Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: xbox 360 problem, live!!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18

    xbox 360 problem, live!!

    hej, det är så att jag lånade ut min xbox 360 över semestern till min kusin som han tänkte spela lite med eftersom han inte va säker om han ville köpa en egen. när jag väl kommit tillbaka så hade han flashat den och även hunnit bli bannad med den. nu undrar jag finns det nån chans jag kan få den att fungera på live igen, som tex att köa ny hårdisk o skapa ny användare på den eller måste jag köpa en helt ny xbox för att kunna spela online igen. tack i förväg. mvh Alen

    ps har dom nyare LITE-ON_ BENQ dvd spelarna

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nela04 Visa Inlägg
    hej, det är så att jag lånade ut min xbox 360 över semestern till min kusin som han tänkte spela lite med eftersom han inte va säker om han ville köpa en egen. när jag väl kommit tillbaka så hade han flashat den och även hunnit bli bannad med den. nu undrar jag finns det nån chans jag kan få den att fungera på live igen, som tex att köa ny hårdisk o skapa ny användare på den eller måste jag köpa en helt ny xbox för att kunna spela online igen. tack i förväg. mvh Alen

    ps har dom nyare LITE-ON_ BENQ dvd spelarna
    För 3495:- fixar jag så du kan spela Live igen
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90

    Nytt moderkort på en bannad maskin väcker Livefunktionen igen garanterat

    Alla nya 360 kommer med Lite-on just nu.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    För 3495:- fixar jag så du kan spela Live igen
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90

    Nytt moderkort på en bannad maskin väcker Livefunktionen igen garanterat

    Alla nya 360 kommer med Lite-on just nu.
    kan jag använda min nuvarande hårddisk som jag har på min banande zxbox(har mitt konto där) mvh Alen

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nela04 Visa Inlägg
    kan jag använda min nuvarande hårddisk som jag har på min banande zxbox(har mitt konto där) mvh Alen
    Japp, det är bara Bocen som är bannad, spel kommer du fortfarande kunna köra.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Jag har en liten fråga om det här angående live-banning. Så om jag har ett flashat 360, kan jag inte ladda ner/köpa Xbox Live Arcade-spel och expansioner då heller? Isåfall, går det fixa de på något annat sätt?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Jag har en liten fråga om det här angående live-banning. Så om jag har ett flashat 360, kan jag inte ladda ner/köpa Xbox Live Arcade-spel och expansioner då heller? Isåfall, går det fixa de på något annat sätt?
    Jo, det kan du. Så länge boxen inte är bannad alltså och med iextreme 1.4 så är det väldigt väldigt ovanligt.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Be din kusin fixa det eller var inte dat han som bannade den ?
    Buuuuh!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Jag har en liten fråga om det här angående live-banning. Så om jag har ett flashat 360, kan jag inte ladda ner/köpa Xbox Live Arcade-spel och expansioner då heller? Isåfall, går det fixa de på något annat sätt?
    du kan använda hdd från flashad (eller bannad) box till en ny box, du kan även spela och vara på live med en flashad box. det som rekommenderas är att din box är ixtreme 1.4 flashad, det är liten risk att du kommer bli bannad. vad jag vet finns det ingen som lyckats bli bannad med den versionen och de som påpekat de blivit det har kört annan flash innan eller blivit bannade av andra orsaker.

    om du är osäker ang. livesäkra spel och hur du ska bränna, så finns det utförliga trådar om det här. imgburn och xdvdmulleter är bra sökord.

    Citat Original inlägg av david311 Visa Inlägg
    Be din kusin fixa det eller var inte dat han som bannade den ?
    han vill nog inte skicka faktura till sin kusin eftersom han inte tagit upp det. sedan verkar den boxen han haft varit extreme flashad eller chippad därav banningen, så det kan lika gärna vara otur att ban kom när han lånade ut den, då det brukar vara delay på dem.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. xbox Live problem!
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 15:21
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Xbox 360 Live 12mån
    By xbox360 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 19:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •