Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: VGA Kabel + Optisk .. Inget ljud nu!

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    VGA Kabel + Optisk .. Inget ljud nu!

    Har haft min xbox 360 kopplad med en vga kabel med optisk ljud utgång på i över 3 månader nu. Skulle spela idag och då funkar inte ljudet?
    Är det nåt som brukar hända eller bör jag se över mina inställningar ytterligare en gång till?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Har haft min xbox 360 kopplad med en vga kabel med optisk ljud utgång på i över 3 månader nu. Skulle spela idag och då funkar inte ljudet?
    Är det nåt som brukar hända eller bör jag se över mina inställningar ytterligare en gång till?
    Kika om inte dina småbarn eller sambo varit på din stereoanläggning o pillat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Nä, grejen är att jag är elektriker. Och vi har renoverat vardagsrummet. Jag har fräst in alla kablar i väggen. Men det finns inga 15m optiska kablar. Så jag köpte 2 st 10m och en rak skarv o satte fast i väggen .
    Det visar sig att det inte finns 10m+ för att signalen blir för dålig. Men det funkade ändå att köra med det fast nu så verkar det som den inte orkar längre eller nåt för den vill inte längre..
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Nä, grejen är att jag är elektriker. Och vi har renoverat vardagsrummet. Jag har fräst in alla kablar i väggen. Men det finns inga 15m optiska kablar. Så jag köpte 2 st 10m och en rak skarv o satte fast i väggen .
    Det visar sig att det inte finns 10m+ för att signalen blir för dålig. Men det funkade ändå att köra med det fast nu så verkar det som den inte orkar längre eller nåt för den vill inte längre..
    en repeater kanske löser ditt signalproblem... http://www.minhembio.com/forum/index...howtopic=91098

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla om du hittar någon inställning att ändra i 360:ns menyer, har för mig att jag hjälpt en kund eller två att få ljud genom att ställa in så att det inte skickas för moderna ljudformat till t.ex. tv som inte klarar att koda upp annat än vanlig PCM stereo.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:30
  2. Inget Ljud ....
    By vistasol in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 09:22
  3. Inget ljud vid uppspelning av fim (DVD)
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 23:34
  4. VGA HD AV Kabel till xbox 360 la av!!??
    By Danneman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 18:55
  5. Inget ljud från video
    By osis in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 15:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •