Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Dvd läsaren vill inte läsa längre.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17

    Dvd läsaren vill inte läsa längre.

    Jag har en flashad Benq läsare som har fungerat felfritt i ca 10 mån.
    Men helt plötsligt så slutade den att fungera om jag stoppar i ett spel så står det reading i 5 sek sedan händer det inget mer har testat både original spel och brända spel även testat med Dvd film men samma resultat.
    Man har ett gnisslande ljud precis när man stoppar i spelet vet ej vad det kan vara är det någon som har råkat ut för samma problem??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Magneten som håller fast brickan som klämmer fast skivan i driven har lossnat, bara å limma dit den igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Tack Hansi ska testa detta så fort jag kommer hem.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Hej.
    Jag delade på Dvd läsaren menar du den runda svarta grejen i locket är det den du menar men den sitter där den ska.
    Jag kunde lagt in en bild och visat men det går inte lägga in bilder.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Hej.
    Jag delade på Dvd läsaren menar du den runda svarta grejen i locket är det den du menar men den sitter där den ska.
    Jag kunde lagt in en bild och visat men det går inte lägga in bilder.
    Runda grejen i locket är den som fixerar skivorna mot magneten som sitter på mortorn nära lasern

    Den runda "Metallsilvriga" ringen i mitten på mortorn har en tendens att lossna o fastna i lockets del, man drar loss den och limmar tillbaka den mot mortordelen.

    Är inte den lös så låt den sitta, bänd altså inte loss den i onädan.
    Vi brukar använda en neodyniummagnet för att kontrollera att magneten sitter som den skall på de enheter som bråkar o låter "surr surr skrap" eller "Tick tick tick"

    Superlim is the shit



    ______________________________


    ___________________
    \
    | | ( )
    Laser --> x O <--- Mortor med magneten i mitten
    | | ( )
    ___________________/


    _______________________________
    Last edited by Pendragon; 2008-09-30 at 09:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Om det nu inte är magneten vad kan det vara då.
    Jag stoppade in ett spel när den var isärplockad då ser man att skivan snurrar några varv och linsen rör sig sen händer inget mer

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Nu har jag kollat magneten och den sitter bergfast.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Nu har jag kollat magneten och den sitter bergfast.
    Kan vara styrkortet som ger för mycket ström eller att lasern packat ihop, så länge vi kan läsa ut nyckeln ur kretskortet fins chansen att vi kan byta och Spoofa drive åt dig för 1.400 kr.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Jag tycker bara att det är märkligt att det inte håller längre än 10 månader hur funkar garantin på en flashad Dvd läsare?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Jag tycker bara att det är märkligt att det inte håller längre än 10 månader hur funkar garantin på en flashad Dvd läsare?
    Beror på vart den är köpt och om den var flashad i samband med köpet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Jag köpte den ny och flashade själv i januari så den har fortfarande garanti om den nu gäller.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kan vara styrkortet som ger för mycket ström eller att lasern packat ihop, så länge vi kan läsa ut nyckeln ur kretskortet fins chansen att vi kan byta och Spoofa drive åt dig för 1.400 kr.
    1400kr det verkar dyrt med tanke på att man kan köpa ett nytt arcade för 1490kr och flasha själv

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    1400kr det verkar dyrt med tanke på att man kan köpa ett nytt arcade för 1490kr och flasha själv
    det sitter nya sorts läsare i boxarna som finns att köpa idag.. för att läsa ur dvdkey ur dem så behöver du krångla liter mer vilket alla inte tycker är så enkelt.. finns en tråd om detta här.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Och du har fortfarande inte skrivit "Vart" du köpt DVD enheten...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Och du har fortfarande inte skrivit "Vart" du köpt DVD enheten...
    ********** köpte jag den för 10mån sedan.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Varför blir det en massa stjärnor när skriver vart jag har köpt mitt xbox??

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Varför blir det en massa stjärnor när skriver vart jag har köpt mitt xbox??
    För att du inte köpt den hos oss.
    Ring firman du köpte enheten från o se om du har garanti kvar o byt ut den.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    Varför blir det en massa stjärnor när skriver vart jag har köpt mitt xbox??
    antagligen konkurrent till psxcare eller liknande.. vissa ord blir blurrade, men det ska va så

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    antagligen konkurrent till psxcare eller liknande.. vissa ord blir blurrade, men det ska va så
    Jo o konstigt nog kontaktade inte kunden sin ***** firma angående Service samt garanti utan började fråga här först
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. MP4 fil vill inte visa sig i XMB'n? MKV2VOB
    By kim_gulle in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 11:04
  2. youtube på XBMC fungerar inte längre?
    By PiGGELiN in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 12:38
  3. Läser inte backups längre
    By FoGGy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 02:37
  4. DVD spelare som kan bara läsa cd skivor
    By anders winberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 21:18
  5. min xbox s60 vill inte läsa cd skivorna
    By anders winberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •