Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Crc-check

  1. #1
    ljungkullen Guest

    Crc-check

    Hejsan!

    En kompis är väldigt sugen på att gå upp online med nya NHL 09. Grejen är att NHL inte finns i databasen än så man kan inte utföra crc checken. Är det nödvändigt för att inte bli avstängd? Eller är det bara om man inte har Iextreme 1.4 som man bör göra det?

    Och ja vet att det är alltid en risk med flashad box......

    /Mats

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Hejsan!

    En kompis är väldigt sugen på att gå upp online med nya NHL 09. Grejen är att NHL inte finns i databasen än så man kan inte utföra crc checken. Är det nödvändigt för att inte bli avstängd? Eller är det bara om man inte har Iextreme 1.4 som man bör göra det?

    Och ja vet att det är alltid en risk med flashad box......

    /Mats
    du behöver inte köra crc-checken, inga nya spel finns med i xdvdmulleters databas.. den senaste kom ut slutet av 2007 om ja inte minns fel.. det känns dock viktigare att ev. kolla 2006 spel, med ev. crc då ixtreme och allt inte var fullt utvecklat och rippningstekniken har utvecklats sen dess.

  3. #3
    ljungkullen Guest
    Jag har rotat upp den här gamla frågan och Nhl09 g¨r det ju inte heller att utföra stealth checken gemtemot ett original! Är det nån som vet om den är okej ändå? För den checken är väl ganska viktig? Tackar/Mats

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Jag har rotat upp den här gamla frågan och Nhl09 g¨r det ju inte heller att utföra stealth checken gemtemot ett original! Är det nån som vet om den är okej ändå? För den checken är väl ganska viktig? Tackar/Mats
    nhl 09 finns inte inlagt i databasen tyvärr, nej du kan inte göra det med ett original eftersom den fortfarande inte har något att jämföra mot. jag skulle inte spela en overifierad backup när jag är inloggad mot live, men det är upp till dig. offlinespel är ok. har du ett original och vet hur man rippar så kan du rippa stealthen själv, gör det gärna fler gånger från olika läsare för att se om de skiljer sig mellan läsare, en xbox läsare är att föredra att rippa från.

  5. #5
    ljungkullen Guest
    okej, tack ... rippning är inget som jag kommer att göra men tack ändå!
    Märkligt att det inte finns nåt original upplagt på 4 månader´.. det var likadant med NHL 08! Vi får se om jag är online med det eller inte! Tack för hjälpen ändå!
    /Mats

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    okej, tack ... rippning är inget som jag kommer att göra men tack ändå!
    Märkligt att det inte finns nåt original upplagt på 4 månader´.. det var likadant med NHL 08! Vi får se om jag är online med det eller inte! Tack för hjälpen ändå!
    /Mats
    dessa finner ja i databasen när de gäller 08-09. att den inte hittar 08 kan bero på att det är en annan pal version av spelet, multi 2, multi 3 osv. de kan ju skilja sig åt.

    384. NHL 08 (PAL) (601CA0DD) regionslåst

    425. NHL 09 (NTSC-U) (10719FCC) regionslåst

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  2. mic check one-two one-two
    By FantomenK in forum Test
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:35
  3. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:23
  4. CRC misslyckades!?
    By mysiskatten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 20:40
  5. FELSÖKNINGSGUIDE NEO4
    By Hansi in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 09:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •