prisskillnaden mellan DVD+/-R och DVD+R DL är som att jämföra en hamburgare för 20 kr mot en pizza för 50 kr. Jag skulle ju fortfarande köpa pizzan för 50 kr även om jag tycker att den är onödigt dyr jämfört med hamburgaren med tanke på det "lilla" extra innehållet man får =)

    Men visst har dom sjunkit ofantligt i pris. Kommer inte ihåg vad dom kostade i början men nu finns det väl Vebratim för runt en 15 kr kanske.

    Blir intressant när Blu-ray brännare + skivor börjar komma ner i pris. Då kanske man kan byta ut xvid-samlingen mot en mkv-samling istället utan att det blir en miljard skivor :P

    Får väl hoppas dom lyckas luska ut ps3:an skydd också så kanske man kan köpa en sådan också.

    Fan, snart kan man ju simma i konsoller i hemmet =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Dyra och dyra beror väl på hur man ser det. Om en Verbatim DVD+/-R kostar 2 kr och en Verbatim+R DL kostar 20 kr för knappt dubbelt utrymme så tycker jag dom är dyrare än vad dom borde vara. Sen är det naturligtvis billigt i jämförelse med vad ett originalspel kostar. Dock var min kommentar ur synpunkt på prisskillnaden mellan DVD+/-R och DVD+R DL då dom inte borde behöva kosta 10 ggr mer. Men eftersom man får ca 25-30 DL skivor för samma pris som ett originalspel så ska man väl hålla käft :P

    Dl skivor får man för ca 4.30kr/st.
    Beror ju inköpställe.
    Dem skivor jag kört ger iaf 92 I Quality Score.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Dl skivor får man för ca 4.30kr/st.
    Beror ju inköpställe.
    Dem skivor jag kört ger iaf 92 I Quality Score.
    antar du syftar på arita? ritekd01 är heller inga kvalitets skivor.. dessa skivor finns också under andra märken med samma mediakod.. de är rätt känsliga vid lagerbytet och det gäller att ha "rätt" uppsättning av brännare / program om du vill ha dem pålitliga.. de är bra med vissa uppsättningar men är knappt läsbara med andra, speciellt vid lagerbytet. visst fungerar de bra med rätt uppsättning och en vettig läsare, men med daglig användning / slitage och en känslig läsare så märker man varför de är billiga. det är inga skivor att lagra backuper på iaf

    det är skivor man får prova sig fram med.. har man fått dem att fungera på "sitt" eget system med sin "egen" hårdvara så är det inte säkert de fungerar hos någon annan. detta tycker jag är en viktig aspekt, att kunna lita på skivor att de fungerar på många system och har lång livslängd.

    många billiga DL skivor kan hantera DVD9 filmer rätt okej, men fyller du dem med enbart data i form av filer eller massa små filmer i xvid formatet tex.. så märks det rätt tydligt vad det är för skivor.. orkar man inte leta skivor för "varje" område så håller man sig till lite dyrare och pålitliga märken.

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    antar du syftar på arita? ritekd01 är heller inga kvalitets skivor.. dessa skivor finns också under andra märken med samma mediakod.. de är rätt känsliga vid lagerbytet och det gäller att ha "rätt" uppsättning av brännare / program om du vill ha dem pålitliga.. de är bra med vissa uppsättningar men är knappt läsbara med andra, speciellt vid lagerbytet. visst fungerar de bra med rätt uppsättning och en vettig läsare, men med daglig användning / slitage och en känslig läsare så märker man varför de är billiga. det är inga skivor att lagra backuper på iaf

    det är skivor man får prova sig fram med.. har man fått dem att fungera på "sitt" eget system med sin "egen" hårdvara så är det inte säkert de fungerar hos någon annan. detta tycker jag är en viktig aspekt, att kunna lita på skivor att de fungerar på många system och har lång livslängd.

    många billiga DL skivor kan hantera DVD9 filmer rätt okej, men fyller du dem med enbart data i form av filer eller massa små filmer i xvid formatet tex.. så märks det rätt tydligt vad det är för skivor.. orkar man inte leta skivor för "varje" område så håller man sig till lite dyrare och pålitliga märken.
    Nej.
    Jag menar inte arita, då var varit testare till dessa skivor och gjort flertalet olika moment där jag utsätter skivor för olika besvärligheter.
    visserligen fungerar även dessa och det är deras printable skivor som verkar strula lite, inte dem "röda" logo skivorna. dock så är det test programmet som visar problemet. Inga spel jag provat.
    Skivorna testas sedan på 5 olika konsoler.

    Dem skivor jag anv fick quality score 94 med Samsung SH-S223Q
    och Verbatim fick 93.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Nej.
    Jag menar inte arita, då var varit testare till dessa skivor och gjort flertalet olika moment där jag utsätter skivor för olika besvärligheter.
    visserligen fungerar även dessa och det är deras printable skivor som verkar strula lite, inte dem "röda" logo skivorna. dock så är det test programmet som visar problemet. Inga spel jag provat.
    Skivorna testas sedan på 5 olika konsoler.

    Dem skivor jag anv fick quality score 94 med Samsung SH-S223Q
    och Verbatim fick 93.
    vore kul om du angav märke och mediakod till dem finns säkert folk som har nytta av det...

  19. #19
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vore kul om du angav märke och mediakod till dem finns säkert folk som har nytta av det...

    Märket heter Aone. Media kod: RICOHJPND01

    Ex på andra brännares resultat.
    NEC/Optiarc AD-7170A@2.4x-1.O3 = Utmärkt (Quality: ca 88%)
    BenQ DW1640@2.4x-BSRB = Utmärkt (Quality: ca 90%)
    Samsung SH-S182D@4x-SB04 = Utmärkt (Quality: ca 85%)
    Pioneer DVR-112D@4x-1.22 = Utmärkt (Quality ca 85%)
    Pioneer DVR-115D@4x-1.18 = Utmärkt (Quality ca 85%

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Märket heter Aone. Media kod: RICOHJPND01

    Ex på andra brännares resultat.
    NEC/Optiarc AD-7170A@2.4x-1.O3 = Utmärkt (Quality: ca 88%)
    BenQ DW1640@2.4x-BSRB = Utmärkt (Quality: ca 90%)
    Samsung SH-S182D@4x-SB04 = Utmärkt (Quality: ca 85%)
    Pioneer DVR-112D@4x-1.22 = Utmärkt (Quality ca 85%)
    Pioneer DVR-115D@4x-1.18 = Utmärkt (Quality ca 85%
    Har inte Aone varit ett riktigt budgetmärke oavsett vad dom gjort? Får kolla på club.cdfreaks.com. Dom brukar väl ha rätt tajt koll på grejer.

    Edit:

    Hehe ja dom lät ju lovande =)
    http://club.cdfreaks.com/f33/ricohjp...pnd01c-238365/

    Den tråden sa väl det mesta..
    Last edited by pemani; 2008-09-29 at 21:35.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #21
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Har inte Aone varit ett riktigt budgetmärke oavsett vad dom gjort? Får kolla på club.cdfreaks.com. Dom brukar väl ha rätt tajt koll på grejer.

    Edit:

    Hehe ja dom lät ju lovande =)
    http://club.cdfreaks.com/f33/ricohjp...pnd01c-238365/

    Den tråden sa väl det mesta..
    Pioneer DVR-111D@2.4x-8.29 = Hyggligt (Quality: ca 50%, ej rekommenderat men funkar att spela på)

    Tom min Nec 3500 ger 73%. Pioneer 111 är en riktigt sug brännare som bara verkar ha problem med allt annat än Verbatim när det kommer till udda DL format.
    Och det är just denna brännare som nämns i länken.
    Last edited by Andreas_Ace; 2008-09-29 at 21:58.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Har inte Aone varit ett riktigt budgetmärke oavsett vad dom gjort? Får kolla på club.cdfreaks.com. Dom brukar väl ha rätt tajt koll på grejer.

    Edit:

    Hehe ja dom lät ju lovande =)
    http://club.cdfreaks.com/f33/ricohjp...pnd01c-238365/

    Den tråden sa väl det mesta..
    de skivorna är värdelösa till data iaf.. har ett gäng sådana skivor där andra laget blir värdelöst.. 100% ok blir bränningarna och inga errors enligt imgburn och nero.. men precis i lagerbytet så läser den inte ca 50mb eller nåt.. så det är inga skivor att lägga serier på iaf.. har testat med samsung brännare (olika firmwares 4-6)och äldre pioneer. har aldrig testat att bränna rena isos / dvd9 på dem.. kommer inte göra det heller

    de verkar vara väldigt kinkiga på firmware i brännare mm.. äldre firmware har jag fått bättre resultat med.. jag litar inte ett dugg på dessa iaf.. det är min erfarenhet..

    en del lyckas med dem.. bara att gratulera..

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Maken till off topic har jag sällan skådat =)

    Tror det kommer funka galant att installera brända. Bra grej, då kanske vi med benq äntligen kan spela GTA piratat, yay! Fast har ju köpt det nu ändå. Vem vet? Fler spel kanske kommer med samma problem och då kan man ju inte annat än tacka microsoft för hjälpen. Hehe

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Fyy faan vad fult.

    Ser ut som en Mediacenter PC krockat med en Wii o alla Wiimis är på rymmen *Suck*


    Lite som en Sims 1 till Sims 2 uppgradering av Wiimis, de har blivit mer vuxna o fått bättre former *skratt*


    Last edited by Pendragon; 2008-09-30 at 10:10.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Fyy faan vad fult.

    Ser ut som en Mediacenter PC krockat med en Wii o alla Wiimis är på rymmen *Suck*

    *fula bilder*
    man gråter nästan när man ser vad som händer med SPEL-konsolerna...

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    man gråter nästan när man ser vad som händer med SPEL-konsolerna...
    Kan du inte spela på dem längre?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    Kan du inte spela på dem längre?
    de övergår mer från att vara SPEL-konsoler till bling bling och multimedia konsoler.. snart krävs det att varje spelare har en gullig avatar och bla.. bla.. bla.. varför slänger de inte in sånthär i dvd-spelare.. är väl jättemånga som vill ha gulliga skins till dem och varför inte slänga in stöd för poker där med när de ändå är igång.. du kanske fattar min poäng..

  28. #28
    gubben100 Guest
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    de övergår mer från att vara SPEL-konsoler till bling bling och multimedia konsoler.. snart krävs det att varje spelare har en gullig avatar och bla.. bla.. bla.. varför slänger de inte in sånthär i dvd-spelare.. är väl jättemånga som vill ha gulliga skins till dem och varför inte slänga in stöd för poker där med när de ändå är igång.. du kanske fattar min poäng..
    Nu får du väll änå ge dig! Det är väll ganska frivilligt att använda consollen till mer än att spela. Varför de blev så här har vi väll de som skapade dashboarden till xboxen att tacka och mig veteligen var de ingen som klagade då! Nja tycker du har rätt till en åsikt men ack så fel du har"min åsikt" Tex de är fanimej roligare att få mer poäng till sin profil än glädjen att spela spelet. I skrivandet stund ca 19 000 poäng gamer tag jeppe 93

    tack och hej

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
    Nu får du väll änå ge dig! Det är väll ganska frivilligt att använda consollen till mer än att spela. Varför de blev så här har vi väll de som skapade dashboarden till xboxen att tacka och mig veteligen var de ingen som klagade då! Nja tycker du har rätt till en åsikt men ack så fel du har"min åsikt" Tex de är fanimej roligare att få mer poäng till sin profil än glädjen att spela spelet. I skrivandet stund ca 19 000 poäng gamer tag jeppe 93

    tack och hej
    du kanske skulle ta och tänka steget längre än enbart xbox och profiler... vad jag menar är att allt blir mer och mer komplicerat och själva basfunktionen är bara en i mängden... du kan gärna kommentera vidare och inte bara plocka det som gällde ditt poängsamlande.. har inte ens nämnt nåt negativt om "points" systemet och livetjänsten...

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    360 - spelkonsol? nee, aldrig hört på maken, den köper man ju för att kunna visa filmer, bilder och leka med avatars. NOT!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation 3 spelen som inte kommer till xbox?
    By HeadHunter87 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:01
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Koppla xbox 360 med nätverkskabel
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 18:47
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 15:13
  5. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 17:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •