Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: 360 elite - visuella spår efter flashning?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    360 elite - visuella spår efter flashning?

    Hej!
    Är ny här på forumet och har därför en fråga ang 360elite.

    Jag fyller år om några dagar och tänkte därför fira med att handla mig en xbox 360 elite, men eftersom jag är för snål att köpa spel så tänker jag givetvis flasha den.

    Med risk att bli bannad stenhårt från detta forum så undrar jag enkelt att om man köper en maskin från tex onoff och sedan skickar in den till psxcare för flashning (eller om jag gör det själv) syns det då att man vart inne i maskinen och pillat så att garantin hos "onoff" inte täcks om ev ring of death eller bränd cpu skulle uppstå?

    Visst, det enklaste är att köpa en färdig elite på psxcare med 1 års garanti flashad och klar, men det gör helt enkelt för mycket i pris för att jag tycker att det är värt det, samt att garantierna hos ex dustin är 3 år.

    Skulle det hända något då är det ju bara att flasha om den.

    Allt ovanstående förutsätter ju att det inte syns att den varit öppnad när den flashades.

    Tackar för svar på ett suveränt forum.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Hej!
    Är ny här på forumet och har därför en fråga ang 360elite.
    Shoot

    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Jag fyller år om några dagar och tänkte därför fira med att handla mig en xbox 360 elite, men eftersom jag är för snål att köpa spel så tänker jag givetvis flasha den.
    Du som många andra

    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Med risk att bli bannad stenhårt från detta forum så undrar jag enkelt att om man köper en maskin från tex onoff och sedan skickar in den till psxcare för flashning (eller om jag gör det själv) syns det då att man vart inne i maskinen och pillat så att garantin hos "onoff" inte täcks om ev ring of death eller bränd cpu skulle uppstå?
    Undrar just varför du skulle bli bannad för en sådan fråga
    Ja ja.. När vi öppnar maskinerna syn det sällan att vi gjort detta, dock det enda vi inte kan lova kommer vara helt är det Garantisigill från Microsoft, de brukar ryka då man bänder skalen rätt ofta. men vi säljer ju nya sxådana för 300 kr så
    Generellt så ryker din garanti om detta sigill + brytmärken syns på din box

    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Visst, det enklaste är att köpa en färdig elite på psxcare med 1 års garanti flashad och klar, men det gör helt enkelt för mycket i pris för att jag tycker att det är värt det, samt att garantierna hos ex dustin är 3 år.
    Ja vi tar ju betalt för att vi är snälla o ger er garanti trots att den rykt all världens väg då vi öppnat konsoller man köpt moddade o klara hos oss
    Dustin har inga fördigmoddade konsoller med 3 års garanti och det var länge sedan de sålde Färdigmoddade DVD spelare som vi moddade på pall åt dem innan de såldes till deras kunder

    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Skulle det hända något då är det ju bara att flasha om den.
    prexis, man kastar in orginalmjukvara eller DVD på liteonmaskiner o ett nytt fräscht sigill från Ms.

    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Allt ovanstående förutsätter ju att det inte syns att den varit öppnad när den flashades.
    just det ja.

    Citat Original inlägg av inzane Visa Inlägg
    Tackar för svar på ett suveränt forum.
    Nöjet är helt på vår "sida"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Shoot



    Du som många andra



    Undrar just varför du skulle bli bannad för en sådan fråga
    Ja ja.. När vi öppnar maskinerna syn det sällan att vi gjort detta, dock det enda vi inte kan lova kommer vara helt är det Garantisigill från Microsoft, de brukar ryka då man bänder skalen rätt ofta. men vi säljer ju nya sxådana för 300 kr så
    Generellt så ryker din garanti om detta sigill + brytmärken syns på din box



    Ja vi tar ju betalt för att vi är snälla o ger er garanti trots att den rykt all världens väg då vi öppnat konsoller man köpt moddade o klara hos oss
    Dustin har inga fördigmoddade konsoller med 3 års garanti och det var länge sedan de sålde Färdigmoddade DVD spelare som vi moddade på pall åt dem innan de såldes till deras kunder



    prexis, man kastar in orginalmjukvara eller DVD på liteonmaskiner o ett nytt fräscht sigill från Ms.



    just det ja.



    Nöjet är helt på vår "sida"
    Tack för din info.

    Om ni inte kan garantera att det inte blir brytmärken på boxen så förändrar det ju hela iden om att köpa den billigare med 3 års garanti på dustin.
    Skulle det hända något kan man ju inte reklamera den med brytmärken precis, även om man har kostat på den 300 på ett nytt Ms sigill.

    Om jag viste att det skulle bli märken efter flashning, skulle jag handlat en box på dustin och lämnat in den hos er och kännt att nu har jag garanti i 3år men jag får nog ge med mig och erkänna att det är bättre att köpa en färdig med 1 års garanti hos er och hoppas att den håller 2år till efter det.

    peace

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det brukar INTE bli några märken i boxen när vi modifierar den, däremot händer det som sagt att garantisigillet skadas och måste bytas om man vill att det skall se perfekt ut.

    Tittar man på insidan av lite-on dvdläsaren så ser man nog att vi varit tvungna att löda i den för att läsa ur nyckeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 elite
    By EvilBetty in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 14:08
  2. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51
  3. Halverst orolig efter 360 flashning?
    By GinGin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •