Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Bränna backuper för newbie

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Bränna backuper för newbie

    Införskaffade precis en ny 360 och den är nu flashad. Nu vill jag bränna lite spel. Jag har spenderat många timmar i forum för att lära mig allt. Och nu när jag äntligen skulle bränna mitt första spel fungerar det helt enkelt inte.

    Jag försöker bränna denna release Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars som jag kört genom xdvdmulleter där jag fick svaret att inga fixar behövde utföras. Så jag går vidare till ImgBurn. Där jag ställer in layer break till 1913760.
    Där jag gissar att problemet ligger är att när jag ska ställa in booktype till DVD-ROM, så ska jag välja min dvd-brännare. I enhetshanteraren heter den HL-DT-ST DVD-RW 4080N. Så för att kolla exakt vilken det är tar ur den ur min bärbara dator, och på enheten står det Hitatchi-LG GCA-4080N. Så jag väljer LG i ImgBurn.

    Jag kommer ett flertal procent i bränningsprocessen sen får jag ett I/O error-felmeddelande.



    Jag bränner på Verbatim DVD+R DL

    Kan nån luska ut vad mitt problem är?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din brännare gillar inte verbatimskivor, löses kanske med ny firmware i brännaren alternativt byt till en bra extern brännare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    det är lättare om du postar din log från imgburn.. du kan finna "kopior" av loggarna via "help / imgburn logs" senaste bränningen ligger högst upp i filen.

    men som hansi säger, prova att uppdatera firmware till din brännare.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack så mycket för de snabba svaren! Har nu uppdaterat firmware och det funkar nu mycket bättre, inte perfekt, men bättre. Har lyckats ett par gånger nu.
    Tack igen för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. Jag kan inte bränna wii spel med min dator
    By Shiiva in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 16:39
  2. Ritningar för PS2 V9 scph-50004!!
    By Feragor in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 20:59
  3. UPMS Installer V3 (Sapphire) för 3.80 ute nu!
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 16:23
  4. Skapa backuper av xbox360 spel!?
    By Shadow_007 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 21:29
  5. Problem att bränna GC spel
    By Krudus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •