Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Swappad DVD, garanti fråga?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18

    Swappad DVD, garanti fråga?

    Hej!
    Jag fick problem med mitt xbox för några veckor sen, hel svart bild men ljudet fungerade... det började med att färgerna i spelen blev konstiga (röd gröna).
    Det här xboxet hade en samsung drive...

    En vän till mig hade ett xbox som var trasigt, hitachi dvdn läste inte (magnet problem), så det jag gjorde var att flytta min samsung in till den fungerande xboxen som jag fick av min kompis (hitachi) och flytta den "trasiga" dvdn till min gamla xbox som hade video-problem.

    Jag patchade+spoofade samsungen så den fungerar i hitachi-xboxen.
    Varför jag gör detta är för att jag inte vill få min samsung utbyt vid reparationen, men nu till frågan... är det något jag bör tänkte på när jag skickar in xboxet? Kommer dom kontrollera att det är rätt DVD i xboxet? För jag har ju en hitachi i ett xbox som ska ha en samsung, key:na stämmer ju inte heller... kontrollerar dom sånt här? Eller läser dom bara felbeskrivningen och byter ut xboxet?

    Förresten när får ni in nya Microsoft klistermärken? en kompis var där idag och ni hade inga... står på hemsidan att det finns på lager ju
    Måste ringa till microsoft och skjuta upp reparationen

    Tack för ett bra forum!!!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Spoofade läsare ser ms på två röda, de har nämligen koll med streckkod och sitter det fel streckkod så kollar de mjukvaran o stämmer inte det får du betala 80 Euro för att få tillbaka din box

    Och även om de inte skulle titta noga kommer de garanterat byta moderkort o nyckel på DVD läsaren så den gamla är rätt körd att spara pg.av nyckeln, den kommer inte gifta sig med den boxen du får tillbaka.

    Ang Ms klisterlappar så dyker de upp lite titt som tätt, lägg en beställning så får du ett SMS när den fins undanlagd åt dig. *Hämta i butik*

    På sistonde har vi gjort många återställningar för 500 kr så åtgången har varit stor. och vi orkar inte uppdatera lagerstatus på Webshoppen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Men om man byter höljet då? Så att det står rätt serienummer men är fel innehåll? Samt spoofar dvd att vara samsung med orginal FW? Jag hoppas på att dom skickar ett helt nytt xbox...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av homieee Visa Inlägg
    Men om man byter höljet då? Så att det står rätt serienummer men är fel innehåll? Samt spoofar dvd att vara samsung med orginal FW? Jag hoppas på att dom skickar ett helt nytt xbox...
    FORTFARANDE!
    Så kan dom kontrollera det och bestämma sig för att du får betala 80 Euro om du vill ha tillbaka din maskin och då kommer den förmodligen returneras fungerande men Bannad.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Hmmm men hur ofta byter dom bara ut moderkort och inte bara byter hela xboxet, jag har inte RROD utan video-error dvs ingen bild utan bara ljud.
    För då låter det nästan som att jag byter tillbaka hitacthin till den riktiga boxen, patchar den och lägger tillbaka min samsung och skickar tillbaka den...
    Planen var att spara samsungen, men en hitachi 78 kanske är bättre att spara...
    Va tycker du?
    Last edited by homieee; 2008-10-03 at 18:01.

Liknande diskussioner

  1. Fråga om Xbox 360'ns dvd spelare
    By Masta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 23:21
  2. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30
  3. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  4. 360 utan dvd drive
    By Koffein1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •